Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: May 2019
Posts: 64
N
NickL Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
N
Joined: May 2019
Posts: 64
Ik heb het idee dat er een hele kleine hoeveelheid brandstof lekt achter het plastic plaatje, dit komt eigenlijk door de relatief slechte afdichting rondom dat ronde gat, en omdat dit plaatje van plastic is, is het belangrijk dat het gietwerk achter het plaatje recht moet zijn. Het lijkt mij geen slecht idee om achter dit plastic plaatje ook een pakking te plaatsen, om de oneffenheden op te vullen, hebben jullie dit wel is gedaan?

Nog even om het zeker te weten, plastic plaatje met de vlakke kant tegen het carter, pakking, daarna de pomp, zo hoort het toch? Ik heb met de ronde achterkant van een schroevendraaier het plastic plaatje een tik gegeven zodat hij stevig zit op het ronde uitsteeksel waar het gat zit.

Een o-ring om het gat leek me ook een idee, maar die zijn best dik, en volgens mij vervormd dan het plaatje te veel...

Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
dat wat jij pakking noemt is het membraan en dat dient soepel te zijn en heen en weer te fladderen tussen de holte van de plastic plaat en de holte van de pomp ( aangedreven door de cartercompressie die fluctueert met het op en neer gaan van de zuiger vandaar dat het gaatje in het midden ook open moet blijven dat is de "gas"kant van het membraan de andere kant-voorkant- is de "natte 'kant van het membraan ) . Ik gebruik als pakking tussen plastic plaat en carter soms wel eens een gebruikt membraan en knip/pons daar een gat in ongeveer het midden met een diameter van ca 12 mm, DAN is het ineens wel een pakking


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2019
Posts: 64
N
NickL Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
N
Joined: May 2019
Posts: 64
Originally Posted by Joan
dat wat jij pakking noemt is het membraan en dat dient soepel te zijn en heen en weer te fladderen tussen de holte van de plastic plaat en de holte van de pomp ( aangedreven door de cartercompressie die fluctueert met het op en neer gaan van de zuiger vandaar dat het gaatje in het midden ook open moet blijven dat is de "gas"kant van het membraan de andere kant-voorkant- is de "natte 'kant van het membraan ) . Ik gebruik als pakking tussen plastic plaat en carter soms wel eens een gebruikt membraan en knip/pons daar een gat in ongeveer het midden met een diameter van ca 12 mm, DAN is het ineens wel een pakking


Sorry Joan, ik zat op werk en ik kon heel even niet op de naam komen, membraan! Wat jij zei had ik dus ook als idee, ik heb nog een oud membraan liggen, en daar zou ik een klein gaatje in kunnen maken.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Originally Posted by NickL
Originally Posted by Joan
dat wat jij pakking noemt is het membraan en dat dient soepel te zijn en heen en weer te fladderen tussen de holte van de plastic plaat en de holte van de pomp ( aangedreven door de cartercompressie die fluctueert met het op en neer gaan van de zuiger vandaar dat het gaatje in het midden ook open moet blijven dat is de "gas"kant van het membraan de andere kant-voorkant- is de "natte 'kant van het membraan ) . Ik gebruik als pakking tussen plastic plaat en carter soms wel eens een gebruikt membraan en knip/pons daar een gat in ongeveer het midden met een diameter van ca 12 mm, DAN is het ineens wel een pakking


Sorry Joan, ik zat op werk en ik kon heel even niet op de naam komen, membraan! Wat jij zei had ik dus ook als idee, ik heb nog een oud membraan liggen, en daar zou ik een klein gaatje12 mm zoals ik schreef is niet echt klein, je moet voorkomen dat er iets achter het centrale deel komt te liggen dat de plaat opdrukt dus alleen afdichten langs de randen is genoeg , in principe licht je het hele plaatje over de dikte van het membraan/pakking omhoog dus zou een klein gaatje ook kunnen maar je hebt er de bolling niet in zitten dus waarom zou je het risico nemen ? in kunnen maken.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 270 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.028s Queries: 24 (0.008s) Memory: 0.9481 MB (Peak: 1.0804 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-03 20:47:35 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS