Met enig geduld heb ik een afdichting gefabriceerd, waardoor alle problemen met de afdichting in één keer zijn opgelost. Echter is er ook een nadeel, je hoort alle andere geluiden die je eerder niet kon horen!! Zelfs de vrijloopnaaf achter hoor je tijdens het rijden....
Last edited by RobH; 13/11/1204:46 AM.
Make it idiot proof, and someone will make a better idiot.....
2 X Oto "61 & "65. Ander restauratie project, Mini classic "89. (Inmiddels afgerond, maar nooit klaar)
Ik heb ook last van lekkage op deze aansluiting, zijn er nog andere mogelijke aanpassingen om dit lek te dichten. Zou het bvb. ook met stukje sillicone slang kunnen, of verbrand dit dan meteen. Graag hoor/lees ik jullie ervaringen hierover.
Ik heb ook last van lekkage op deze aansluiting, zijn er nog andere mogelijke aanpassingen om dit lek te dichten. Zou het bvb. ook met stukje sillicone slang kunnen, of verbrand dit dan meteen. Graag hoor/lees ik jullie ervaringen hierover.
De bekende trekveer blijft de eenvoudigste oplossing.
Gisteren nog bij iemand die met een solex langs reed en toen aankwam met een klacht over uitlaat herrie deze man geholpen. bovenste bevestiging van de uitlaat losgehaald, motor op de band en de onderste pijp goed tegen het spruitstuk gedrukt, bleek de ophangbeugel die aan de bocht gelast zit volkomen niet overeen te komen met het gat in de schetsplaat. met waterpomp tang de beugel verdraaid zodat gaten zo uitgelijnd waren dat er een bout 6 mm doorheen kan ( gaten zelf ca 8 mm) bleek ook dat twee vulringen onder de voet van de beugel moesten om de spleet tussen beugel en motorschetsplaat op te vullen, alles gemonteerd met de uitlaat stevig in het spruitstuk gedrukt om deze positie te fixeren: resultaat nagenoeg stil