Mijn solex pompje pompt niet meer. Hij deed het goed, maar ik heb het bovenste boutje eruitgedraaid. Daarna heb ik er een andere, langere bout ingedraaid. Toen ik het originele boute, met ringetje, er weer in had gedraaid deed het pompje het niet meer.
-Ik heb het pompje eraf gehaald om te kijken. Als ik het op kop houd, kwam er geen kogeltje uit. Wat je ziet door het gat van het boutje (zie foto) is een koperkleurig staafje. Verder zie je niks. -Doordat ik er eerst een langer boutje in heb gedraaid, is er misschien iets kapot gedraaid. -Het kogeltje in het midden van het pompje, dat zichtbaar wordt als je het membraan eraf haalt, zit er nog en beweegt vrijelijk.
Vraag: -Wat is er aan de hand met mijn pompje en hoe kan ik het fixen? Misschien kan ik er een ander kogeltje in doen? en waar moet het kogeltje dan komen?
ik zou het pompje van de motor af halen en dan voorzichtig proberen iets terug te drukken maar dit valt meestal niet mee is snel beschadigt als je erin gaat prutsen
Ja, das domme pech een te lang boutje erin draaien. ER zijn in het verleden diverse uitvoeringen van het pompje uitgebracht, dit is een ouder model. Bij dit type is het onderste kogeltje opgesloten door een messing plaatje, zichtbaar vanaf de membraankant. Boven dit plaatje zit weer een messing busje ingeperst met daarboven weer een kogeltje en vervolgens weer een messing plaatje, verticaal van bovenaf erin gedrukt Dat bovenste plaatje is door de te lange bout naar beneden gedrukt en heeft het kogeltje, als het van staal is, klemgedrukt op het messing busje. Als er glazen kogeltjes gebruikt zijn kan het bovenste kogeltje zelfs in stukjes breken. Heb er onlangs nog een kunnen redden waar hetzelfde mee gebeurd was, is wel wat werk om het bovenste plaatje weer op zijn plaats te krijgen.
Zit de tankbout los of is deze te lang ??
Op de afbeelding een pompje met stalen kogeltjes, hier zie je het onderste kogeltje, het plaatje en het messing busje.
Ja, das domme pech een te lang boutje erin draaien. ER zijn in het verleden diverse uitvoeringen van het pompje uitgebracht, dit is een ouder model. Bij dit type is het onderste kogeltje opgesloten door een messing plaatje, zichtbaar vanaf de membraankant. Boven dit plaatje zit weer een messing busje ingeperst met daarboven weer een kogeltje en vervolgens weer een messing plaatje, verticaal van bovenaf erin gedrukt Dat bovenste plaatje is door de te lange bout naar beneden gedrukt en heeft het kogeltje, als het van staal is, klemgedrukt op het messing busje. Als er glazen kogeltjes gebruikt zijn kan het bovenste kogeltje zelfs in stukjes breken. Heb er onlangs nog een kunnen redden waar hetzelfde mee gebeurd was, is wel wat werk om het bovenste plaatje weer op zijn plaats te krijgen.
Zit de tankbout los of is deze te lang ??
Op de afbeelding een pompje met stalen kogeltjes, hier zie je het onderste kogeltje, het plaatje en het messing busje.
Heb geen Solexen meer maar volg het forum nog regelmatig. Je weet maar nooit of er nog eens een leuke langskomt toch? Volg het voornamelijk vanwege dit soort deskundige adviezen! Super Ronald e.a.!! Dit forum drijft op deze deskundigen!