Bij het sleutelen aan mijn koffertje (1961) heb ik de motor zo ver opgetrokken dat de half ronde beugeltjes aan beide zijden uit de behuizing zijn gekomen (zie foto). Maar nu krijg ik ze er niet meer in. Het lijkt erop dat in de verdikking een kogel met veer zit waar de beugeltjes tegen aan stoten. Wie weet hoe ik de beugeltjes weer in hun behuizing kan krijgen?
Beetje tikken en kloppen dan zouden de glijstukken ook zo weer onder de frictie veren moeten schieten......trouwens als je alles zoveel mogelijk origineel wil hebben zijn dit de verkeerde motorplaten, je moet de zwarte met de frictie armen aan de buitenkant.
er zitten geen kogel(tje)s in maar een soort van dubbeltje en kwartje ( een kleine ring met opstaande rand en een iets grotere ring met opstaande rand) door slijtage van de oppervlakken zijn de zoekranden vaak weg en stuit je tegen de zijkant aan in plaats van een oplooprand. Oude metaalzaagbladen aan de kopse kant messcherp aan schuinen en van de achterkant in de gleuf steken tot 2/3 van de diameter eventueel een tweede zaagblad erbij insteken, dan druk je de plaatjes van achteren uit elkaar en kun je de banaan er weer tussen steken. nadeel is dat als alles vast zit je twee kanten simultaan moet doen
en die gaten in het huis en in de banaan: is iemand weer lekker bezig geweest hoort daar echt niet
Beetje tikken en kloppen dan zouden de glijstukken ook zo weer onder de frictie veren moeten schieten......trouwens als je alles zoveel mogelijk origineel wil hebben zijn dit de verkeerde motorplaten, je moet de zwarte met de frictie armen aan de buitenkant.
Het lijkt erop dat mijn Koffertje een aardig samengesteld Solexje is. Baal ik wel een beetje van. Maar als beginneling in de Solex wereld ben ik er mooi ingetrapt . Eens kijken of ik aan de originele motorplaten kan komen.
Bij welke type Solex horen deze motorplaten dan wel?
er zitten geen kogel(tje)s in maar een soort van dubbeltje en kwartje ( een kleine ring met opstaande rand en een iets grotere ring met opstaande rand) door slijtage van de oppervlakken zijn de zoekranden vaak weg en stuit je tegen de zijkant aan in plaats van een oplooprand. Oude metaalzaagbladen aan de kopse kant messcherp aan schuinen en van de achterkant in de gleuf steken tot 2/3 van de diameter eventueel een tweede zaagblad erbij insteken, dan druk je de plaatjes van achteren uit elkaar en kun je de banaan er weer tussen steken. nadeel is dat als alles vast zit je twee kanten simultaan moet doen
en die gaten in het huis en in de banaan: is iemand weer lekker bezig geweest hoort daar echt niet
Dank voor je antwoord. Ik denk dat ik het snap. Dus die gaten horen er niet in te zitten? Waarom heeft iemand dat gedaan? Ik ga op zoek naar andere bananen. Ik ben benieuwd wat ik nog meer ga tegenkomen. Als iemand nog de goede bananen heeft dan hoor ik het graag.
Ik stak er een gewone mes in en een beetje wibbelen en hup de veer en bultje werd omhoog gedrukt en dan van de andere kant de glijer erin duwen zodat het mes weer terug geduwd wordt. Gewoon lekker rommelen.
Beetje tikken en kloppen dan zouden de glijstukken ook zo weer onder de frictie veren moeten schieten......trouwens als je alles zoveel mogelijk origineel wil hebben zijn dit de verkeerde motorplaten, je moet de zwarte met de frictie armen aan de buitenkant.
Het lijkt erop dat mijn Koffertje een aardig samengesteld Solexje is. Baal ik wel een beetje van. Maar als beginneling in de Solex wereld ben ik er mooi ingetrapt . Eens kijken of ik aan de originele motorplaten kan komen.
Bij welke type Solex horen deze motorplaten dan wel?
Beetje tikken en kloppen dan zouden de glijstukken ook zo weer onder de frictie veren moeten schieten......trouwens als je alles zoveel mogelijk origineel wil hebben zijn dit de verkeerde motorplaten, je moet de zwarte met de frictie armen aan de buitenkant.
Het lijkt erop dat mijn Koffertje een aardig samengesteld Solexje is. Baal ik wel een beetje van. Maar als beginneling in de Solex wereld ben ik er mooi ingetrapt . Eens kijken of ik aan de originele motorplaten kan komen.
Bij welke type Solex horen deze motorplaten dan wel?
Kom maar een keer met je Solex naar Exloo dan kunnen we zo zien wat wel en niet origineel is, ik heb hier een koffertje staan die origineel gebiest is, kan je maten en fotos maken van de biezen.