vandaag maar weer eens een beurs bezocht, de nieuwe locatie van "Hardenberg" op de parking komen was al een probleem, daarom bijtijds naar huis om niet van een helemaal stuk gereden weiland af te moeten, alles doorweekt. wel leuke dingen gekocht om "weg" te kunnen experimenteren. veel solex was er niet, Ad stond er ( hadden ze ook al met een shovel moeten slepen zij hij) en wie voor mij nieuw is ( zie hem pas een paar jaar ) "bobby solex service" die heeft in zijn pakket oa de koppeling met puch maxi schoenen, hij stuurt me per mail nog een foto toe . er was ook een jongen die had een heel krat met Peugeot vliegwielen, ik liep helaas al krom van het ijzer dus dat heb ik maar laten liggen .
vandaag maar weer eens een beurs bezocht, de nieuwe locatie van "Hardenberg" op de parking komen was al een probleem, daarom bijtijds naar huis om niet van een helemaal stuk gereden weiland af te moeten, alles doorweekt. wel leuke dingen gekocht om "weg" te kunnen experimenteren. veel solex was er niet, Ad stond er ( hadden ze ook al met een shovel moeten slepen zij hij) en wie voor mij nieuw is ( zie hem pas een paar jaar ) "bobby solex service" die heeft in zijn pakket oa de koppeling met puch maxi schoenen, hij stuurt me per mail nog een foto toe . er was ook een jongen die had een heel krat met Peugeot vliegwielen, ik liep helaas al krom van het ijzer dus dat heb ik maar laten liggen .
Reclame heb je nou toch al gemaakt, koppeling compleet met rol en vrijlooplager kost €150, Even mailen naar bobbyannet@planet.nl
Ik heb eens een rol bij hem laten maken. Het is wel heel goede kwaliteit, vergelijkbaar met de Vennix rollen. Zijn broer maakt oa zadelhoezen en die zijn ook perfect.
Bobbie heeft het mooi opgepakt, is een paar keer hier geweest om e.e.a. te bekijken. laat nu de achterplaat voor de koppeling cnc maken, keurig netjes. Ben nu aan het proberen of hij ook de rol cnc wil gaan laten maken, hij bouwt nu het vrijlooplager in de bestaande rol.
Als hij daar 150 euro voor vraagt is dat niet veel, probeer het zelf maar eens te maken, voor vele geen probleem, maar schiet toch veel tijd in.
Tomos koppeling gaat qua koppeling veel makkelijker, maar kan ook stuk. Deze puch koppelingen zijn erg sterk, allemaal dankzij de 24 uurs solex race.
Met het maken van de eerste achterplaat voor de Puch segmenten ben je wel even bezig om deze netjes in de trommel te maken. De tweede gaat makkelijker, je kunt de eerste namaken. heb overigens bij iedere 24-uurs race een setje segmenten versleten, ze zij ook niet bedoeld om droog te werken, voor een droge koppeling heb je meer frictiemateriaal nodig maar dat zit er niet op, bij de KTM wel.
Nu nog een ander luchtfilter verzinnen, de vorige heeft 2x 24 uur doorstaan maat de laatste keer was er kennelijk toch te veel stof in de lucht en dat kon het filter helaas niet allemaal tegenhouden met als gevolg zwaar versleten zuigerveren en een licht versleten cilinder (0,05mm uitgesleten).
ik heb net een imitatie KTM SX50 koppeling in china besteld kijken hoe dat gaat
Dat gaat ook goed, erg veel frictiemateriaal.
Het afstellen is wat lastiger, ik heb even getwijfeld of het deze of puch zou worden. Puch is erg makkelijk in het afstellen, en in tegenstelling met Ronald heb ik nog geen schoenen versleten gehad. De schoenen van de puch kosten geen drol, en zijn gelukkig nog nieuw te krijgen. puch maxi koppelingsschoenen frictiemateriaal Mocht het in de toekomst wel problemen geven, dan kunnen we nog altijd een beter (droogloop) frictiemateriaal op zetten, daar is genoeg in te krijgen.
Jammer dat dit op stamtafel staat, zo kunnen alleen mensen dit zien die ingelogd zijn. Is het goed als we een nieuw topic maken, van "WIE WAT WAAR" en deze gebruiken voor mensen die in onze solex wereld wat kunnen doen/maken??
Jammer dat dit op stamtafel staat, zo kunnen alleen mensen dit zien die ingelogd zijn. Is het goed als we een nieuw topic maken, van "WIE WAT WAAR" en deze gebruiken voor mensen die in onze solex wereld wat kunnen doen/maken??
Altijd goed alleen als het er voor dient dat handelaren hier hun waar aan de man kunnen brengen moeten ze sponsor worden, alleen op die manier is het voortbestaan van de Solex site gegarandeerd, het is al lastig genoeg met de komst van social media, alhoewel FB is leuk voor de plaatjes maar verder heb je er niks aan, de echte kennis zit nog steeds hier op het forum en we hebben een schat aan informatie die ook terug te vinden is.
ik heb net een imitatie KTM SX50 koppeling in china besteld kijken hoe dat gaat
Dat gaat ook goed, erg veel frictiemateriaal.
Het afstellen is wat lastiger, ik heb even getwijfeld of het deze of puch zou worden. Puch is erg makkelijk in het afstellen, en in tegenstelling met Ronald heb ik nog geen schoenen versleten gehad. De schoenen van de puch kosten geen drol,en het kan nog goedkopere want er zijn diverse andere aanbieders die goedkopere en/of betere hebben, de puch specialisten die ik ook op de beurzen tegenkom en zijn gelukkig nog nieuw te krijgen. puch maxi koppelingsschoenen frictiemateriaal Mocht het in de toekomst wel problemen geven, dan kunnen we nog altijd een beter (droogloop) frictiemateriaal op zetten, daar is genoeg in te krijgen.