|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Welke lijm kan tegen benzine.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Dekseltje van pompje begint te zweten cq lekken.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Epoxy is goed en benzine bestendig.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Epoxy is goed en benzine bestendig. Of benziene pomp lijm.
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Ik heb geëxperimenteerd met verschillende soorten epoxy,s en lijmen, alles laat op den duur weer los, nu JB Weld gebruikt en blijft perfect zitten, wat je ook gebruikt wel heel goed schoon en vetvrij maken en als mogelijk opruwen (stralen)
Last edited by Roelof; 24/01/16 07:18 PM.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Oké ik weet genoeg. Geen bisonkit iig. Ik heb geen Welt liggen. Ik ga epoxyhars proberen. Heb het hier liggen.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
en als je het echt niet meer weet, pomp vlakken en plaatje RVS erover die je met de vier schroefjes vastzet, als pakking een membraan gebruiken.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
Ik heb geëxperimenteerd met verschillende soorten epoxy,s en lijmen, alles laat op den duur weer los, nu JB Weld gebruikt en blijft perfect zitten, wat je ook gebruikt wel heel goed schoon en vetvrij maken en als mogelijk opruwen (stralen) Inderdaad, rijd al 3 jaar met jbweld op het pompje, goei spulluke Groet ANdre
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
idd.... en zelf veel beter als Loctite Hysol a/b want dat laat ook weer los.
En omdat het hoge temp. kan hebben hecht poedercoat er ook prima op, heb een klein deukje in een tank opgevuld en daarna laten poedercoaten.
Last edited by Roelof; 25/01/16 01:16 PM.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
idd.... en zelf veel beter als Loctite Hysol a/b want dat laat ook weer los.
En omdat het hoge temp. kan hebben hecht poedercoat er ook prima op, heb een klein deukje in een tank opgevuld en daarna laten poedercoaten. Heb het zelfs in de uitlaatpoort van de cilinder zitten, ooit te enthousast geweest, ook dit bleef tot mijn verbazing zitten, dus goei spulluke. Groet ANdre
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
en als je het echt niet meer weet, pomp vlakken en plaatje RVS erover die je met de vier schroefjes vastzet, als pakking een membraan gebruiken. Leuke oplossing. Zat ook zo te denken. Immiddels epoxy erop. Zal wel.dicht zijn. Trouwens ik gebruik al 2 menbrwmen. 1 voor en 1 achter het plaatje met een gat erin. Voor isolatie en goede afdichting.
Last edited by Alfons_Amuse; 25/01/16 08:35 PM.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568 |
Waarom moet er dan een gat in die ene membraam?
Met vr. gr. Onne
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Waarom moet er dan een gat in die ene membraam? Om de onderdruk bij het voorste menbraam te krijgen toch.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568 |
Ja natuurlijk. Dat is ook zo. Logisch.
Met vr. gr. Onne
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
De Amuse heeft weer een droge buik en snort weer vrolijk.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Dec 2023
Posts: 2
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Dec 2023
Posts: 2 |
Bedankt voor de informatie
|
|
|
|
Joined: Dec 2023
Posts: 1
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Dec 2023
Posts: 1 |
Selecteer de juiste epoxylijm:
Kies voor een epoxylijm die specifiek aangeeft bestand te zijn tegen chemische stoffen, waaronder benzine.
Last edited by ghamamois; 14/12/23 05:38 AM.
|
|
|
|
Joined: Dec 2023
Posts: 2
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Dec 2023
Posts: 2 |
Misschien kun je het bij een garage vragen? Dan krijg je in ieder geval professioneel advies. Als je ziet hoeveel van die lijmen uit die test alweer loslaten, begrijp ik niet goed hoe je de juiste lijm kunt vinden. Je zou eventueel nog contactlijmen kunnen proberen. Die hebben als voordeel dat ze flexibel blijven en bestand zijn tegen hoge temperaturen en vochtigheid. Daarbij kun je ze over het algemeen voor verschillende toepassingen gebruiken, dus dat is wellicht de beste tip die ik je kan geven. Desondanks denk ik dat je het beste even kunt kijken wat een professional zegt.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
in principe lijmen garages niets ( koppelingen, remschoenen) want als er dan iets fout gaat (niets is 100%) ben je verantwoordelijk . Fabrieks klaar materiaal monteren
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Aug 2021
Posts: 33
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2021
Posts: 33 |
Heb in het verleden op het werk veel verlijmd, verschillende soorten kuststoffen en metalen. Hierbij werkte we veel samen met Loctite. Zij kunnen zo goed als alles verlijmen en afdichten. Leg jou vraag voor bij hun op de website en de kans is groot dat ze jou van advies voorzien.
Zelf heb ik mijn zwetend brandstofpompje met Bisonkit dicht gemaakt. Heb dit in drie dunne laagjes opgebouwd en zit zo al twee jaar dicht. Goed verlijmen begint met een goede voorbereiding van de oppervlakte. Oppervlakte moet goed schoon, vetvrij en droog zijn. Wasbenzine is een geschikte ontvetter die is samengesteld uit koolwaterstoffen. Terpentine en thinner zijn op oliebasis en dus niet geschikt om te ontvetten.
Gr, Hay.
Franse Solex 3800 1965
|
|
|
0 members (),
238
guests, and
2
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|