|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,059 Likes: 76
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,059 Likes: 76 |
ik bestel bij "wentellagers.nl" en dan opent meen ik ATN website hebben alles tegen geode prijzen. de hard stalen bussen draai ik af met een special beitel, kostte me het losse puntje de eerste keer me alleen al 32 euro , later vond ik ze ergens voor 10 euro. kun je ook alleen maar voor dit werk gebruiken, soms maak ik bussen van binnenringen van oude kogelllagers, bij het draaien vliegen de vonken je om de om de oren maar het resultaat is spiegelglad waarom: omdat veel keerringen bij ad te strak om de bus heen gaan en ik met 1/2 mm werk die wrijving kost me ca 4 km topsnelheid
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,155 Likes: 5
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,155 Likes: 5 |
Nou, omdat mijn keerring 21 mm is heb ik een busje van 21 mm nodig. De keerring heb ik via Ad. De totale lengte van de 2 bussen is 40 mm, heb ik gemeten.
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
John, Die busjes van een oto zijn inderdaad 21 mm, en daar heb je een kering bij gekregen van AD. Maar, omdat het geen gehard busje is, gaat dat na lange tijd inlopen. Beter is een gehard busje te nemen en die zijn 20 mm, we hebben daar al eens over geschreven hier. En dat is wat Ronald bedoeld (FFanders)
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,155 Likes: 5
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,155 Likes: 5 |
Dus een busje van 20 mm en dan ook een keerring van 20 mm? Ik vraag het gewoon voor de zekerheid 
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,075 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,075 Likes: 8 |
Ja, zekerheid voor alles 
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,155 Likes: 5
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,155 Likes: 5 |
Nou begint het ergens op te lijken. Busje en nieuwe keerring zijn besteld. Blijft ik nog met één vraagje zitten, wat voor een pompje met er op het cnc carter?
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,075 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,075 Likes: 8 |
Hangt er een beetje vanaf welk type tankje en carburateur je erop zet. De oudere met M8 wartel, dan neem je een oud type pomp met deksel en losse zeef. Met de jongere tankjes, M9x1 wartel, heb je keuze uit 2 pompjes, CNC of de gegoten typen . Als ik jou was zou ik met dit carter gelijk overstappen op Aspen of Stihl brandstof dan blijft de motor langer schoon.
Oh ja , weer even terug naar AF, bij het CNC-carter is toch een keerring bijgeleverd ??
Welke maat staat daarop ??
Last edited by FFAnders; 28/06/16 11:33 PM.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,059 Likes: 76
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,059 Likes: 76 |
type pompje zal toch ook wel afhangen van het type lichtkap ? en je kunt altijd nog een CNC pompje erop zetten heb je meen ik ook met twee draadsoorten .
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
0 members (),
11
guests, and
0
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|