net even wat boodschappen gedaan op de solex, kilometertje of 5 heen. Nou een tropenritje. De benzine begon spontaan uit alle kanten omhoog te schuimen, tank loeiheet. Terugrit was met horten en stoten, elke hobbel in de weg compleet verzopen. Blij dat ik terug ben. ( En de Tour de Francs word afgelast vanwege sneeuwval )
Ik heb die van mij vandaag weer eens gestart nadat deze dinsdag een beetje vreemd deed. Wat denk je.. geen probleem natuurlijk. Dit weekend voor de zekerheid beginnen met het demonteren en schoon maken van het brandstof systeem. Sinds ik met groenmix rij doet hij af en toe moeilijk.
ik gebruik competition 102, maar het word zo heet aan dat blok dat het daar al spontaan begint te koken, met stilstaande motor zie je de dampbellen continu uit de pomp komen , Heel lastig te fotograferen want ze zijn meestal al weg voor de sluiter zegt "ik fotografeer," kan er ook een YouTube filmpje van maken maar dat is wat overdreven
slangpilaartjes, met en zonder banjobout. Ik ben die forever lekkende plastic tank aansluitingen zat en heb daar nu een banjobout met O-ringen, en als je "vooraan" begint dan gaat het systeem verderop ook maar door
Joan, heb je daar de maat van en waar kun je ze kopen?
afhankelijk van de pomp, M9 bij 1 of M8 bij 1. Te koop zijn ze niet dat is uren draaibank werk en af en toe naar de metaalwinkel in Utrecht om nieuw materiaal uit de stelling te trekken ( als ik binnenkom: Hé daar is de solex man weer )
maar misschien als je goed zoekt ? probleem is dat je met O ringen moet werken en dan heb je "kamertjes" nodig om deze in te sluiten. Kreeg wel eens een tank aangeleverd met al een banjo bout en daar waren de standaard koperen ringen ( zoals bij hydraulische remhandvaten wel zitten ) vervangen door o-ringen. Aandraaien en ze ploepen er tussen uit. Koper is geen alternatief want om dat dicht te krijgen moet je flink aandraaien en dat trekt het draad niet
Wat is het verschil tussen een pomp met m8 x 1 en die met m9 x 1, afgezien van de maat van de schroefdraad?
Meestal zit op de M8x1 een demontabel dekseltje met een zeefje erachter. Er worden tegenwoordig echter ook nieuwe gemaakt, daarvan is alleen de schroefdraad van de wartel verschillend.
Aangezien m8 x 1 veel eenvoudiger te krijgen is dat dan de beste keuze?! Wat is de draad van de carburateur, ook m9 x 1? Voor zover ik heb kunnen vinden is m9 x 1 alleen gebruikt in een ..... Citroen.
Aangezien m8 x 1 veel eenvoudiger te krijgen is dat dan de beste keuze?! Wat is de draad van de carburateur, ook m9 x 1? Voor zover ik heb kunnen vinden is m9 x 1 alleen gebruikt in een ..... Citroen.
als de pomp M9x1 is, is de carburateur die daarbij hoort ook M9x1. Plastic tanks zijn ook M9x1 maar dat is met een helicoil M8x1 terug te brengen naar M8x1 zo zijn ook tanks met dolle draad weer te repareren want voor een helicoil M8x1 heb je een iets ruimer gat nodig dan die M9x1 ( dus wel optappen en niet meteen 1 op 1 de helicoil in M9 schroeven) de M8x1 zijn meestal de uitvoeringen waar een krimpbusje ( ferrule) op de brandstofpijp zit en de M9x1 heeft een aangeduwd "borstje" aan het uiteinde van de pijp zitten. MAAR, gezien dat dat alles oud is, zie je dat in de loop der tijd om de boel aan de gang te houden alle mogelijke combinaties al eens zijn uitgevoerd . Daar speel ikzelf dus op in met oa die banjobout constructies en slangpilaartjes
Met m8 x 1 kan je misschien een ontluchtingnippel van een remklauw, na een kleine bewerking, voor gebruiken? Joan?? [als slangpilaar prima, niet als banjo bout voor een slangpilaar gewoon door boren
Ja ik bedoelde als slangpilaar, beetje inkorten en je bent klaar. Als het goed is moeten hier ook ijzeren slangenklemmen (knijpklemmen, weet even de naam niet) op passen.
Ja ik bedoelde als slangpilaar, beetje inkorten en je bent klaar. Als het goed is moeten hier ook ijzeren slangenklemmen (knijpklemmen, weet even de naam niet) op passen.