|
Joined: Jul 2011
Posts: 55
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jul 2011
Posts: 55 |
Hallo ik ben bijna klaar met mijn solex,nu moet hij nog een kenteken. Ik heb op het forum gezocht maar ik kom niet uit de reflektoren moeten ze op de trappers,bagagedrager achterzijde en aan de zijkant van de wielen?wie kan me dit zeggen? moeten er nog meer op?
bedankt alvast
groet Dick
|
|
|
|
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772 |
Ik zou reflecterende trappers er op zetten en na de keuring kan je deze altijd nog vervangen. Reflectoren op de zijkant is in Nederland niet nodig, zelf pas nog een solex in Belgié gekocht en daar zitten wel zijreflectoren op maar die haal ik er toch vanaf hoor.
Groetjes Carl
|
|
|
|
Joined: Aug 2004
Posts: 313
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2004
Posts: 313 |
Ik zet nooit meer reflecterende trappers op de solex voor de keuring. In Zwolle kijkt de rdw er niet naar. Er hoeft ook geen reflector op de bagagedrager. Ik weet niet of het beleid in het hele land hetzelfde is. Dat zou wel moeten. Anders kun je natuurlijk ook de rdw even bellen. groet Thijs
|
|
|
|
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772 |
Als de tarieven al verschillend zijn zoals we dikwijls lezen hier op het forum. Ook de snelheidsmeting wordt niet overal gedaan, dan wordt er zeervaak met twee maten gemeten en dan weten wij hier niet meer wat moet en niet hoeft.
Groetjes Carl
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Ook in Almelo kom je door de keuring zonder reflectoren op de trappers....
|
|
|
|
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772 |
Je hoort mij niet zeggen dat het moet, ik heb deze er uit voorzorg opgezet, omdat ik afkeur daarop niet wilde risceren. Mijn keurstation was / is Roosendaal, althans dat is het dichtste bij voor mij.
Groetjes carl
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14 |
Ik heb bij Elsloo nagevraagd, reflecterende trappers zijn bij hun verplicht. Kleine moeite, na keuren de originele weer erop, klaar.
Maar wat in Elsloo geldt hoeft elders niet zo te zijn. Ik zou er geen afkeur op riskeren.
Last edited by john meisters; 12/12/11 06:15 AM.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Jul 2011
Posts: 55
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jul 2011
Posts: 55 |
oke de trappers zet ik er tijdelijk gewoon op maar moet er nog een reflector op/onder de bagagedrager?
groet Dick
|
|
|
|
Joined: Aug 2004
Posts: 313
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2004
Posts: 313 |
Als je geen risico wilt lopen kun zet je er trappers met reflectoren op. Let op wat voor schroefdraad je nodig hebt want dat kan afwijken van de normale schroefdraad. Eigenlijk is het wel schandalig dat de rdw overal anders keurt. Je bent overgeleverd aan de nukken van de keurmeester. Soms kan het in je voordeel zijn maar vaak in je nadeel. En soms allebei tegelijk. Mijn broer had een duitse solex met een nummer in een typeplaatje maar niet in het frame zelf. Normaal kan dat niet. Nu ging de keurmeester moeilijk doen over het feit dat er een aankoopbon moest zijn. Eerst houdt de keurmeester vol. Mijn broer heeft naar mij gebeld, ik naar de rdw bellen maar hij wilde mij niet te woord staan maar daarna was het in een keer geen probleem meer. Onbegrijpelijk. groet Thijs
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14 |
Men is steeds moeilijker aan het doen over het eigendomsbewijs. ik ben er nog steeds mee weggekomen door bij RDW ter plekke een verklaring te tekenen dat de Solex jarenlang bij mij in de schuur heeft gestaan. als men problemen maakt kun je dat altijd vragen. Heeft iedereen zijn rug vrij bij RDW en daar gaat het hun om
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Aug 2004
Posts: 313
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2004
Posts: 313 |
Een van de belangrijkste doelen van het kenteken was het tegengaan van diefstal. Nu blijkt dat dat helemaal niets heeft geholpen gaan ze van alles verzinnen om hun gelijk toch te krijgen. Naar mijn idee is de rdw daarom ook moeilijk gaan doen over het eigendomsbewijs. Het andere doel van het kenteken halen ze natuurlijk wel: de oldtimer/brommer hobbyist geld afhandig maken! groet Thijs
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Het is eigenlijk wel raar dat er wel bromfietsen worden gestolen sinds er kentekens op zitten. Ik bedoel auto's hebben toch ook kentekens en die worden toch ook niet gestolen ??
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,025 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,025 Likes: 4 |
In 2010 zijn er 11733 auto's gestolen. Dus elke dag zo'n 32.
Verdwijnt veel naar het Oosten.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Aug 2004
Posts: 313
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2004
Posts: 313 |
Inderdaad. Je kunt het van de voren allemaal zo voor ze uittekenen. Maar ja....
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
De heren(dames) ambtenaren moeten natuurlijk wel aan het werk blijven hè
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,184 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,184 Likes: 6 |
Bij mijn weten hebben we het over "fietsen" met een hulpmotor. En Nederlandse fiets met hebben (avond's) een deugdelijke verlichting, een rode reflector aan de achterzijde, reflecterede pedalen, en zij-reflectie. Aangezien dat ik wel eens van mijn baas fietsen moet gaan keuren op scholen, beoordeel ik zo ook een Solex. Als ik s'avonds op mijn Lex rijd wel ik ten alle tijden gezien worden.
|
|
|
|
Joined: Dec 2016
Posts: 30
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Dec 2016
Posts: 30 |
De eisen van het voertuig bij eerste toelating gelden. In 1965 geen reflector aan de bagagedrager en trappers, nu ook niet. Een auto uit 1965 waarvoor nu een kenteken wordt aangevraagd hoeft ook geen tandem hoofdremcylinder, gordels, airbags, rechter buitenspiegel en wat dies meer zij. De moderne scooters hebben zelfs geen trappers waar reflectors op kunnen. Wel een achterlichtglas met reflector zoals de Solex dat vroeger al had.
Last edited by Luc; 08/02/17 07:04 PM.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82 |
Een van de belangrijkste doelen van het kenteken was het tegengaan van diefstal. Nu blijkt dat dat helemaal niets heeft geholpen gaan ze van alles verzinnen om hun gelijk toch te krijgen. Naar mijn idee is de rdw daarom ook moeilijk gaan doen over het eigendomsbewijs. Het andere doel van het kenteken halen ze natuurlijk wel: de oldtimer/brommer hobbyist geld afhandig maken! groet Thijs ja MAAR, zelfs dan nog niet want bij de brommers staat op het kentekenbewijs: artikel C.4.C "de tenaamgestelde kan door middel van dit kentekenbewijs niet worden geidentificeerd als de eigenaar " het is dus GEEN eigendomsbewijs
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Dec 2016
Posts: 30
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Dec 2016
Posts: 30 |
Het politiek verkoopargument van invoering van het kenteken was tegengaan van diefstal. Registratie bestond in feite al door het systeem van verzekeringsplaatjes. Maar in Brussel is een overheidskenteken afgesproken. Zelfs de Belgen hebben er aan moeten geloven. Regelzucht zit in veel mensen ingebakken maar zeker in politici.
|
|
|
|
Joined: Jul 2010
Posts: 410
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jul 2010
Posts: 410 |
Ze hebben de diefstal van 158 euro gewoon gelegaliseerd......
OTO-Koffertje 1960 & OTO De Luxe 1964
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,508
25000km gereden
|
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,508 |
bij mij is de diefstal heel wat meer ik heb er zo in de veertig staan die geregalizeert moeten voor het einde van het jaar
groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82 |
Bij mijn weten hebben we het over "fietsen" met een hulpmotor. En Nederlandse fiets met hebben (avond's) een deugdelijke verlichting, een rode reflector aan de achterzijde, reflecterede pedalen, en zij-reflectie. Aangezien dat ik wel eens van mijn baas fietsen moet gaan keuren op scholen, beoordeel ik zo ook een Solex. Als ik s'avonds op mijn Lex rijd wel ik ten alle tijden gezien worden. de verwachting is dat dankszij de motor het licht beter voor elkaar is dan bij uitsluitend fietsen, de eisen aan die fietsen zijn dan ook strenger dan voor de brommers, probeer maar eens een brommerband met ingelegde zijreflectoren te vinden, wel verplicht bij fietsen en veel brommers hebben van die kerkboog achtige pedalen, is er niet een van voor zover mij bekend met reflectoren ingebouwd achterlicht gaasjes dienen wel een zelf reflecterend gedeelte te hebben daar zit dan ook vaak een stukje bubbeltjes glas in dat als zodanig zijn best doet
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,184 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,184 Likes: 6 |
En dan wordt het B-nummer weer belangrijk. De type-goedkeuring staat voor de eisen waarmee het voertuig destijds is goedgekeurd voor de Nederlandse weg.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82 |
in de tijd van het schouwen heb ik veel B nummers verzameld om het verhaal kompleet te maken dat indertijd opgestart was door de beheerder van het 50 CC racemuseum in Lexmond zodat men een overzicht kon downloaden van wat voor jouw brommer van toepassing was, di "B"nummers beschrven voornamelijk het motorische gedeelte zoals carburateur, uitlaat en overbrenging, niet zozeer de specificaties van het rijwielgedeelte. er is/was zelfs een solex die het B nummer specifiek op het blok had staan, kon je hem als goedgekeurd blok gebruiken ter vervanging van oudere types die NIET een keurmerk hadden , later tref je blokken aan waar dit ( meegegoten) nummer met een ( meegegoten) streep weer is doorgehaald
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
De eisen van het voertuig bij eerste toelating gelden. In 1965 geen reflector aan de bagagedrager en trappers, nu ook niet. Een auto uit 1965 waarvoor nu een kenteken wordt aangevraagd hoeft ook geen tandem hoofdremcylinder, gordels, airbags, rechter buitenspiegel en wat dies meer zij. De moderne scooters hebben zelfs geen trappers waar reflectors op kunnen. Wel een achterlichtglas met reflector zoals de Solex dat vroeger al had. Juist. Peter
|
|
|
|
Joined: Dec 2016
Posts: 30
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Dec 2016
Posts: 30 |
Het is goed voor de werkgelegenheid en dus slecht voor de portemonnee.
|
|
|
|
Joined: Dec 2016
Posts: 30
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Dec 2016
Posts: 30 |
Mijn keuring verliep rampzalig. Een 8 van het framenummer was wat vaag. Ik moet terug komen om een nieuw nummer te laten inslaan.. Verder had het achterlicht wel een reflector, maar die was niet voldoende. En tot overmaat van ramp telt de RDW Venlo extra geld om een Solex zonder kenteken om te laten keuren van bromfiets naar snorfiets. Zo kost een kenteken ruim € 306. Van de ratten besnuffeld. Ik ga een bezwaarschrift indienen.
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Ander frame zoeken zou ik zeggen en alles ombouwen, veel goedkoper en minder gezeur.
Han
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14 |
zeker in Venlo geweest? Daar heb ik al meer horrorverhalen van gehoord. Ik ga altijd in Elsloo. Vriendelijk en behulpzaam.
Mij lijkt ook beter een ander frame te pakken en daarmee naar Elsloo te gaan.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10 |
Dat is mij , helaas, ook overkomen: bij het omkeuren van geel naar blauwe plaat bleek één cijfer (de 3)niet goed leesbaar. na wat verf afkrabbelen en de mening van een tweede keurmeester bleek er een 8 in het frame te staan. Het kenteken is ingenomen en het werd een keuring waarbij je het volle pond werd berekend. Kennelijk is er bij de schouw in 2005 niet zorgvuldig gekeken en heeft de Solex toch een kenteken gekregen.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,184 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,184 Likes: 6 |
Het RDW in Venlo zijn vieze fl****rs, voor een jonge de solex in orde gemaakt. Zat ook een frame-nummer in wat niet 100% leesbaar was. Maar met een logische inbeelding was het leesbaar. Maar het waren te weing cijfers. Oké, je zou zeggen een nieuw nummer erin en kees is klaar. Nee, nee er kwam zelfs een politie onderzoek want het nummer was zelf ingeslagen en zo. Keuring afkeur, nummer verwijdert met een zuur of zo. Dus frame letterlijk beschadigd. Bedankt
|
|
|
|
Joined: Dec 2016
Posts: 30
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Dec 2016
Posts: 30 |
Ik heb al een bezwaarschrift tegen € 303 leges weg. Om de Solex terug te krijgen heb ik al € 187 moeten aftikken. Een weg terug is er niet echt dus. Volgende keer een los kenteken kopen en zelf het nummer inslaan. Het gaat nergens over. Een Solexje van 51 jaar met een waarde van € 100 a 150 euro. Het achterlicht had trouwens wel een 'Rijkskeurmerk'. Extra er op gezet vanwege het keurmerk.....
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10 |
Pas op je Bloeddruk Johnnie
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,184 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,184 Likes: 6 |
Had inderdaad nog ergens een kenteken en slagcijfers liggen. Heb daar de eigenaar mee gematst.
|
|
|
|
Joined: Sep 2014
Posts: 181
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Sep 2014
Posts: 181 |
Goed gedaan Johnny want je word helemaal simpel van die lui bij het Rdw Daar zitten de specialisten klein voorbeeldje Man gaat met zijn Kreidler keuren van bromfiets naar motor is normaal geen probleem de man staat daar en de specialist zegt dat nummer kan helemaal niet begon met een 1 wat normaal is voor een Nederlandse Kreidler die beginnen namelijk altijd met een 1 moet een onderzoek komen kenteken ingenomen want het klopte niet dus terug komen en ondezoek bleek het toch allemaal wel te kloppen Want de Specialist had namelijk de zundapp database nummers gebruikt om te vergelijken En je kunt daar lullen wat je wilt hun weten het en je moet maar zien Dit was bij het Rdw Nieuwgein dit was 17 2 2017
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14 |
Luc kom een keertje naar Roermond dan kijken we wat we kunnen doen.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82 |
Goed gedaan Johnny want je word helemaal simpel van die lui bij het Rdw Daar zitten de specialisten klein voorbeeldje Man gaat met zijn Kreidler keuren van bromfiets naar motor is normaal geen probleem de man staat daar en de specialist zegt dat nummer kan helemaal niet begon met een 1 wat normaal is voor een Nederlandse Kreidler die beginnen namelijk altijd met een 1 moet een onderzoek komen kenteken ingenomen want het klopte niet dus terug komen en ondezoek bleek het toch allemaal wel te kloppen Want de Specialist had namelijk de zundapp database nummers gebruikt om te vergelijken En je kunt daar lullen wat je wilt hun weten het en je moet maar zien Dit was bij het Rdw Nieuwgein dit was 17 2 2017 en ook dat is raar een zundapp database gebruiken want daar waren ooit wel 4 verschillende importeurs van dus dat daar "1"duidig gewerkt werd kan je ook niet zeggen.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,025 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,025 Likes: 4 |
Tja, mijn Dappie komt echt uit 1969, maar bij de rdw zeiden ze 1967. Ik gaf hem maar gelijk als ik maar de goedkeuring kreeg. En gelukkig kreeg ik hem.
Misschien voor de volgende keuring, wat gegevens meenemen zodat je ze ook kunt overtuigen. Wel lullig voor je want het kost weer extra tijd en geld.
Last edited by Alfons_Amuse; 22/02/17 06:52 PM.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82 |
ik heb speciaal voor de zundapp bij het zundapp forum ooit een CD met zundapp gegevens gekocht maar dat is een overzicht met heel veel doublures en gaten in de info zo ook nummers die aan verschillende jaren worden toegekend
sommige importeurs sloegen netjes het jaartal in het type plaatje, andere deden dat als hij pas verkocht werd en er zijn er ook die dat type plaatje nooit invulden
Last edited by Joan; 22/02/17 08:28 PM.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Dec 2016
Posts: 30
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Dec 2016
Posts: 30 |
Hangt ook af van de keurmeester. Heb al diverse brommers laten keuren in Venlo. Voor een Cyrus uit 1956 had ik een oldtimerspecialist die een dag per week vanuit Veldhoven overkomt. De man had interesse, vond het leuk en we hadden leuke gesprekken. Hij adviseerde me -heel terecht hoor- de spaken van het achterwiel aan te trekken. Geen afkeur, maar gewoon meedenken in positieve zin. Het vervelende is dat je met het gemanagerde automatiseringsysteem niet kunt aangeven dat je een gespecialiseerde keurmeester wilt. En zo kun je iemand treffen die helemaal niets heeft met oude brommers van liefhebbers.
|
|
|
|
Joined: Dec 2016
Posts: 30
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Dec 2016
Posts: 30 |
"Treurnis. Achterlicht inspecteren met vergrootglas. Zeuren over moeilijk leesbaar nummer en teveel geld eisen als monopolist.
Ik zal er de komende dagen een paar extra op drinken. Helpt niet maar ik word er wel weer vrolijk van". Bericht van een meelevende vriend. Hij was advocaat, ik ambtenaar, maar we begrijpen elkaar wel. En ik zal er ook een op drinken in afwachting van de beslissing op het bezwaarschrift.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,025 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,025 Likes: 4 |
Weer wat geleerd.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10 |
Nu heeft de RDW op de website een "klachtenformulier" en deze kan je invullen en versturen. Je krijgt dan een bericht dat het antwoord 3 dagen kan duren. En zo krijg je op een gegeven moment een antwoord en daar kan je weer op reageren. Op die reactie krijg je weer een mail dat je het antwoord na 3 dagen kan verwachten. Al met al, het kan even duren voordat dit ambtelijk apparaat in beweging komt en je een bevredigend antwoord krijgt. Tot slot mag je nog meedoen met een 'klanttevredenheidsonderzoek" . https://www.kcmsurvey.com/qSwu35a47ee111999a0be515592bMaSddie kan je invullen maar daar krijg je geen reactie meer op (ik niet in ieder geval). Proost
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82 |
ik heb er nog een paar in de planning staan. Ben al een paar keer in Vianen geweest en daar is het altijd goed gegaan hoewel de ene keer ik een kenteken krijg met zundapp en de andere keer een kenteken en dan heet dat ding ineens zuendapp, want er is 1 iemand die bedacht heeft dat de "umlaut" op de ü getyped moet worden als ue de rest schrijft gewoon wat er staat .
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Aan de hand van het framenummer kan het voertuig worden herleid.....moet je het nummer wel duidelijk kunnen lezen natuurlijk, ook aan de kant van de weg zonder loep of zaklamp. Op een oto hoort een Lucia achterlicht....wat kunnen ze daar aan afkeuren?
Er word in deze topic weer een hoop geoordeeld en veroordeeld maar ik heb nog geen enkele foto gezien van de solex om te kunnen beoordelen of de afkeur terecht of onterecht is.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,184 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,184 Likes: 6 |
Bedoel der helemaal niks mee maar ze hebben me in 12 jaar tijd nog nooit gecontroleerd.
|
|
|
|
Joined: Dec 2016
Posts: 30
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Dec 2016
Posts: 30 |
Beste Roelof, Je hebt gelijk. In mijn bezwaarschrift heb ik ook aangegeven dat ik er begrip voor heb dat een VINnr opnieuw word ingeslagen omdat de leesbaarheid niet geweldig is. Waar ik geen begrip voor heb is het in rekening brengen van legeskosten voor het omkeuren van een Solex van brom naar snor. Er is tenslotte nooit een kenteken voor afgegeven. En de Solex is bij de RDW al erkend als snorfiets. En het in rekening brengen van extra kosten voor identificatie als de Solex een ingeslagen goedkeuringsnummer heeft plus een, weliswaar wat lastiger, VINnummer is onbegrijpelijk. Het achterlicht had de tand des tijds niet ongeschonden overleefd. Dus in heb een rond achterlichtje gemonteerd van het merk Fako met een ingeslagen "Rijkskeurmerk 4D". Met ingebouwde reflector. Niet orgineel, maar destijds een goedgekeurd achterlichtje m.i. Overigens heb ik niets tegen een extra reflector hoor en ik zal hem zeker monteren. Al met al krijg je dan toch het beeld dat je "word gezocht". Jammer. Ik ben zelf ambtenaar geweest en weet dat deze niet uit te leggen handelswijzen het beeld van de ambtelijke wereld niet positief doet uitvallen.
Last edited by Luc; 24/02/17 09:13 PM.
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat de keuringskosten absurd zijn....ben benieuwd wat er uit komt.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Dec 2016
Posts: 30
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Dec 2016
Posts: 30 |
Vanmorgen ben ik op herhaling geweest. €119 armer. De eerst keuring kostte € 186,98. Ik heb € 25 moeten betalen de eerste keer voor het overschrijven van een onbekende Solex uit 1966 van brom naar snor.De eerste keer € 56 voor identificatie, de tweede keer nog een keer € 46 voor een identiteitsonderzoek... Bedenk goed wat je doet als je de officiële weg wilt volgen. Het registreren op kenteken kost in mijn geval twee keer de waarde van de Solex. Afgelopen 3 jaren heb ik vier oude brommers op kenteken laten zetten. De offerte van de RDW klopte in geen van deze gevallen. Maar deze spant de kroon. Als monopolist heb je veel macht en weinig verantwoording naar de klanten
Last edited by Luc; 02/03/17 04:32 PM.
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14 |
Als je nog eens gaat keuren: rij ietsje verder zuidwaarts. (Elsloo). Natuurlijk moet je brommer in orde zijn, maar ze zijn toch al hulpvaardiger dan in Venlo.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14 |
Ik WIL niet eens weten hoeveel ik inmiddels al in de RDW pot heb gekiept Een leuk oud topic trouwens, mooie leidraad voor degenen die niet bekend zijn met keuren. Ik heb alleen maar positieve ervaring met de medewerkers van RDW, allemaal vriendelijk en behulpzaam. Ik vind het vanzelfsprekend dat je naar de keuring gaat met een Solex die in orde is. Ik heb het dan over Elsloo. In Venlo gaat het er anders aan toe volgens de verhalen
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Dec 2016
Posts: 30
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Dec 2016
Posts: 30 |
Geachte RDW,
In antwoord op uw onderstaande mail het volgende.
• Ik kan niet begrijpen dat u twee keer het identificeren van hetzelfde voertuig in rekening kunt brengen omdat u zoals u schrijft u dit een medewerker voorschrijft. Ik ben zelf ambtenaar geweest maar dit beargumenteren van dubbel werk met dubbele kosten is een meer dan ambtelijk argument zo lijkt me. Ik blijf daar bezwaar tegen houden. • Ik vroeg een keuring van een bij u niet geregistreerde Solex uit 1966 tot snorfiets aan, u gaf een offerte van € 159,98. Waarom u desondanks de kosten verhoogt met het omkeuren van een bromfiets naar een snorfiets in rekening brengt blijft onbegrijpelijk. U wist bij de aanvraag al dat het om een u niet bekende Solex uit 1966 gaat. In uw email van 28 februari jl. schrijft u dat de Solex in uw register nog een bromfietsgoedkeuring heeft. Maar het bestaan van de Solex was bij u niet bekend en hij stond niet in uw register. Uw informatie was onjuist en u neemt niet de consequenties van uw fout maar schuift die af op uw klant. Afgelopen drie jaar heb ik 4 oude bromfietsen bij u op kenteken laten zetten. Twee maal heeft de dame achter de balie kosten mij niet in rekening gebracht omdat ik protesteerde tegen het achteraf ongemotiveerd afwijken van uw offerte. Ditmaal niet. Ik heb niet vooraf op financiele gronden de keuze kunnen maken tussen slopen of laten keuren omdat uw opgave niet juist is. Uiteindelijk heb ik meer dan € 300,- moeten betalen voor een kenteken voor een Solex met een dagwaarde van ca € 150. • Dat uw medewerkers een nieuw VINnr willen inslaan en een extra reflector op het achterspatbord eisen is een financieel risico dat ik accepteer, maar de administratieve argumenten die de kosten voor mij zo sterk doen oplopen: daar maak ik bezwaar tegen. • Kunt u me tenslotte uitleggen waarom u mijn bezwaarschrift als een klacht behandelt?
|
|
|
|
Joined: Dec 2016
Posts: 30
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Dec 2016
Posts: 30 |
Op advies van de RDW zelf heb ik een klacht ingediend bij de Nationale Ombudsman. Er blijken daar meer klachten over de werkwijze van de RDW binnen te komen. Ondoorzichtig handelen, gebrekkige en onvolledige informatie enz. De RDW heeft nu besloten dat ik de kosten van omkeuren van de Solex van bromfiets naar snorfiets terug krijg en de dubbel in rekening gebrachte kosten van het historisch onderzoek. Per saldo krijg ik € 27 en € 46 terug betaald. Leg je dus niet neer bij een onredelijke of onrechtmatige beslissing van de RDW. Zie ook op de site van de nationale ombudsman. www.nationaleombudsman.nl/rapporten/20
Last edited by Luc; 20/09/17 12:34 PM.
|
|
|
|
Joined: Sep 2017
Posts: 6
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Sep 2017
Posts: 6 |
Van de week mijn Koffertje laten keuren bij het RDW in Almelo. In tegenstelling van diverse bovenstaande reacties was men hier zeer geïnteresseerd. Had om mogelijke afkeur te voorkomen trappers met reflectoren gemonteerd en een fiets snelheids computertje gemonteerd. Het eerste wat de keurmeester zei Je haalt toch wel die km teller eraf, staat nergens naar en hoeft ook niet net als die moderne trappers. Heeft gekeken of er speling op het balhoofd zat en de remwerking getest. Nou ja stond stil kneep de voorrem in en duwde de solex een keer naar voren en naar achteren. Een keer de achterrem bedient, reed een klein rondje en dat was het. Had meer tijd nodig voor de papierwinkel dan het keuren. Bleek dat de Solex nog een jaar ouder was dan ikzelf kon achterhalen. Keek hem een beetje vragend aan doch hij zei dat de data van het RDW geldend is. Zei nog even een jaar ouder is toch meer waard. En ik kon weer gaan na de opmerking dat er nog wel even een belachelijk bedrag van 160,00 afgetikt moest gaan worden. Hij vond het extreem veel voor een kwartiertje werk maar kon het ook niet veranderen.
Gerrit Heetbrink
|
|
|
|
Joined: Oct 2017
Posts: 7
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2017
Posts: 7 |
Lees net je bericht kom uit Hengelo en heb bijna mijn koffertje klaar. Pfff € 160 is wel veel geld. maar ja wel goed om te horen dat ze daar schappelijk zijn.
|
|
|
0 members (),
54
guests, and
7
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
|