Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Hallo, net nieuw hier op het forum omdat ik een solex probeer lopend te maken voor een buurman. Het verhaal is :5 jaar geleden weggezet om dat er verkeerde benzine was gebruikt en hij daardoor niet meer wilde lopen. (Daarvoor altijd prima gelopen) . Wat ik tot nu toe heb gedaan is carb. En leidingen gereinigd, brandstof tank gereinigd,brandstofpomp gereinigd. Alles met lucht doorgeblazen , bougie geeft een zeer mooie vonk als ik de solex aan wil duwen. Krijgt benzine,...maar slaat niet aan.

Wat kan ik nu vervolgens het beste doen? Of testen?

Last edited by Bereal; 07/06/16 02:34 PM.
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
krijgt benzine.... is de bougie nat? zo ja, dan krijgt hij inderdaad benzine. Als hij kurkdroog is dan scheelt er toch iets... kijk ff na wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
wat is er aan verkeerde benzinen gebruikt en waarom is hij er toen mee opgehouden ? iets wat gebeurd is heelt niet door het een tijdje weg te zetten


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Oct 2015
Posts: 357
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 357
wat gebeurt er als je de retour leiding losmaakt aan de kant van het tankje?
als je het retourtje hebt losgemaakt even aanlopen.als er benzine uitkomt is het teken dat het pompje zijn werk doet.dan is de volgende stap de carburator.
sproeiertje niet dicht?of te ver aangespannen?

en wat moeten we ons bij verkeerde benzine voorstellen????


nooit te oud om bij te leren
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Verkeerde benzine weet ik niet en de buurman ook niet echt meer! Vermoedelijk gewoon dus geen mengsmering! Wel apart want vanmiddag met het testen had ik opeens geen vonk meer😬wel een natte bougie. Heb ook de bougie kabel getest ook geen vonk.! Maar zelf kreeg ik wel
een oplawaaier toen ik hem per ongeluk aanraakte. Zeker weten had ik de vorige keer een goeie vonk. Heb verder niets aan de electra gedaan?! Snap het niet, brandstof pomp lekt wel na aan duwen.

Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
bougie kapot ?
en sluit de decompressie wel goed af ?

han




Last edited by solexnl; 07/06/16 11:45 PM.
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Decompressie? Die moet ik ff gaan zoeken,
Ik knutsel veel met motoren en dan heb ik wel een beeld, maar bij de solex? Waar zit dat ding? Bougie ga ik ff kijken voor een ander maar de vorige keer vonkt hij Supper dus dat snap ik niet.

Joined: Nov 2006
Posts: 14
R
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
R
Joined: Nov 2006
Posts: 14
misschien euro 95 gebruikt kijk naar zuiger en cylinder

Joined: Jun 2016
Posts: 6
G
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
G
Joined: Jun 2016
Posts: 6
anders even het luchtfilter er af halen en een beetje remmenreiniger boven in de carburateur spuiten, als die dan niet aanpakt(kortstondig) ,heb je of een defecte bougie/onsteking , of onvoldoende compressie

Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Als hij 5 jaar geleden niet meer liep omdat er geen olie bij de benzine zat, dan zal het toch triest gesteld zijn met je motortje... vooral het bigendlager wordt prachtig blauw en draait stroef na zo'n gebeurtenis.

Heb hier een klant gehad die het presteerde om 3x achter elkaar foute benzine te tanken dus ondertussen weet ik wel hoe het zaakje er dan van binnen uitziet. Klantje kreeg met een boze Johnnie te maken mad

Ook een reden voor mij om Aspen te adviseren, dan gebeurt dit niet.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Mar 2012
Posts: 80
Likes: 1
S
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
S
Joined: Mar 2012
Posts: 80
Likes: 1
Wat verstaat men onder foute benzine?

Grt
Maik

Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Ik ga vandaag weer even wat doen met jullie advies, luchtfilters sponsje is trouwens niet aanwezig?! Verder heb ik niet het idee dat er iets heel erg aan de hand is zo klinkt het tenminste niet.

Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Nou andere bougie maar nog steeds geen vonk? Ik snap er niets van,...vorige keer had ik echt een mooie blauwe vonk. Heb een stukje van de kabel gehaald, schroefoog goed ingedraaid .Verder helemaal niet aan de electra gezeten!oja het licht werkt wel, wat kontact spray gespoten op de
Ontsteking, ..nada nopes niks

Last edited by Bereal; 08/06/16 09:41 PM.
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Na lang stilstaan kunnen de contactpuntjes aanslag hebben, maar ook je spoel kan doorgeslagen zijn. Het best kan die eerst drogen voor gebruik.

Na een zeer vochtig weekje heb ik hier ook 2 van die gevallen. Met de stroboscooplamp zie ik dat de vonk af en toe wegvalt. Dat zijn de vervelendste storingen. Onderdeel voor onderdeel uitwisselen en zien wanneer het euvel verholpen is, iets anders zit er niet op, helaas frown



Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Kan je mij vertellen welke stap tot uhh 10 is als jij ze uitvoert?😎

Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Zeker als het niet je eigen Solex is en je dus geen historie weet kun je rare dingen tegenkomen. Een exact draaiboek moet je zelf uitvinden, ik kan een beetje de volgorde aangeven maar nooit is te voorkomen dat je eerst op verkeerde plaatsen gaat zoeken.

Vaak is de moer op de bougie gewoon het standaard busje dat meegeleverd is. Dit kan al ervoor zorgen dat de vonk in de vliegwielkap overspringt en niet aan de bougie. Gewoon M4 moertje monteren.

Kijk of je puntjes wel open gaan als de merktekens bij elkaar staan. met een beetje oefening kun je dat heel redelijk inschatten met het blote oog. Als dat goed lijkt volgt de volgende stap.

Begin maar met je vliegwiel los te halen, en bekijk de contactpunten eens heel goed. Schuur ze desnoods met fijn schuurpapier even op. Blaas ze met perslucht schoon en plaats het vliegwiel terug zonder de moer aan te draaien. Je kunt nu testen of je vonk hebt.

Als je vonk hebt dan draai je de vliegwielmoer vast en probeer je te starten. Als je geen vonk hebt haal je het vliegwiel met de hand weer los.

Controleer met een multimeter of de contactlip van de spoel en het schroefoogje van de bougiekabel goed contact maken. ook daar zit vaak los contact.

Het dunne kabeltje van de spoel zit ook niet altijd lekker en laat ook al soms een vonk vallen.

Je kunt met een 9V blokbatterij een vonk simuleren: trek de contactpuntjes ver open zodat de contacten van de batterij erop gezet kunnen worden: + aan één kant, - op de andere contactpunt.
Door contact met de batterij te maken en verbreken zie je een kleine vonk bij de bougie overspringen. Zo niet is ergens slecht contact.

Je kunt je spoel en condensator laten testen, dan ben je daar al zeker van.

Tenslotte kan je vliegwiel nog verzwakt zijn, probeer een andere.

Als niets helpt probeer je een andere bougie.

Werkt het dan nog niet, is het tijd voor plan 5B wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2015
Posts: 357
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 357
Ik gok op de contact puntjes.... Gisteren zelfde geval gehad.alles vervangen maar bleef hetzelfde... Dan nieuwe contactjes erop en terug mooie vonk.


nooit te oud om bij te leren
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Oké supper bedankt zover!
Eerst iemand zoeken die zo'n vliegwiel trekker/plaatje heeft. Ik hou jullie op de hoogte!

Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
J
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
J
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
Blijven logisch nadenken, maar doe één ding tegelijk.
Er niet dagen aan doorgaan, zet de Solex een dag weg.
Heel vaak is het simpel iets dat je door de "stress" gewoon over het hoofd ziet.

Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Heeft ff geduurd maar ben ik weer. Vonk is weer oke! maar krijgt geen benzine heb de brandstof pomp losgehaald, en ook de carb,! ik heb het idee dat deze niet helemaal kompleet is, de luchtschroef zit er los in, geen clip aan de ene kant en wat moet er aan de andere kant zitten? zag bij een ander type solex hier een metalen plaatje waar je de schroef mee kan verdraaien. meer of minder lucht. Waar kan ik het best de onderdelen kopen? zou ze het liefst ophalen omgeving zwolle zit daar iets?

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: Bereal
Heeft ff geduurd maar ben ik weer. Vonk is weer oke! maar krijgt geen benzine heb de brandstof pomp losgehaald, en ook de carb,! ik heb het idee dat deze niet helemaal kompleet is, de luchtschroef zit er los in, geen clip aan de ene kant en wat moet er aan de andere kant zitten? zag bij een ander type solex hier een metalen plaatje waar je de schroef mee kan verdraaien. meer of minder lucht. Waar kan ik het best de onderdelen kopen? zou ze het liefst ophalen omgeving zwolle zit daar iets?


Ruinen www.solexmarkt.nl


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Nou alles zit er op,... nieuwe brandstofpomp,filter, slangetje, luchtschroef regelaar?,Ik heb een mooie vonk, timing contactpunten staat goed, decompressieklep en zitting voorzichtig schoon gemaakt, er komt benzine door de retour slang,heb wat brandstof rechtstreeks in de carburateur gegooid,
pff nog niet lopen,...2x een heel klein plofje.

Wat kan ik nu nog proberen?

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: Bereal
Nou alles zit er op,... nieuwe brandstofpomp,filter, slangetje, luchtschroef regelaar?,Ik heb een mooie vonk, timing contactpunten staat goed, decompressieklep en zitting voorzichtig schoon gemaakt, er komt benzine door de retour slang,heb wat brandstof rechtstreeks in de carburateur gegooid,
pff nog niet lopen,...2x een heel klein plofje.

Wat kan ik nu nog proberen?


Hoe weet je of de contactpunten goed staan?....en hoe is het met de condensator.

Last edited by Roelof; 08/07/16 12:36 PM.

Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
contactpunten gaan open op het merkteken. condensator hmmm waar zit die?

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
rechts naast de contactpunten zit een rond buisje met een lipje er aan dat ism.....aan je klacht te horen is die stuk....of toch de contactpunten niet goed op tijd, die kan je eigenlijk alleen maar goed afstellen met een afstellamp.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
ja ik had al ff gegoogeld. waar zet je de multimeter op om te testen of deze stuk is?

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Vliegwiel er af, condensator er af en dan testen met een testkast, of een nieuwe condensator er op en kijken of het dan goed is.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Oke Roelof, bedankt voor je snelle reactie! Nog 1 vraag hebben alle solexen dezelfde condensator? of deze 3800 ook alleen maar vervangbaar voor een condensator van een 3800?

Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
ahh laat maar ik heb er 1 besteld !!

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Ik ben bang dat je te veel vervangt wat achteraf niet nodig was geweest en je valt van het één in het ander en voor je het weet is het mooie weer voorbij, er zijn te veel probleempjes met een solex die je alleen met jarenlange ervaring ziet.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Nou het zit hem in de compressie, die is heel slecht de decompressie klep heb ik getest met een beetje benzine, die sluit goed af. De voetpakking moet zowiezo vervangen worden.
Maar de zuigerveren? Hoe kan ik zien of die nog oke zijn? opmeten? Ik zie verder geen overmatige beschadigingen in de cylinderwand, wel een paar krasjes op de zuiger , aan de achterkant.

Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Haal de veren van de zuiger af en pas ze los in de onderkant van de cilinder.
De veer moet nu zonder een te grote spleet aansluiten, max 0,2-0,3 mm.

Is het groter dan zijn ze versleten.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
ga ik doen!bedankt!

Last edited by Bereal; 24/07/16 09:51 PM.
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Handige tip, heb er 1 gebroken "chips"! Maar de tweede was nog oké. Heb al wel nieuwe besteld +een pakking. Als dat niet helpt dan weet ik het niet meer!

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
grin


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
heeft even onder een laken gestaan,...maar ga de draad weer oppakken, motor heeft ( aan slingeren met de boormachine) even (2 sec) gelopen maar stopt er dan mee. als ik de retour slang los haal komt er genoeg benzine door, bougie vonkt en is nat.Goeie compressie. Ik heb geen ontstekingslamp. maar heb met een vloeitje de (nieuwe) contactpuntjes gesteld. Ik heb een nieuwe condensator omdat de oude heel veel vonkte. Dat doet deze nieuwe ook nog steeds iets,...betekend dit dat de ontsteking toch niet goed staat afgesteld? heb zelf de indruk dat het een brandstof probleem is maar heb de hele carb nog eens nagelopen maar vindt niet iets wat niet klopt. Iemand nog een idee?

Last edited by Bereal; 07/10/16 10:07 PM.
Joined: Sep 2014
Posts: 181
H
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Sep 2014
Posts: 181
misschien een verkeerd vliegwiel heb ik ook ooit meegemaakt eens kijken of ie wel klopt met het echte ontstekings tijd stip 1,8 milimeter voor het bovendste dode punt contactpunten openen

Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Het vliegwiel is wel oké Huub,mischien ff een stroboscoop lamp zien te lenen van iemand.Maar volgens mij staat de onttrekking toch redelijk goed.

Joined: Sep 2014
Posts: 181
H
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Sep 2014
Posts: 181
En anders schuifmaat in de kop en meten . Een Van Der Heem vliegwiel met een 5000 grondplaat geeft een behoorlijke verlating andersom een 5000 vliegwiel met een Van Der Heem grondplaat geeft een flinke vervroeging .Ik zeg dit omdat het niet je eigen solex is en je niet weet wat een ander geknutseld heeft om het ding aan de praat te krijgen

Last edited by Huub; 08/10/16 04:03 PM.
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Origineel bericht van: Bereal
heeft even onder een laken gestaan,...maar ga de draad weer oppakken, motor heeft ( aan slingeren met de boormachine) even (2 sec) gelopen maar stopt er dan mee. als ik de retour slang los haal komt er genoeg benzine door, bougie vonkt en is nat.Goeie compressie. Ik heb geen ontstekingslamp. maar heb met een vloeitje de (nieuwe) contactpuntjes gesteld. Ik heb een nieuwe condensator omdat de oude heel veel vonkte. Dat doet deze nieuwe ook nog steeds iets,...betekend dit dat de ontsteking toch niet goed staat afgesteld? heb zelf de indruk dat het een brandstof probleem is maar heb de hele carb nog eens nagelopen maar vindt niet iets wat niet klopt. Iemand nog een idee?


Een natte bougie betekent ontstekingsprobleem.
Als hij buiten de cilinder wèl vonkt dan kan het zijn dat door de druk in de cilinder teveel weerstand is om een vonk te krijgen.

Dit kan duiden op een zwakke spoel, maar ook op iets anders. Soms slaat de vonk ergens anders over (bijvoorbeeld de luchtfilterkap: die hoge schroefbus vervangen door een M4 moertje).

Kan een tijdrovende klus zijn, kijk alles systematisch na dan moet je eruit kunnen komen wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Ook al een andere bougie geprobeerd?

Ik ben zelf al eens een week aan t zoeken geweest, toen andere bougie erin en rijden....

Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
bedankt voor de reacties, ga er morgen weer mee verder!

Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
HE,HE, Hij doet het (yes yes yes) Wat is het nu geweest?? Ik heb de bougie een tikje gegeven zodat de electrode afstand wat kleiner werd, bij nalezen stond deze veel te ruim! Ik heb de bougie kop afgedekt met een rubber verder heb ik de contact puntjes nog iets bijgesteld. Hij verdient nog wel wat "fine-tuning" ploft af en toe lijkt wel wat te ruim te staan,...hoe kan je dit veranderen? kleinere sproeier? of zijn er nog meer mogelijkheden?

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
De meeste Solexen(allemaal) hebben een hendeltje achterop de carburateur om het mengsel te corrigeren.
Naar links is een rijker mengsel en naar rechts is een armer mengsel.
Meestal staat dat hendeltje ergens tussen arm en rijk.
De juiste instelling bepaal je onder het rijden, je zet hem in een stand waarbij de motor het beste draait.
Als je dit probeert en de hendel staat uiterst rechts en de motor loopt nog niet helemaal lekker ( op vol toeren) dan is meestal de sproeier te groot.
(Als dit na verloop van tijd bij een voorheen goedlopende motor gebeurt is je luchtfilter erg vervuild)

Andersom, staat het hendeltje uiterst links dan kan de sproeier te klein zijn.
(Dit verschijnsel doet zich ook voor bij een carterlekkage ,los carterdelsel, slechte voetpakking, lekkage bij de rol e.d.)

Kijk ook na het rijden naar de kleur van de bougie, bij een goed werkende motor is dat Koffiebruin met wat meer of minder Melk.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Oké,bedankt! ga morgen even op lekkage testen, ben wel met het handeltje aan het schuiven geweest, maar naar rechts stopt ie er mee. De bougie kleur was overigens wel mooi Hoe weet ik welke maat sproeier is gebruikt?

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
De maat staat vaak op de achterkant van de sproeier (bij sommige nieuwe uitvoeringen niet).
Normaal zit er een sproeier No28 in.
Zoals omschreven : het hendeltje staat in een stand waar de(warme) motor het best op draait en dat is ergens tussen links en rechts in.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Nou loopt nu echt stukken beter, de sproeier die er in zat was een 23. In de buurt stond een "otto" in de schuur, daar heb ik de sproeier uitgedraaid (maat 31). En daar loopt hij veeeel beter op ( was dus niet te ruim maar te klein) Als de motor warm is terug naar iets voor de helft en dan loopt hij het mooist.
Ik heb een setje sproeier ruimers dus ik ga de 23 iets ruimer maken. Bedankt allemaal voor de input!! Zonder dit forum was het me niet gelukt!!



Overigens ben ik nog op zoek naar een "midden kapje" deze is verdwenen! Zit geen voorlicht in dus een gewoon afdekkapje. iemand die dit toevallig heeft liggen??

Ook moeten er nog nieuwe bandjes op,.. mocht er dus iemand zijn die ze over heeft en wil verkopen?!!


Gracias

Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Sproeier van 23...? Ik meende dat de kleinst verkrijgbare maat een 26 was.
Mogelijk is het een 28 met een slecht leesbare 8?


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jun 2016
Posts: 23
Bereal Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2016
Posts: 23
Zou kunnen,..heb hem nu net zo ruim gemaakt als de 31 en loopt prima nu👍.


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 216 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.118s Queries: 114 (0.027s) Memory: 1.3919 MB (Peak: 1.9060 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-28 11:21:50 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS