Kom ik terug van de beurs in Houten ( laat gegaan, hoef ik niet in de rij te staan kleumen) ligt de hele hal vol met RDW brieven, en ik had toch ECHT op tijd geschorst en als dan elke brief die boete is voor niet tijdig schorsen kun je wel een paar maandsalarissen inleveren.
Gelukkig niet, hebben de milieu freaks de hele politiek op stelten gezet over milieu zones, zijn er gelukkig een paar die wel bij hun zinnen zijn. Voor de RDW extra werk want je moet aan kunnen tonen dat een voertuig ouder is dan 30 jaar ( daarmee iets unieks en bezienswaardigs dus in stand houden 'erfgoed". Helaas waren bij de exercitie onder de naam "is het geen plaatje " niet de feitelijke voertuig geboorte datum ingevoerd maar de datum van registratie en dat was voor allen gelijk.
Geen Idee hoe ze aan de geboorte datum zijn gekomen, ik zie dat veel gegokt is op 1973 en 1977 ( heel oud en oud) dus als je deze op een rijtje zet zouden dat jaren met een explosief verkoopcijfer kunnen zijn voor de bromwinkels. die geboorte datum staat nu dus wel op het kenteken. Heb de BOA tenminste wat te lezen en dan maar hopen dat DE CONCLUSIE "OUDER DAN 30" getrokken wordt.
Even een pfoeh moment dus bij het aanschouwen van die berg en het daarna openen , RDW heeft beloofd dat ik nog zo een stapel brieven krijg want met het nieuwe format van kenteken is er ook een andere methode om overschrijven te legitimeren, 8 cijferige code IPV overschrijf formulier . Nadeel is wel ik kan aan het kentekenbewijs niet meer zien op welke brommer ik hem moet plakken want de frame nummers (VIN) missen op het kaartje, zal wel op de chip staan maar die kan ik niet uitlezen .
Die schrik sloeg mij ook om het hart bij het zien van de stapel enveloppen op de deurmat maar mijn gedachte ging meer richting een te late betaling van de verzekering die overigens in februari en augustus moet plaatsvinden. Eén enveloppe opengemaakt en de brief gelezen. Wel vreemd dat het papieren kenteken niet meer voldoet, daar staan ook alle gegevens op. Maar goed , het rijk heeft weer wat verzonnen en Nederland mag er voor betalen.
Kom ik terug van de beurs in Houten ( laat gegaan, hoef ik niet in de rij te staan kleumen) ligt de hele hal vol met RDW brieven, en ik had toch ECHT op tijd geschorst en als dan elke brief die boete is voor niet tijdig schorsen kun je wel een paar maandsalarissen inleveren.
Gelukkig niet, hebben de milieu freaks de hele politiek op stelten gezet over milieu zones, zijn er gelukkig een paar die wel bij hun zinnen zijn. Voor de RDW extra werk want je moet aan kunnen tonen dat een voertuig ouder is dan 30 jaar ( daarmee iets unieks en bezienswaardigs dus in stand houden 'erfgoed". Helaas waren bij de exercitie onder de naam "is het geen plaatje " niet de feitelijke voertuig geboorte datum ingevoerd maar de datum van registratie en dat was voor allen gelijk.
Geen Idee hoe ze aan de geboorte datum zijn gekomen, ik zie dat veel gegokt is op 1973 en 1977 ( heel oud en oud) dus als je deze op een rijtje zet zouden dat jaren met een explosief verkoopcijfer kunnen zijn voor de bromwinkels. die geboorte datum staat nu dus wel op het kenteken. Heb de BOA tenminste wat te lezen en dan maar hopen dat DE CONCLUSIE "OUDER DAN 30" getrokken wordt.
Even een pfoeh moment dus bij het aanschouwen van die berg en het daarna openen , RDW heeft beloofd dat ik nog zo een stapel brieven krijg want met het nieuwe format van kenteken is er ook een andere methode om overschrijven te legitimeren, 8 cijferige code IPV overschrijf formulier . Nadeel is wel ik kan aan het kentekenbewijs niet meer zien op welke brommer ik hem moet plakken want de frame nummers (VIN) missen op het kaartje, zal wel op de chip staan maar die kan ik niet uitlezen .
Bij mij staat het framenr. er wel op (in categorie E), dit zal wel komen omdat hij op het vorige pasje er ook al op is gezet bij het overschrijven met een papieren bewijs. Misschien komt het rdw er ook achter krijg je weer zo een stapeltje.
Op Zundapp. Nl zijn ze ook aan het mopperen over de datums. Niet echt blij worden wij ervan. Ik ben ook benieuwd wat ik straks binnen krijg. We zien wel.
Bij mij staat het framenr. er wel op (in categorie E), dit zal wel komen omdat hij op het vorige pasje er ook al op is gezet bij het overschrijven met een papieren bewijs. Misschien komt het rdw er ook achter krijg je weer zo een stapeltje.
Ah, categorie E heb ik toch nooit die pasjes van de formulieren gerukt zeg, Blijkt er ook nog een achterkant aan te zitten die ook gebruikt word. Heb ik eindelijk ( ondanks het slechte weer buiten ) weer eens een reden om te "scheuren"
Bij mij valt het mee, slechts 10 brieven, bij de rest zal het bouwjaar dan wel bekend zijn.
Op zich wel een goede actie van RDW, al heeft het wel weer wat centjes gekost die jij en ik via de belasting toch weer zelf mogen terugbetalen. Noem ik de omgezaagde bomen voor het papier en de co2 uitstoot voor het produceren van de pasjes nog maar even niet
Als Berijder van een antieke Solex met een zwaar verouderd motortje durf ik het woord CO2 niet in de mond te nemen John Maar ik snap wel wat je bedoelt. Alles is een beetje dubbel bij een hoop mensen. Ik hem familie, schoonfamilie weliswaar dus de koude kant, die hun mond vol hebben over het (groen-linkse) milieu. Vinden dat ik nooit meer met mijn Solexje zou mogen rijden want oh,oh wat is dat ding vervuilend en een groot gevaar voor de gezondheid van hun kindjes! “Zijn jullie nog op vakantie geweest dit jaar?” , vraag ik dan altijd. “ Ja, een weekje Bali, weekendje New-York en nog twee weken Malediven” Hoezo luchtvervuiling! En hoe dom kun je als zogenaamde milieu-waker zijn! Ik bedoel maar, de meeste mensen hebben een dubbele agenda. Een voor het geblčr en de kritiek en de andere om het eigen straatje schoon te vegen.
Bij mij valt het mee, slechts 10 brieven, bij de rest zal het bouwjaar dan wel bekend zijn.
Op zich wel een goede actie van RDW, al heeft het wel weer wat centjes gekost die jij en ik via de belasting toch weer zelf mogen terugbetalen. Noem ik de omgezaagde bomen voor het papier en de co2 uitstoot voor het produceren van de pasjes nog maar even niet
[]
ach daar komen dan nog wel een paar brieven extra binnen, vandaag weer zo een pak nu met de 8 cijferige overschrijvingscode
Heb ook even gekeken, er moeten nňg 10 kaartjes komen want daar staat nu 2005 als datum 1e toelating, met de opmerking “deze bromfiets is eerder in gebruik genomen blablabla”
Mijn ietwat autistisch trekje dat ik alle kentekens uit mijn hoofd ken komt nu wel goed van pas
Ik zou zelfs willen stellen dat dat genoeg is, als een BOA je verbaliseert ( of een brief van het justitieel incassobureau omdat je gefilmd ben in een verboden zone) moet die instantie aantonen dat hij jonger is dan die 30 jaar en dat kunnen ze dus niet . Kan nog wel eens voor verrassingen gaan zorgen ( anders dan dat je weer geen ontheffing gaat krijgen waar ze met ontheffingen gaan werken maar dan is de juridische toets van de reden van afwijzing ook weer zwak .
waar zitten hier de juristen onder ons ? Ik ben techneut met weliswaar nog wat andere specialismen maar daar laat ik het even bij
Ik las laatst in de krant dat vanaf 1 januari voor tweetakt-bromfietsen ivm vervuiling enz geen nieuwe kentekens verstrekt worden voor nieuwe brommers.Dus dat daarom alle bromfiets/scooterhandelaren nog snel alle tweetakt/scooters op kenteken zetten vóór 1 jan 2018? Weet iemand hier iets meer van en geeft dit problemen voor mijn franse Solex uit 1948 geen NL-type goedkeuring en geen eerder frans kenteken gehad. Weet iemand hier iets van?als ik m bij n particulier daar gekocht heb gewoon?zonder aankoop-bewijs.
Ik las laatst in de krant dat vanaf 1 januari voor tweetakt-bromfietsen ivm vervuiling enz geen nieuwe kentekens verstrekt worden voor nieuwe brommers.Dus dat daarom alle bromfiets/scooterhandelaren nog snel alle tweetakt/scooters op kenteken zetten vóór 1 jan 2018? Weet iemand hier iets meer van en geeft dit problemen voor mijn franse Solex uit 1948 geen NL-type goedkeuring en geen eerder frans kenteken gehad. Weet iemand hier iets van?als ik m bij n particulier daar gekocht heb gewoon?zonder aankoop-bewijs.
Als ik het goed begrepen heb kun je met een Solex gewoon naar de RDW voor een kenteken. Zorg dat je zo veel mogelijk info verzamelt zoals bouwjaar aan de hand van motornr, welk type Solex, enz.
Ik ben altijd weggekomen met een eigen geschreven verklaring dat de Solex al jaaaaren bij mij in de schuur stond. Mochten ze dat niet meer accepteren dan kan de buurman ook een kladblaadje volschrijven, komt goed
Ik las laatst in de krant dat vanaf 1 januari voor tweetakt-bromfietsen ivm vervuiling enz geen nieuwe kentekens verstrekt worden voor nieuwe brommers.Dus dat daarom alle bromfiets/scooterhandelaren nog snel alle tweetakt/scooters op kenteken zetten v��r 1 jan 2018? Weet iemand hier iets meer van en geeft dit problemen voor mijn franse Solex uit 1948 geen NL-type goedkeuring en geen eerder frans kenteken gehad. Weet iemand hier iets van?als ik m bij n particulier daar gekocht heb gewoon?zonder aankoop-bewijs.
Als ik het goed begrepen heb kun je met een Solex gewoon naar de RDW voor een kenteken. Zorg dat je zo veel mogelijk info verzamelt zoals bouwjaar aan de hand van motornr, welk type Solex, enz.
Ik ben altijd weggekomen met een eigen geschreven verklaring dat de Solex al jaaaaren bij mij in de schuur stond. Mochten ze dat niet meer accepteren dan kan de buurman ook een kladblaadje volschrijven, komt goed
Ik heb vandaag ook een mooi nieuw kentekenbewijs gekregen met als Datum Eerste Toelating 31-12-1973. Waarom ze deze datum gebruiken is mij een raadsel. Gelukkig hoef ik geen ontheffing aan te vragen om op mijn Solex door de gemeente te tuffen. Het groene Wageningen kent gelukkig nog geen milieuzone.
Ik moet er ook nog een stuk of 10 krijgen. Ze hebben voor postnl wel het juiste moment uitgekozen zo vlak voor de fesstdagen pfff... Ik heb ook overschrijfcodes binnen, sommige codes waren eerder hier dan de betreffende kentekens. Het zal wel in de pipeline zitten. Arme postbode. En ik ga voorlopig toch nog niet naar Amsterdam, en al helemaal niet op alle 45 Solexen tegelijk
Was inderdaad aan het controleren en zag dat een kentekenpasje niet klopte met de papieren kenteken.. Maar toen viel het kwartje, er zat nog een kenteken in de jas die ik altijd aan heb op de Lex. Tjek....