Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#117855 02/12/15 05:20 PM
Joined: Dec 2015
Posts: 18
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Dec 2015
Posts: 18
Mijn solex start goed ,,,en rijd niet slecht vind ik maar bergop heeft hij geen kracht en moet ik onmiddelijk meetrappen . Het moet echt niet stijl te zijn . Hij heeft een andere motor ,grotere cillinder en zuiger maar zelfde sproeier als daar voor . Kan dat de boosdoener zijn .Motor is nieuw van in de zomer .Of andere karburator plaatsen . Hoe weet ik welke sproeier ik heb steken ,, staat niets op en welke karburator ik heb .

Last edited by jeeplover; 02/12/15 06:52 PM.
Joined: Oct 2015
Posts: 357
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 357
hey
welkom op het forum
kijk eensbij mijn post.
had zowat het zelfde probleem dat hij geen power had.
de boosdoener was van mij lekkage in het carter.
enkele foto's posten van uw solex helpt ook. laugh

https://solexforum.nl/ubbthreads.php/topics/117334/2
grts tom

Last edited by tomtim; 02/12/15 07:22 PM.

nooit te oud om bij te leren
Joined: Oct 2015
Posts: 357
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 357
zeker ook eens deze post van joan volledig doorlezen.
heb dit ook gedaan en veel van opgestoken ondertussen.
https://solexforum.nl/ubbthreads.php/topics/15825/Sleutelen_3800#Post15825
grts tom


nooit te oud om bij te leren
Joined: Dec 2015
Posts: 18
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Dec 2015
Posts: 18
ik had een lek aan de uitlaat , maar waar kan die lekken aan zijn carter ?? Grotere sproeier zou niet helpen dan

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Meestal staat het op de carburateur van welk type/ diameter deze is.
Standaard is dat 6,5mm en dit is simpel te controleren door er met de achterkant van een 6,5 mm boortje in de carb. te passen.
Past het boortje er strak in dan is de carb. nog origineel.
Kan je het boortje van links > rechts > voor > achter heen en weer bewegen dan is de carb. mogelijk al bewerkt/ opgeboord.
De standaard sproeiermaat is 28 en dat staat op het achtervlak van het messing zeskant, waar je tegenaan kijkt.
Vaak hoef je de sproeier niet aan te passen, komt er meer lucht door de carburateur dan neemt de lucht ook meer benzine mee.
Met het mengselhendeltje dat achter boven het luchtfilter uitsteekt kan je het mengsel verrijken, hendeltje meer naar links en verarmen, hendeltje meer naar rechts.



Attached Images
s3_carburateur3800.jpg (69.46 KB, 199 downloads)

Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Dec 2015
Posts: 18
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Dec 2015
Posts: 18
op mijn sproeier staat niets geschreven . Ik lees hier dat de meeste 27 per uur bergop rijden en 35 platte weg en nog meer . Wat is bergop he , ik weet dat ik moet mee trappen bergop en plat tussen de 27 en de 30 rij , hangt van de weg af ,, wel gps gemeten en dat scheelt ook wel denk ik .Gaan die metertjes wel juist . Ik kan niet vergelijken .

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Standaard snelheid is zo rond de 32. 27 berg op, viaduct ofzo, halen de meeste echt niet. Alleen de opgevoerde.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Standaard snelheid is zo rond de 32. 27 berg op, viaduct ofzo, halen de meeste echt niet. Alleen de opgevoerde.

Ja met borgpennetjes op de zuigerveren en de uitlaat rechthoekig in plaats van rond word hij al een heel stuk vinniger carburateur niet eens opgeboord en bij regen valt er al niet meer mee te rijden vanwege de rolslip door de extra PK's


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Dec 2015
Posts: 18
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Dec 2015
Posts: 18
hoe bedoel je uitlaat rechthoekig?? Borgpennetjes op de zuigerveren ??

Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
Origineel bericht van: jeeplover
hoe bedoel je uitlaat rechthoekig?? Borgpennetjes op de zuigerveren ??


Uitlaatpoort is origineel rond. Rechthoekig maken wil dus zeggen de bovenkant recht maken, zie actuele foto's bij onderwerp "kun je de koppeling horen" (beetje off-topic dus).

Solex zuigerveren kunnen vrij in de rondte bewegen. "Slotjes" (kleine pennetjes in de groef) kunnen dat voorkomen.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2015
Posts: 357
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 357
hey jeeplover

volg anders dit topic eens even mee.
https://solexforum.nl/ubbthreads.php/topics/34261/3
Origineel bericht van: john meisters
Origineel bericht van: jeeplover
hoe bedoel je uitlaat rechthoekig?? Borgpennetjes op de zuigerveren ??


Uitlaatpoort is origineel rond. Rechthoekig maken wil dus zeggen de bovenkant recht maken, zie actuele foto's bij onderwerp "kun je de koppeling horen" (beetje off-topic dus).

Solex zuigerveren kunnen vrij in de rondte bewegen. "Slotjes" (kleine pennetjes in de groef) kunnen dat voorkomen.

Last edited by tomtim; 03/12/15 10:10 PM.

nooit te oud om bij te leren
Joined: Dec 2015
Posts: 18
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Dec 2015
Posts: 18
Allemaal heel mooi maar ik zie me dat eerlijk allemaal niet doen. Vandaag nog gereden en hij rijdt tussen de 27 en de 30 , hangt van de weg af met uitschieters 34 . Is dat niet normaal ? Als het vals plat is , is het 22 a 24 per uur ...

Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
ik zou het zo laten en gewoon genieten en in het slechtste gevan eens proberen met een nieuw uitlaatje
gr pierre

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Dat lijkt me een goede snelheid voor een standaard Solex.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Dec 2015
Posts: 18
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Dec 2015
Posts: 18
Kan het zijn dat een elektronische ontsteking trager is ??

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Nee. Als het tijdstip op toeren gewoon op het merkteken blijf staan, dus met een lamp controleren.

Er is al veel met elektronische ontstekingen geëxperimenteerd maar is niet beter dan de puntjes ontsteking. Bij de Solex maakt het niet uit.

Heb je een electonissche dan?

Last edited by Alfons_Amuse; 07/12/15 04:20 AM.

Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
Hoe is de trekkracht met optrekken? Want "bergop" is een moeilijk begrip..... Er zijn bergen die de Solex echt niet trekt.

Kun je snel vanuit stilstand wegrijden of moet je meetrappen?


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Dec 2015
Posts: 18
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Dec 2015
Posts: 18
Ik heb een elektronische ontsteking ja ,,, Hij start direct en ik kan gewoon vertrekken , maar bergop geeft hij af en als ik dan kijk op youtube 7 procent Bergen tegen 27 naar boven , kan ik van dromen . Dan kan ik hem duwen.Ik kan dus niet vergelijken met een ander solex . Ik lees hier standard 35 en meer per uur enz .pfff

Joined: Apr 2009
Posts: 202
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Apr 2009
Posts: 202
Het is de cilinder die je Solex kracht en snelheid geeft en niet de ontsteking. Die moet een goede vonk op het juiste tijdstip afgeven, een betere vonk ( als die bestaat) helpt niet met bergbeklimmen. Ik heb veel ' geprutst' met cilinders voordat ik een krachtige set had. Ik ben 7 jaar geleden begonnen met de Solex van mijn zoon, die reed als een echte Solex (soms 30 km/uur met wind mee en meefietsen als het enigszins omhoog ging) en ben nu 3 blokken en 5 cilinders verder. Het is leuk om met voldoende tijd en wat geld een Solex te verbeteren. Houdt moed en geniet van het rijden op zo'n nostalgisch vervoermiddel.

Groet,

Huub

Last edited by Huub_Haaker; 09/12/15 02:32 PM.
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: jeeplover
Ik lees hier standard 35 en meer per uur enz .pfff


Er zijn er die standaard 35 halen(en sommige iets meer) maar dat zijn uitzonderingen.
Ik heb een aantal Solexen en daar is er maar 1 bij die 35 of meer kan halen maar de rest haalt 31/33 onder gunstige omstandigheden.
Met wat tegenwind vallen ze terug tot 25 of minder, afhankelijk van de windkracht.
Bergen hebben we hier niet, alleen maar dijken en die liggen aardig waterpas.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
In feite moet gewoon alles kloppen, als je zonder meefietsen redelijk goed kunt optrekken dan is er al veel goed. Je maakt dan weinig toeren en toch is er de power die je hiervoor nodig hebt. Het zou voor jou wel fijn zijn als je iets ter vergelijking hebt. De Solex is geen bergkampioen, maar je zou even moeten weten wat "normaal" is wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Dec 2015
Posts: 18
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Dec 2015
Posts: 18
Ik denk dat je in de ardennen er niet veel kan mee aanvangen . Gebruik hem om eens naar de winkel te gaan en daar is hij goed voor .. Mss eens een grotere sproeier proberen

Last edited by jeeplover; 09/12/15 07:55 PM.
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
Ik ben eens met 2 goede Solexen van Epen naar Vaals gereden... Best goed voor de conditie laugh


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: jeeplover
Ik denk dat je in de ardennen er niet veel kan mee aanvangen . Gebruik hem om eens naar de winkel te gaan en daar is hij goed voor .. Mss eens een grotere sproeier proberen

Een grotere sproeier werkt alleen al er in verhouding ook meer lucht door de carburateur heen kan.
Soms helpt het al wanneer je de zuigerveren vernieuwt en ook de uitlaat(poort) moet goed schoon zijn, bij teveel tegendruk in de uitlaat vermindert het vermogen ook.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: john meisters
Ik ben eens met 2 goede Solexen van Epen naar Vaals gereden... Best goed voor de conditie laugh

Ja maar bergje af kan je weer even wat uitrusten wink


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Dec 2015
Posts: 18
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Dec 2015
Posts: 18
motor is nieuw en de uitlaat met ontstopper proper gemaakt

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Een "nieuwe" motor moet ook inlopen (zuiger-cilinder) en dat kan een paar honderd kilometer duren.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Jan 2012
Posts: 381
S
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
S
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Origineel bericht van: FFAnders
Een "nieuwe" motor moet ook inlopen (zuiger-cilinder) en dat kan een paar honderd kilometer duren.


Dan is hij alweer versleten Ronald.


gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37
Van heerbeek - JDL racing teams
beter duur als niet te koop
Joined: Dec 2015
Posts: 18
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Dec 2015
Posts: 18
ja die heb ik wel al gereden ,, heb hem al een paar maanden

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: stoolex
Origineel bericht van: FFAnders
Een "nieuwe" motor moet ook inlopen (zuiger-cilinder) en dat kan een paar honderd kilometer duren.


Dan is hij alweer versleten Ronald.

Je moet wel het Zand/Luchtmengsel aanpassen, meer lucht en geen zand. wink


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: FFAnders
Origineel bericht van: jeeplover
Ik lees hier standard 35 en meer per uur enz .pfff


Er zijn er die standaard 35 halen(en sommige iets meer) maar dat zijn uitzonderingen.
Ik heb een aantal Solexen en daar is er maar 1 bij die 35 of meer kan halen maar de rest haalt 31/33 onder gunstige omstandigheden.
Met wat tegenwind vallen ze terug tot 25 of minder, afhankelijk van de windkracht.
Bergen hebben we hier niet, alleen maar dijken en die liggen aardig waterpas.


Precies FF, 35 standaard is echt een uitzondering. Dan moet je veel mazzel hebben. 32 is normaal. Diegenen die al 37 halen zijn al eens nader bekeken zeg maar.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Dec 2015
Posts: 18
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Dec 2015
Posts: 18
Ik lees hier van een gaatje te boren in de uitlaat . Waar moet dat gaatje komen dan . Mijn klein pijpje is 8 mm

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Als je een standard Solex hebt en een schone uitlaat dan hoef je geen gaatjes in de uitlaat te boren.
Een JAG uitlaat (Solexservice.com) heeft een goede doorlaat(uitlaat)en daar hoef je geen gaatjes in te boren.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
Regel 1 als je de Solex sneller wilt laten lopen:

Zorg dat alles perfect is, geen overslag, niet inhouden met optrekken, hij moet gewoon goed lopen.

Ben je daar niet van overtuigd, zorg dan eerst dat je een vergelijking maakt met een andere Solex die standaard goed loopt.

Vijlen en boren aan een "slechtlopende" Solex brengt je van het bed op het stro frown


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Dec 2015
Posts: 18
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Dec 2015
Posts: 18
hij loop goed start direct maar juist bergop en moet niet lang te zijn is het nog 14 per uur en meetrappen geblazen.Als ik dat hier lees van 27 per uur berg op enz . Kan zijn dat ik te veel verlang van een standaard solexke

Joined: Dec 2015
Posts: 18
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Dec 2015
Posts: 18
misschien die twee luchtkananelen in het kapje met 8 uitboren zoals hier op het forum beschreven . Heb bang om iets onomkeerbaar mis te doen ...

Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
In hoeverre ben je zeker(!) dat hij geen valse lucht trekt ergens, carterdeksel-voetpakking-spruitstukpakking?
En dat je uitlaat niet verstopt zit? Rij eens een stukje zonder uitlaat, als dat veel beter rijdt dan ligt daar je probleem. (Ik heb niet alles meer nagelezen, misschien heb je dat al vermeld).

Als het ècht allemaal in orde is dan kun je voorzichtig beginnen, luchtfiltergaten bijvoorbeeld.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Dec 2015
Posts: 18
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Dec 2015
Posts: 18
Uitlaat heb ik met ontstopper proper gemaakt ,, nacht laten in trekken en spoelen en kwam wel wat troep uit maar niet om te zeggen pfffff . Valse lucht denk ik niet met de nadruk op denk . Ik heb een grotere sproeier geprobeert met en zonder luchtschroefje . Zonder luchtschroefje staat mijn chokelevel iets meer naar het midden dan met dat schroefje .Ik heb alles schroeven van de carburateur , zuiger , carter eens bij getrokken maar die zaten goed vast .Hij blijft op dat zelfde bergje tegen 14 a 15 naar boven pruttelen en een andere berg mee trappen of duwen . Dan praat ik van een berg van een paar honderd meter...

Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
lees even je PB wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
een uitlaat met een onstopper proper maken????
ik brand die van mij altijd uit
gr pierre

Joined: Dec 2015
Posts: 18
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Dec 2015
Posts: 18
Ik heb dat maar op internet gelezen als hier op het forum . Alles wat hier staat kan simpel klinken voor diehards maar niet voor een beginneling zoals ik ..Ben voor alle kritiek vatbaar ,, gids me en stuur me maar zou ik zeggen

Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
je kunt onderanderen eens proberen zonder uitlaatje en eens zien wat hij dan doet
gr pierre

Joined: Oct 2015
Posts: 33
H
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Oct 2015
Posts: 33
valse lucht aanzuigen kun je ook ontdekken dmv een klein beetje remreiniger te sprayen in de buurt van de verdachte plekken tijdens het lopen van de motor.
Als de motor reageert door juist iets harder te gaan lopen, op de plek waar je spuit, weet je dat daar wat lekt.
Let wel, een klein beetje sprayen !
Ik zit ook te denken aan een lage compressie. Dat geeft ook een flauwe, futloze motor.
En zorg dat de ontsteking op de merktekens staat. Het mooiste af te stellen met een stroboscooplamp. Mijn ervaring is dat als de ontsteking aan de late kant staat, dit een negatief effect heeft op het lopen van de motor. Starten doet 'ie dan vaak wel weer makkelijk.
Succes!

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Ja, precies met remreiniger, maar kijk uit hoor, erg vlambaar.
Wij hebben 2 jaar terug een bijna nieuwe Toyota Ygo gekocht voor school omdat hij ontploft was. Ze waren bezig in de koffer de zaak met remreiniger schoon te maken en tegelijkertijd effe boren om een trekhaak te monteren. 1 grote knal. Vooruit eruit,deuren ontzet naar buiten, de kokerbalken open gescheurd en de man in het ziekenhuis opgenomen met brandwonden en een geklapt trommelvlies.
Ik heb al meerdere ongelukken gehoord ermee. Dus jongens kijk uit met dat spul.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jun 2013
Posts: 212
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2013
Posts: 212
Dat moet een flinke bus remmenreiniger zijn geweest

Zonne grote vuurbal jonguh!


IF IT AIN'T BROKE FIX IT ANYWAY
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
Deze tip had ik al via PM gegeven met de duidelijke waarschuwing voor brandgevaar. Ik zet dat liever niet openbaar op het forum, iedereen leest mee, en niet iedereen kan daar voorzichtig genoeg mee omgaan. Het is wel een goede methode om lekken op te sporen.

De Solex van Jeeplover lekt bij de décompresseur, klepje moet dus geschuurd worden met polijstpasta. Controle eveneens met remmenreiniger (gedemonteerde kop ondersteboven, beetje remmenreiniger op het klepje, kijken dat het niet weglekt).


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Henky #118115 15/12/15 12:58 AM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: Henky
Dat moet een flinke bus remmenreiniger zijn geweest

Zonne grote vuurbal jonguh!


Nee hoor, effe spuiten en boem. (Cobra 10)


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2015
Posts: 33
H
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Oct 2015
Posts: 33
Remreiniger is inderdaad link spul,als je het achteloos gebruikt.
Het werkt erg goed , in kleine hoeveelheden natuurlijk.

Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: May 2006
Posts: 1,992
Gaten boren voor een trekhaak bij een Aygo?
Heb ik nog nooit gedaan.

Peter

Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Origineel bericht van: peter57
Gaten boren voor een trekhaak bij een Aygo?
Heb ik nog nooit gedaan.

Peter

Ik verwacht dat het een "äantrekhaak" is en niet iets om een caravan aan te hangen.
mogelijk een gek voor een fietsendrager, dan heb je gelijk een "wheeliebar" nodig tegen doorzakken


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #118127 15/12/15 06:35 PM
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: May 2006
Posts: 1,992
Voor het monteren van een fietsendrager is boren tegenwoordig nagenoeg verboden.
Dit ivm de stijfheid van de voertuigen van tegenwoordig.
Ook dikte afname van balken dorpels plaatwerk heeft hier mee van doen.
Dus gaten boren dien we niet meer.

Peter

Joined: Dec 2015
Posts: 18
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Dec 2015
Posts: 18
tot heden is het probleem niet opgelost . De dichting tussen de kop en de blok is nieuw en heb het gecontroleerd met een product om lekken te detecteren en alles ziet er goed uit . Geen power en als je nog maar denkt dat het bergop gaat is het meetrappen geblazen . De motor is een 39.9 en de hoonlijnen staan er nog in . Heeft niet veel km . Kan het zijn dat die elektronische ontsteking het niet naar behoren doet .

Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
probeer een originele zou ik zeggen

Han

Joined: Dec 2015
Posts: 18
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Dec 2015
Posts: 18
Dat heb ik niet liggen he ,, dan ben je vertrokken als ik dat allemaal moet gaan kopen ...

Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
Komt goed. Jeeplover en ik hebben iets afgesproken na de kerstvakantie.
Van afstand is het vaak gissen, daarom is het fijn als je zo'n probleem in de praktijk kunt bekijken wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
Origineel bericht van: jeeplover
Dat heb ik niet liggen he ,, dan ben je vertrokken als ik dat allemaal moet gaan kopen ...

als het niet zo ver was dan had je er wel eentje van mij mogen hebben
gr pierre


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 261 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.083s Queries: 128 (0.023s) Memory: 1.4626 MB (Peak: 2.0476 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-04 04:53:22 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS