Vandaag bezig geweest met de Solex 3800 die niet wil starten. De benzine retour naar de tankt werkt niet. Als ik de retoursslang los maak en het vliegwiel draai komt er geen brandstof terug uit de carburateur. Toen maar een nieuwe brandstofpomp met membraan pomp bodem en leidingen. Ook een nieuwe brandstof tank. De ontsteking hebben we gecontroleerd met de lamp en staat iets verder van het rupt. alles doorgeblazen maar starten ho maar. De bougiekabel doorgemeten en is goed de bougie is nieuw. De bobine werkt want ik kreeg een flinke tik. Waarom die niet wil starten zie ik niet meer.
De hele dag ben ik bezig geweest met deze solex 3800 om die te laten starten. Na alles te hebben vervangen aan leidingen tank carburateur ontsteking pomp membraan pompbodem tweede pomp. Met de boormachine geprobeerd en hard lopen werkt die gewoon niet. Heb een nieuwe aluminium cilinder en zuiger met ringen gemonteerd. De solex reed gewoon voorheen. En retour benzine komt er niet. Dus de pomp en aanzuig werkt niet. Zelfs na alle vernieuwing aan onderdelen. Ik heb een boel reserve onderdelen op voorraad, zelfs weer een betere pomp besteld bij Solex markt. En carburateur met kwaliteit. Nu ben ik er even klaar mee.
Soms heb je een simpele carterlekkage zoals een lekke keerring achter de rol waardoor de carterdruk zo laag is dat de pomp niet werkt. Zo was ik vanmiddag aant klooien om een net opgebouwd carter te starten.
Het draadgaatje voor de krukasblokkeerpen was niet afgedicht en dan start de motor ook niet. 1 M6 boutje erin en het probleem is opgelost. (is overigens niet de eerste keer dat ik dat boutje vergeet )
Maak de retour slang los van de carburateur en blaas daar op(niet met een compressor maar met de mond). Als het goed is komt er dan benzine uit de carburateur overloop. Zo niet, dan is er toch een verstopping.
Het zegt iets over de kwaliteit van de brandstofpomp. Waar die wordt gemaakt weet ik echter niet. Voorheen kwam uit Hongarije. Maar daar hebben ze alles verschroot. Heb weer andere nieuwe leiding geplaatst, maar geen retour stroom. Foute productie niet ongewoon in China.
Hier weer een gevalletje Pech. Soms zie je wel eens een carter waar een scheurtje inzit, zo ook bij deze. Alleen is het scheurtje zo groot dat er een heel stuk uitgebroken is. Ook het krukaslager heeft nogal wat speling dus :
Heb inderdaad even geblazen met de mond met de retour slang en de benzine kwam inderdaad uit de overloop van de carburateur. Dus er is geen verstopping. Kan ook niet anders met al die nieuwe onderdelen. Als ik aan het vliegwiel draai is er geen retour stroom benzine. Morgen monteer ik mijn originele brandstof pomp die werkt wel denk ik.
Vandaag heb ik de originele brandstofpomp geplaatst bij de Solex 3800 van Pierre. Maar nog steeds geen retour stroom brandstof. De bougie is droog dus een benzine probleem. De solex lekt nergens gelukkig. Dus dat gaat wel goed.
De pompbodem is met de hole kant richting de brandstofpomp. Dan het membraan de bouten leidingen vastzetten. pomp 1 werkt niet, pomp 2 ook niet, pomp 3 idem. De originele pomp nummer 1 zit weer gemonteerd en geen retour brandstof. De onderdelen zijn allemaal nieuw. Mijn originele pomp is nummer drie en oud die werkt ook niet goed. Als ik er in blaas en zuig dan klopt het wel, en zou moeten gaan werken.
Is het kanaaltje achter de pomp open ? Pomp eraf en aan het vliegwieldraaien dan moet dat gaatje/kanaaltje om en om lucht zuigen en blazen. Het kan nooit zijn dat er 3 pompen stuk zijn waarvan er voorheen minstens 1 goed werkte
Heb de brandstofpomp gedemonteerd en het carter gaatje waar de pompboden wordt geplaatst gecontroleerd of met het draaien van vliegwiel er een zuig en blaas plaats vind. Dat gebeurt wel. Alleen niet zo krachtig als ik mijn vinger er tegen hield dan voelde ik wel wat blazen en zuigen. Met het demonteren zag ik op het membraan wel benzine zitten. Maar het wordt niet naar de carburateur geperst.
Ik kan gewoon de leiding bij de pomp los draaien want de die perst tocht geen brandstof. Als ik die van de tank los draai is die wat vochtig. En dat met een drie kwart volle tank. Als ik in de retour slang blaas in de tank is er geen blokkering van benzine en loopt die gewoon naar de carburateur. volgens mij is het over en uit met dat ouwe ding.
Heb opnieuw een brandstof pomp geplaatst de tank gevuld en aan het vliegwiel gedraaid maar met de bovenste aansluiting bij de pomp komt geen benzine. Hoe hard ik ook draai aan het vliegwiel. Ik kan de boormachine op zetten of hard rennen maar dat helpt niet meer. De solex ziet er als nieuw uit gewoon heel raar ook. De solex van mij rijd echt geweldig goed met die nieuwe cilinder. Deze zit ook op de probleem motor alles nieuw pompje leidingen cilinder zuiger ringen tank carburateur. Ik verbaas mij er ook over. Ga er mee naar bed en sta er mee op. Heb het doe het zelf boek en pdf file van de S3800. Ik kan hem langs brengen maar anderen lukt het ook niet. Er is niks mis mee met dat carter dat er prima uit ziet. Heel mooi en fraai. Heb bij Marcel van de Ven een tweedehands carter gekocht. Daar kan ik het krukas lager met twee duimen gewoon in drukken. Daar heb ik ook niets aan. Als ze rijden is het geweldig leuk.
Dan kom ik toch weer terug op wat ik gisteren opperde : een lekkage bij de carterafdichting achter de rol. Woont er iemand bij je in de buurt die ook met solex werkt ? 2 mensen zien meer dan 1.
Bij ons in Beverwijk zitten geen andere Solex mensen. In Haarlemmerliede zit een Solex verhuur die heeft een heleboel Solex 4800 die hij verhuurd. Paul van Leersum doet dat. Die is alleen lastig te bereiken en dan moet ik de solex er naar toe fietsen. Of een busje huren wat ook weer veel kost tegenwoordig.
Morgen demonteer ik de brandstof tank en draai het nieuwe carter deksel wat los. Haal de cilinder eraf en de pakking. En kijk of ik die beter kan uitlijnen. Want die nieuwe modellen zijn niet zo goed van kwaliteit. Als daar wat lekt dan heb je ook geen druk. En werkt de pomp ook niet. Ga nog van alles proberen ben nog niet klaar ermee.
Zo'n simpel hulpmiddel zou sleutelaar moeten hebben (vind ik) Het trommeltje eraf halen en met het slanguiteinde langs div. plaatsen waar je een lekkage kan verwachten. Geen boormachines of hard fietsen maar gewoon zachtjes aan het vliegwiel draaien en met het slangetje langs de verdachte plaatsen en goed luisteren. Zo hoef je niet alles te demonteren om een lekkage te vinden.
Morgen demonteer ik de brandstof tank en draai het nieuwe carter deksel wat los. Haal de cilinder eraf en de pakking. En kijk of ik die beter kan uitlijnen. Want die nieuwe modellen zijn niet zo goed van kwaliteit. Als daar wat lekt dan heb je ook geen druk. En werkt de pomp ook niet. Ga nog van alles proberen ben nog niet klaar ermee.
het problem was Veel groter, een nieuw zijdeksel besteld bij &&&&&& ( eigenlijk wel 2 want je zult maar een reserve hebben) vanwege het feit dat er nieuw draad nodig was voor de tankophanging, die carterdeksels met een nummer code op de buitenkant, Nou het pasvlak VEEEL te diep weg gefreesd zodat er niet genoeg ruimte was om hem omhoog te zetten bij passne met cylinder erop, boutgaten uitruimen zat er niet in want hij bleef hangen op de ril di het carter in steekt, kansloos voor de betere amateur sleutelaar , Heb de boel aangepast door de ril handmatig met een dremel frees aan de bovendiameter weg te frezen, opspannen in de draaibank was er niet bij gezien de configuratie, bleek allen de achterste bovenste 2 boutgaten nog iets uitgeruimd te moeten worden , starten en lopen als een gek (CFX)
Vandaag heb ik de carburateur vervangen voor de originele die er op hoort. En de choke hoeft niet meer naar links gelukkig. En de solex 3800 die Joan gerepareerd en aangepast heeft rijd weer uitstekend. Die start ook netjes binnen een meter. dit hadden we zelf afgesteld met de afstel lamp. Voor een ander carter heb ik een originele carter deksel besteld.
Nee Joan die dingen waren echt zo groot mogelijk waren ze voor 26 inch wielen er zat een bevestiging op die twee boutjes van het voorspatbord waar ook de spatlap mee vastzat onderaan werd dan met een veer het scherm aan aan dat beugeltje vast gemaakt gr Hans Welp
ja, ik weet het, heb er een paar gebruikte van liggen maar die lijken kleiner. deze dingen waren wel de dood in de pot voor de lak van je spatbord, dat schuurt onder die spatlap aardig weg
Ja, ook mijn ervaring. De laatste carters (aandrijfrol met 8-kant) zijn volgens mij het gevoeligst... Ze zijn er niet veel, maar als je er een hebt zit er vaak zo'n scheur in
Is wel te repareren, zoek hier maar eens, ik heb het ook een keer gedaan, met succes
Ja Roelof, dan wordt je geholpen door een vriend die nog iets N.O.S. ,eigenlijk bijna nieuwer dan nieuw heeft liggen... Oude carter is helemaal gaar. Op een andere plek zat ook al een scheurtje met op het eind daarvan een gaatje geboord om ver uit te lopen te voorkomen. Motortje begon vervelend te doen, ben toen verder gaan kijken en vond het probleem. Ben super blij met dit "nieuwe" cartertje
Volgens mij is dit carter niet meer te redden, scheur loopt te ver door.
Ik heb net van de week ook weer eens zo een carter in handen, vreselijk vet aan de rolkant, heeft een hele tijd zo gelopen maar was nu niet meer met enig fatsoen aan de gang te houden, gescheurd bij ander boutgaatje maar ook op die scherpe hoek waar het stalen borgplaatje in valt
Ja Roelof, dan wordt je geholpen door een vriend die nog iets N.O.S. ,eigenlijk bijna nieuwer dan nieuw heeft liggen... Oude carter is helemaal gaar. Op een andere plek zat ook al een scheurtje met op het eind daarvan een gaatje geboord om ver uit te lopen te voorkomen. Motortje begon vervelend te doen, ben toen verder gaan kijken en vond het probleem. Ben super blij met dit "nieuwe" cartertje
Top man!!..nieuw oto carters kom je nooit tegen, dat is weer mazzel
fotos van het carter dat ik tegen kwam en nu vervangen gaat worden. als je zo een vettigheid bij je rol tegekomt weet je bijna zeker dat je aan de beurt bent. ze scheuren vooral dankzij dat kerfje voor de uitsparingen van de lager borgplaat
Ik had gisteren ook een zielg geval van verwaarlozing. Buitenslaper, de hoosbuien van afgelopen weken waren de druppel Lager verroest, liep zeer stroef. Water stond tot in het carter.... "Hij doet het niet meer"
Inmiddels loopt het weer als een zonnetje. Dringend advies om een plekje in de schuur vrij te maken, anders bel ik de dierenbescherming
Hoe krijg je water in het carter ?? Kan alleen als er geen luchtfilter opstaat, zo heb ik er ook eens een binnengekregen. Deze had wat langer zonder luchtfilter buiten gestaan. Ook deze werkt weer, wel met een nieuwe cilinder en zuiger, die waren te erg aangetast/verrot om nog te hergebruiken. De cilinder heb ik nog ergens liggen, kan nog wel een keer geboord en gehoond worden.
Water in het carter, ik weet er alles van Een totaal ander verhaal, maar het is hier de Stamtafel dus vooruit. Ik leende vorige week de sloep van mijn schoonzoon voor een vaartochtje. Doordat de afwateringsgaten verstopt waren stond er erg veel water in. Nou heeft die sloep een elektrische lenspomp dus ik dacht, waarom met een emmer gaan hozen als die pomp dat ook kan. Omdat die pomp nogal wat stroom trekt startte ik eerst de dieselmotor. Fout!! Binnen 10 seconden sloeg ie abrupt af en hoorde ik een soort waterval onder de motorkap. Wat er achteraf gezien gebeurd was: Door het water in de boot kon die motor niet aan verse lucht komen en heeft toen de hele motorruimte onder de kap vacuum gezogen. Het water kwam tot bijna een meter hoog! Bizar werkelijk. Met als gevolg dat ie via het luchtfilter water ging happen. Slot van het liedje: een schade waar je 2 heel mooie Solexen van kunt kopen (en een schoonzoon die not amused was)
Ik had gisteren ook een zielg geval van verwaarlozing. Buitenslaper, de hoosbuien van afgelopen weken waren de druppel Lager verroest, liep zeer stroef. Water stond tot in het carter.... "Hij doet het niet meer"
Inmiddels loopt het weer als een zonnetje. Dringend advies om een plekje in de schuur vrij te maken, anders bel ik de dierenbescherming
Heeft ook nog nooit een luchtfilter op gezeten zo te zien.
Water in het carter, ik weet er alles van Een totaal ander verhaal, maar het is hier de Stamtafel dus vooruit. Ik leende vorige week de sloep van mijn schoonzoon voor een vaartochtje. Doordat de afwateringsgaten verstopt waren stond er erg veel water in. Nou heeft die sloep een elektrische lenspomp dus ik dacht, waarom met een emmer gaan hozen als die pomp dat ook kan. Omdat die pomp nogal wat stroom trekt startte ik eerst de dieselmotor. Fout!! Binnen 10 seconden sloeg ie abrupt af en hoorde ik een soort waterval onder de motorkap. Wat er achteraf gezien gebeurd was: Door het water in de boot kon die motor niet aan verse lucht komen en heeft toen de hele motorruimte onder de kap vacuum gezogen. Het water kwam tot bijna een meter hoog! Bizar werkelijk. Met als gevolg dat ie via het luchtfilter water ging happen. Slot van het liedje: een schade waar je 2 heel mooie Solexen van kunt kopen (en een schoonzoon die not amused was)
Heb je er nu een soort van nieuwe hobby bij : Dieselmotor reviseren.
Ik hoop dat de schade meevalt.
Wel jammer dat een geluiddichte omkasting ook water en luchtdicht is, "moet niet magge".
Boot ligt bij een werf voor reparatie. Ik waag me niet aan Diesel motoren. Totaal geen verstand van. Afweging is reviseren of een nieuwe motor. In beide gevallen gaat het om een behoorlijk bedrag trouwens. Maar ja, had ie mijn schoonzoon maar niet moeten worden Er wordt wel een roostertje in de motorkap gezet nu. Dan maar wat meer geluid, maar dat had alles kunnen voorkomen.
Ja Roelof, dan wordt je geholpen door een vriend die nog iets N.O.S. ,eigenlijk bijna nieuwer dan nieuw heeft liggen... Oude carter is helemaal gaar. Op een andere plek zat ook al een scheurtje met op het eind daarvan een gaatje geboord om ver uit te lopen te voorkomen. Motortje begon vervelend te doen, ben toen verder gaan kijken en vond het probleem. Ben super blij met dit "nieuwe" cartertje
Tja, en dan zit alles in elkaar en is het resultaat dat er gruwelijk veel luchtbellen in de retour komen. Snelheid is 34/35 met plotselinge uitschieters naar de 39/40. Dit was enkele dagen voor de reparatie eigenlijk ook al. Ben toen gaan zoeken met het resultaat een gescheurd cartertje. Nieuw krukaslager+afdichtring/bloemplaatje gemonteerd. Nieuw spoelenplaatlager.Carburateur,benzinepomp gewisseld, benzineleiding hoog/laag in de carb., tonnetjes en wartels goed aangedraaid Heb nog niet zoveel gereden maar hij lekt niet langs de rol. Uiteraard overal nieuwe pakkingen geplaatst. Maar hij moet ergens valse lucht krijgen... Wat mij nog een beetje doet twijfelen is dat dit blokje vorig jaar een vast/warm loper heeft gehad...Heb daarna de zuiger met een wetsteentje bijgewerkt. Er lopen wel 2? krassen over de zuiger in de lengterichting, cilinder is niet veel aan te zien (dacht ik..) Dus het zou zo maar kunnen dat ik morgen ff naar Ad.v H rijd voor een ander cilindersetje.. Of, alles nog een keer uitelkaar om te kijken of ik iets over het hoofd heb gezien.
als hij met uitschieters 40 loopt zou ik geen nieuw setje gaan halen en luchtbellen in de retour is geen aanleiding om aan te nemen dat er "valse lucht" in het spel is kan ook zijn dat hij teveel pompt ( stukje binnenkabel in de toevoerleiding leggen) of de tank te vol is
Gaatje in de motorkap boren van ca 10 mm is voldoende om dit te voorkomen. Rooster geeft veel teveel herrie. Als de motor stationair gedraaid heeft is de kans kleiner dat ie "waterslag" heeft en kan de schade meevallen. Met wat mazzel is het alleen het carter eronderuit en de zaak droog- en leegmaken. Succes.
Boot ligt bij een werf voor reparatie. Ik waag me niet aan Diesel motoren. Totaal geen verstand van. Afweging is reviseren of een nieuwe motor. In beide gevallen gaat het om een behoorlijk bedrag trouwens. Maar ja, had ie mijn schoonzoon maar niet moeten worden Er wordt wel een roostertje in de motorkap gezet nu. Dan maar wat meer geluid, maar dat had alles kunnen voorkomen.
weet je al meer ? is het een viertakt diesel ? kan dan best zijn dat het meevalt want dan stopt hij vanwege geen ontbranding en dan kun je met de kleplichter lichten en doorsterten de boel iets drogen en dan weer opstarten
Dochterlief is op vakantie en de boot ligt nog bij de werf. Is wel gerepareerd dacht ik, maar ik ga hem niet halen. Moet schoonzoon maar doen dan kan ie gelijk betalen Beter van een stad dan van een dorp. Geen idee of het een viertakt of tweetakt is. Het is een Vetus diesel. Hij stond na afslaan gelijk geblokkeerd. Was dus ook met de startmotor niet meer rond te krijgen.
Ja Roelof, dan wordt je geholpen door een vriend die nog iets N.O.S. ,eigenlijk bijna nieuwer dan nieuw heeft liggen... Oude carter is helemaal gaar. Op een andere plek zat ook al een scheurtje met op het eind daarvan een gaatje geboord om ver uit te lopen te voorkomen. Motortje begon vervelend te doen, ben toen verder gaan kijken en vond het probleem. Ben super blij met dit "nieuwe" cartertje
Tja, en dan zit alles in elkaar en is het resultaat dat er gruwelijk veel luchtbellen in de retour komen. Snelheid is 34/35 met plotselinge uitschieters naar de 39/40. Dit was enkele dagen voor de reparatie eigenlijk ook al. Ben toen gaan zoeken met het resultaat een gescheurd cartertje. Nieuw krukaslager+afdichtring/bloemplaatje gemonteerd. Nieuw spoelenplaatlager.Carburateur,benzinepomp gewisseld, benzineleiding hoog/laag in de carb., tonnetjes en wartels goed aangedraaid Heb nog niet zoveel gereden maar hij lekt niet langs de rol. Uiteraard overal nieuwe pakkingen geplaatst. Maar hij moet ergens valse lucht krijgen... Wat mij nog een beetje doet twijfelen is dat dit blokje vorig jaar een vast/warm loper heeft gehad...Heb daarna de zuiger met een wetsteentje bijgewerkt. Er lopen wel 2? krassen over de zuiger in de lengterichting, cilinder is niet veel aan te zien (dacht ik..) Dus het zou zo maar kunnen dat ik morgen ff naar Ad.v H rijd voor een ander cilindersetje.. Of, alles nog een keer uitelkaar om te kijken of ik iets over het hoofd heb gezien.
Toch maar een cfx cilinder erop gezet.vanmiddag een testrit gemaakt op een mooi breed recht fietspad van 3 km met een 28 sproeier loopt voor geen meter.Dan 30 erin .Loopt meteen naar de 40.Niet te lang natuurlijk. De "shokehandel" naar linkse tot hij begint te 4-takten en dan zover naar rechts tot hij stopt met 4-takten. Het handeltje staat nog ver naar linkse vind ik.??? Alleen hij blijft bellenblazen in de retour. Rara pliesiepet ....Wat ik nog niet gedaan heb is een remkabel in de benzineleiding ende retour van de carburateur opboren naar 5 mm. Heb dan het idee dat je een storing hiermee verdoezel. Er moet toch ergens iets fout zitten..
Jou carter is denk ik afkomstig van een bellenblaasmachine Ad
Lijkt er op dat het probleem ontstaan is met het nieuwe carter, kijk of het pasvlak van de pomp wel vlak is, carter pasvlak voor de pomp ook, desnoods doe je tussen pompplaatje en carter ook een membraam (met gat)voor betere afdichting.
Het opboren van de retourleiding naar 5mm is alleen maar een verbetering moet je zeker doen, waarschijnlijk is daar het probleem ook mee opgelost, niet met draadjes beginnen te klooien er is geen enkele solex pomp die te veel opbrengst heeft eerder te weinig.
Ik heb ook de ervaring met de CFX cilinder dat de luchtregeling meer naar links moet, geen idee waarom, ik heb het opgelost door er een kleinere luchtsproeier in te zetten.
Jou carter is denk ik afkomstig van een bellenblaasmachine Ad
Lijkt er op dat het probleem ontstaan is met het nieuwe carter, kijk of het pasvlak van de pomp wel vlak is, carter pasvlak voor de pomp ook, desnoods doe je tussen pompplaatje en carter ook een membraam (met gat)voor betere afdichting.
Het opboren van de retourleiding naar 5mm is alleen maar een verbetering moet je zeker doen, waarschijnlijk is daar het probleem ook mee opgelost, niet met draadjes beginnen te klooien er is geen enkele solex pomp die te veel opbrengst heeft eerder te weinig.
Ja die luchtbellen ware met het vorige carter ook al Roelof. Dat was ook de reden dat ik verder ging kijken er de "scheur " haha in det carter vond. Heb ook al een membraan met gat erop zitten. Retour opboren ga ik zeker doen en de luchtsproeier, das een goeie. Lucht , benzine...
Heb je ook zo'n nieuw cnc pompje van Ad? Bij mij pompte hij zo veel dat de retour het niet kon bolwerken.
Nee Tim, eerst had ik er een "oud" model pompje op zitten. Nu een nieuw 3800 pompje. Ook nog het originele kopje erop trouwens. Hoe heb jij dat opgelost met jou pompje?
Heb je ook zo'n nieuw cnc pompje van Ad? Bij mij pompte hij zo veel dat de retour het niet kon bolwerken.
Nee Tim, eerst had ik er een "oud" model pompje op zitten. Nu een nieuw 3800 pompje. Ook nog het originele kopje erop trouwens. Hoe heb jij dat opgelost met jou pompje?
3800 pompjes kunnen valse lucht aan de voorzijde bij het gelijmde deksel trekken?
Maar nou kan ik het ff niet meer volgen, 3800 pompje en carburateur met kleine overloop?
Heb je ook zo'n nieuw cnc pompje van Ad? Bij mij pompte hij zo veel dat de retour het niet kon bolwerken.
Nee Tim, eerst had ik er een "oud" model pompje op zitten. Nu een nieuw 3800 pompje. Ook nog het originele kopje erop trouwens. Hoe heb jij dat opgelost met jou pompje?
3800 pompjes kunnen valse lucht aan de voorzijde bij het gelijmde deksel trekken?
Maar nou kan ik het ff niet meer volgen, 3800 pompje en carburateur met kleine overloop?
Pompje is aan de voorkant gelijmd/dekseltje vol laten lopen met 2 comp.lijm 3800 pompje en4 mm overloop carb. niet goed ? Uitlaatje tikte hier nog tegen de voorvork en ja windgeruis hč
In theorie zou dit niet moeten werken, tank met grote overloop en kleine carburateur, hier hoort een carburateur op met grote overloop en dan is de carburateur ook gelijk de tankontluchting
In theorie zou dit niet moeten werken, tank met grote overloop en kleine carburateur, hier hoort een carburateur op met grote overloop en dan is de carburateur ook gelijk de tankontluchting
Ik vraag me af of dit ook maar iets met elkaar te maken heeft. Tank en carburateur. Heb ook met de tankdop eraf gereden om die reden(ontluchten). Maakte geen verschil
Hij trekt op als de Ferrari van Verstappen. Zie wel dat de luchtschuif behoorlijk naar links staat. Ik denk toch dat hij daarom op volle snelheid teveel benzine gaat krijgen. Geen idee wat de oorzaak is, maar met dit filmpje moet er vast een oplossing komen hier. Succes!
In theorie zou dit niet moeten werken, tank met grote overloop en kleine carburateur, hier hoort een carburateur op met grote overloop en dan is de carburateur ook gelijk de tankontluchting
Ik vraag me af of dit ook maar iets met elkaar te maken heeft. Tank en carburateur. Heb ook met de tankdop eraf gereden om die reden(ontluchten). Maakte geen verschil
Carburateur is 8mm en de pomp 9mm met flens , hoe heb je dat met de benzine leiding opgelost?....slangetje er tussen?
Pompje is aan de voorkant gelijmd/dekseltje vol laten lopen met 2 comp.lijm 3800 pompje en4 mm overloop carb. niet goed ? Uitlaatje tikte hier nog tegen de voorvork en ja windgeruis hč <iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/qkP0YvpZ7aQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Ik zou me er geen zorgen over maken, de motor loopt goed.
Oh ja, een helmpje op de kop en eentje over het vliegwiel. Altijd spannend om met een onbeschermd vliegwiel rond te rijden.
In theorie zou dit niet moeten werken, tank met grote overloop en kleine carburateur, hier hoort een carburateur op met grote overloop en dan is de carburateur ook gelijk de tankontluchting
Ik vraag me af of dit ook maar iets met elkaar te maken heeft. Tank en carburateur. Heb ook met de tankdop eraf gereden om die reden(ontluchten). Maakte geen verschil
Carburateur is 8mm en de pomp 9mm met flens , hoe heb je dat met de benzine leiding opgelost?....slangetje er tussen?
Pompje is ook 8 mm draad (verkrijgbaar in 8 en 9 mm) en toevallig, ja sinds gisteren met een stuk slang van pomp naar Carb.en dan gewoon met een tonnetje als afdichting. Net terug van een ritje van 38 km.door de bossen en langs het kanaal .Lekker koel. Onderweg 3 keer heel kortstondig inhouden met een pets/knal.Onsteking ?
Ik denk niet de onsteking Trommel. Dit is branddtofverschijnzel. Stopt eventjes en dan effe arm en dan slaat hij over en het niet verbrande mengsel knalt in de uitlaat. Heb ik ook gehad met die cnc pompje. Nu rij ik gewoon met een normaal pompje en nooit geen problemen.
Of toch valse lucht...? Een keer hetzelfde gehad, bleek op 4 plaatsen de draad achter het carterdeksel dol... 4 helicoils erin, nooit meer last gehad (denk ik, ik rij er niet alleen maar zelf op).
met een slang ben je al helemaal je tegendruk voor de pomp kwijt dan giert hij de benzine er met gang doorheen. ik zou er eens een restrictie in steken dat de pomp meer tegendruk krijgt
Of toch valse lucht...? Een keer hetzelfde gehad, bleek op 4 plaatsen de draad achter het carterdeksel dol... 4 helicoils erin, nooit meer last gehad (denk ik, ik rij er niet alleen maar zelf op).
Ik weet het niet 100% zeker John maar ik dacht dat er allemaal helicoils in zitten. Als iets dol mek je dat wel met aandraaien. Vandaag de overloop van carb. opgeboord naar 5 mm(nog steeds luchtbellen) en de ontsteking 1 mm voor het streepje gezet.
Ik bedoel te zeggen: waar kun je niet allemaal (minimale) valse lucht krijgen? Ander bekend plekje: cilindervoet rechtsachter. Speciaal bij alu cilinders, vraag me niet waarom.
Ik bedoel te zeggen: waar kun je niet allemaal (minimale) valse lucht krijgen? Ander bekend plekje: cilindervoet rechtsachter. Speciaal bij alu cilinders, vraag me niet waarom.
Zoek eens met remmenreiniger...
Is dat gevaarlijk? Krijg je dan belleblaas op de plaats waar er lekkage is ?
Hou het daar maar op, we lopen er liever niet mee te koop
reden voor mij om mensen die roken buiten de schuur te houden ., bij las klussen oppasen wat waar in de buurt staat , bij hardsolderen wel eens een "burn out" gehad maar van de voren de vlamzone al bepaald en vrij gehouden.
Plastic aan het plafond is wel eens van vorm veranderd door iets te veel warmte lokaal
Ik heb het al eens gezegd. Om die reden heb ik altijd een emmer water met daarin een aantal poetslappen erin. Heb je wat , dan flats een natte doek erop. Nooit verkeerd. simpel en veilig.