Ik heb een onversleutelde originele Ami met ronde buis (dus type oto) met alle details zoals het hoort waarop framenummer NL 644314 staat en op motor nummer 3733335 en op motorcarter is ingegoten 14.3.1966. Ik weet dat die laatste datum geen productiedatum is, maar de introductiedatum van de Solex 3800 in Frankrijk. Hoe zit dat nu met framenummer (volgens mij eind 1965) en motornummer?
Ik kan foto's toevoegen als bijlage, maar weet niet hoe dit moet.
Vliegwielkap ook van binnen blauw en niet overgespoten. Tank ook origineel blauw evenals de andere details zoals velgen hollands, trappers,sptlap, gasbediening, handvaten, voetenplankje grijs. Dus ik snap het even niet meer.Heb wel gelezen in Solexboek dat er franse motorblokjes gemonteerd zijn in 1966 op de hollandse oto
Hier het alom bekende verhaaltje weer..............
Foto Bij Bericht Toevoegen
Om een foto bij je bericht toe te voegen doe je dat met "Bestandenmanager" welke je vindt onder het veld � reply � waarin je bericht ingetikt wordt. Daar kan je een afbeelding opzoeken door te "bladeren" in een map op je computer. waar je die foto opgeslagen heb.( Dus b.v in map "mijn Afbeeldingen. ) Is de foto qua bestand te groot zal je hem eerst moeten verkleinen, maar dat wordt vanzelf aangegeven d.m.v. een veld ( bestand te groot ) op het moment als je hem wilt toevoegen. vervolgens klik je op "bestand toevoegen" . Daarna klik je op "klaar met toevoegen bestanden " De foto staat dan als link toegevoegd. Dit geldt alleen voor de bestanden manager (berichten opties). Bij een � quick reply � antwoord is bovenstaand niet van toepassing.
Als het plaatje kleiner is dan 75kb niet breder dan 400 pixels, dan zie je hem direct als afbeelding in het bericht, wanneer het groter is dan 75kb is het als link aan te klikken, dit i.v.m. de snelheid van het forum.
_________________________ Met Vriendelijke Groeten; Aad Rissema ------------------------------
Maar ja als ie mooi loopt, lekker laten zitten zou ik zeggen.
Zeker! Op mijn Solexen zit ook niet altijd de originele motor, ze doen een beetje aan stoelendans... bij problemen eraf, gereviseerde erop. De storing vinden we later wel. Rijden zullen we!!!
Vliegwielkap ook van binnen blauw en niet overgespoten. Tank ook origineel blauw evenals de andere details zoals velgen hollands, trappers,sptlap, gasbediening, handvaten, voetenplankje grijs. Dus ik snap het even niet meer.Heb wel gelezen in Solexboek dat er franse motorblokjes gemonteerd zijn in 1966 op de hollandse oto
Deze ami is van begin 1965, Frame ziet er heel mooi origineel uit, tot in detail klopt alles op de handvaten na die zijn van een later model, helaas motor hoort er idd niet op, pas in 1968 zijn op de overgangsmodellen met vierkante frame buis 3800 motoren gebruikt, hier hoort een vd Heem blok op met motornummers 6 cijferig tussen 578601 t/m 625600, gewoon opzoek gaan naar een mooi vd Heem blokje en je hebt een prachtige ami.
vraagje, was het koplamp kapje niet van een lichte kleur om aan de voorkant het geheel niet te veel blauw te laten zijn ? ( tank en vliegwielkap alleen blauw ?)
Koplampkapje zelfde kleur als de rest, ook lichtschakelaar blauw. Biezen op ronde buis zijn wat afgesleten (door gebruik...maar wel super origineel) zodat evt. horizontale bies niet meer te zien is. Nu lees ik dat 3800 motornummers beginnen met 3800001 en hoger, terwijl bij mij op de 3800 motor serienummer 3733335 staat (en ja.. het is geen Motobecane motor..geen M ingestanst.
Had ik al lang gedaan, maar daar lees ik ook (zoals ook in Solexboek) dat de 3800 motor vanaf nummer 3800001 toegepast wordt, en motornummer van mijn ami is lager (maar wel een 3800 motor). Snap er daarom niks meer van. De franse slag?????
Kan dus ook een ruilmotor zijn (lijkt mij het meest aannemelijk). Maar hoe zit het dan met motornummer 3733335 en Solex 3800 wat op blok staat en het feit dat vanaf motornummer 3800001 de 3800 blokken gemonteerd werden. Of begrijp ik dit verkeerd?
Allereerst wie ben je en waar woon je, iedereen heeft hier gewoon een roepnaam en woonplaats vermelding.
Met Solex is het zo dat er vrijwel geen documentatie is overgebleven, dat betekend dat het meeste aan de hand van veldwerk is geprobeerd te achterhalen en dat is niet altijd 100% betrouwbaar.
Je gaat er kennelijk nog steeds van uit dat deze solex zo origineel geleverd is, ik denk eerder en weet wel zeker dat een vorige eigenaar er een ander blokje op heeft gezet.....is ook maar 10 min werk.
Ja inderdaad die blokken met "rivete" ( in het nederlands kennen we ook het word rivet voor klinknagel) is een nummer zootje. Ik heb ook een paar carters met zo een plaatje, zaten bij een partij onderdelen allemaal 3800 uitvoring dus met geklonken krukaslagers en niet zoals bij OTO (=AMI) met een lagerborgplaat
Hier zat de originele felsrand nog om het lager, origineel nog zou je denken... Toch zat hier het foute lager in, te dunne binnenring, zie foto. Links zat er in, rechts is nieuw. Made in USSR....?
Hier zat de originele felsrand nog om het lager, origineel nog zou je denken... Toch zat hier het foute lager in, te dunne binnenring, zie foto. Links zat er in, rechts is nieuw. Made in USSR....?
Die dunne binnenring maakt voor een 3800 niks uit, zit toch een kering in, wel voor een oto met labyrint afdichting.
sowieso de montage van een RS lager begrijp ik niet . heeft in mijn optiek geen toegevoegde waarde OF je moet in 1 keer productie draaien voor 10 jaar verkoop zodat iets een jaar of negen in opslag staat.