Ik heb een ander vliegwiel gemonteerd op mijn OTO blokje en blijkbaar is de hoek waaronder de spie is gemonteerd net een graadje anders als bij het vliegwiel wat ik wilde vervangen.
Het ontstekingstijdstip stond bij "oude vliegwiel" zo'n 2 mm links van het bekende markeringsstreepje (onderbreking/rupture) op de spoelenplaat.
Daarbij was het excentrische boutje t.b.v. van de verstelling bijna op zijn maximale stand gepositioneerd om het contactplaatje (naar rechts) te verschuiven.
Blokje liep tot dusverre tip-top en zeer regelmatig.
Met nieuw vliegwiel slaat motor niet aan, hoorbaar duidelijk een zaak van onjuiste contactpuntafstand, hetgeen ook klopte bij controle.
Met het afstelapparaatje (ik heb er een van AdvH die gebaseerd is op kortsluiten van een beltrafo met 2 aansluitsnoeren op massa en de spanningvoerende contactpuntstrip) start het trillen van vliegwel al een stuk verder naar links ten opzichte van voorheen en ten opzichte van het merkteken op spoelenplaat wel zo'n 4 cm.
Het verstellen van excentrisch boutje brengt me niet ver genoeg naar rechts, maar tot nog steeds wel een 2,5-3 cm van het merkteken, maar dan houdt het op.
Mijn vraag is al in het bovenstaande opgesloten: welke werkbare oplossing geniet hier de voorkeur voordat ik bijvoorbeeld de contactpuntstrip wat naar beneden zou gaan "verbuigen" zodat het excentrisch boutje weer binnen een nuttig verstelbereik gaat vallen.
Het zal vast en zeker al eens eerder zijn voorgekomen....ik wil voorkomen om van de regen in de drup te geraken