Ik heb die jammer genoeg niet Roelof. De laatste lijsten die ik heb zijn van 12:00u, die van 14:00u heb ik gemist en naar het schijnt is de einduitslag niet op eenzelfde soort lijst ter plaatse vrijgegeven. In hoeverre er nog grote verschuivingen hebben plaats gevonden na onderstaande lijst weet ik dus ook niet.... Er zal zeker nog wat concrete info volgen!
Groeten, Geert
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
Er is weer veel laswerk verricht, maar in totaal zijn er 7 solexen doormidden, helaas ook die van ons.de 14
Bij Girlpower 37 ging er weer regelmatig een bougie moeilijk doen. Toen onze monteur Rob de solex ging halen omdat de meiden helemaal op waren, is hij ergens gefietst waar dat niet mocht en zijn ze een aantal ronde's terug gezet, en vielen ze buiten de top 10. Dat was echt balen. Zo heb ik er inmiddels 4 liggen, wat kan dat zijn????
Ik hoop mee met je dat hij het uithoudt, en vooral waakzaam blijven tijdens de laatste uren.
De motor heeft het uitgehouden maar vraag niet hoe. Aan het begin van de race klommen we aardig richting top 10 met een snelheid van 46+ km/uur. Aan het einde was dat teruggezakt naar zo'n 35 MAX. en dat kost "Punten" (ronden). Bij een hogere snelheid kwam de "bak met knikkers" los en bij snelheidsverlaging was het weer over, vreemd . De LED verlichting heeft het ook 24 uur uitgehouden en gaf ruimvoldoende licht om goed zicht te hebben op de donkere wegen.
Jammer Jan, hoe is het met de ongelukkige coureur?
Gelukkig toch niet geroken Roelof, maar zwaar gekneusd. En nog wat verwondingen, maar dat geneest wel weer.
Was wel raar dat ze in het ziekenhuis in Vegel/uden?? de goede man niet wouden helpen, verzekerings gedoe. Zijn ze maar naar hun moederland Belgie gereden. Tjonge jonje
Ik hoop mee met je dat hij het uithoudt, en vooral waakzaam blijven tijdens de laatste uren.
De motor heeft het uitgehouden maar vraag niet hoe. Aan het begin van de race klommen we aardig richting top 10 met een snelheid van 46+ km/uur. Aan het einde was dat teruggezakt naar zo'n 35 MAX. en dat kost "Punten" (ronden). Bij een hogere snelheid kwam de "bak met knikkers" los en bij snelheidsverlaging was het weer over, vreemd . De LED verlichting heeft het ook 24 uur uitgehouden en gaf ruimvoldoende licht om goed zicht te hebben op de donkere wegen.
Heb het een paar maanden geleden ook gehad met een nieuwe gietijzeren cilinder van een scooter heb het eigenlijk de laatste 15 jaar niet meer gezien vroeger was het lood in de benzine de dader van een kooltje dus mischien slijpsel wat ergens vast gehouden word ;kanaaltje van de decompresseur heb je je zuiger al bekeken of ie niet mottig is ,het is meestal metaal of aluminium wat neerslaat
Er is weer veel laswerk verricht, maar in totaal zijn er 7 solexen doormidden, helaas ook die van ons.de 14
Bij Girlpower 37 ging er weer regelmatig een bougie moeilijk doen. Toen onze monteur Rob de solex ging halen omdat de meiden helemaal op waren, is hij ergens gefietst waar dat niet mocht en zijn ze een aantal ronde's terug gezet, en vielen ze buiten de top 10. Dat was echt balen. Zo heb ik er inmiddels 4 liggen, wat kan dat zijn????
De bekende parel zo te zien.
Ik denk 3 dingen.
Of je bougie kan toch een graadje kouder.
Of te arm en daardoor te heet.
Of, en nu komt het. Je hebt een bosch ontsteking toch. Die is krachtiger. Nu kan het zijn dat de vonk te rap is zeg maar. Wat je kan proberen is met een weerstands (R) te gaan rijden of een bougiekabel met 2000 Ohm. Het klinkt misschien gek, maar de snelheid van de vonk moet afgeremd worden. Ik zou zeggen gewoon proberen.
Ik hoop mee met je dat hij het uithoudt, en vooral waakzaam blijven tijdens de laatste uren.
De motor heeft het uitgehouden maar vraag niet hoe. Aan het begin van de race klommen we aardig richting top 10 met een snelheid van 46+ km/uur. Aan het einde was dat teruggezakt naar zo'n 35 MAX. en dat kost "Punten" (ronden). Bij een hogere snelheid kwam de "bak met knikkers" los en bij snelheidsverlaging was het weer over, vreemd . De LED verlichting heeft het ook 24 uur uitgehouden en gaf ruimvoldoende licht om goed zicht te hebben op de donkere wegen.
Is er al een publicatie van de einduitslag ??
Knappe prestatie dat jullie hem uit hebben gereden Team 114!
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule"
Maar Ronald rijd volgens mij ook met een "net" geboorde en gehoonde cilinder. Dacht ik.
Pas geslepen cylinder, Inderdaad, heeft hij me voor de montage nog laten zien. als het blijft dat "parelen" en niet ligt aan "slijtmateriaal" van de cylinder: heel klein kansje dat je bougie verkeerd om vonkt en dat de vonk dan staalelectrode materiaal meeneemt naar de centrale electrode, in principe zijn de centrale electrodes zo gemaakt dat als daar de vonk weg komt hij nauwelijks slijt
Ik zou met een 3D microscoop en een vergroting van 200 keer kunnen kijken naar wat het is wat ertussen zit. maar dan dien ik de bougies te bekomen zonder dat de stukjes weg raken
Jammer Jan, hoe is het met de ongelukkige coureur?
Gelukkig toch niet geroken Roelof, maar zwaar gekneusd. En nog wat verwondingen, maar dat geneest wel weer.
Was wel raar dat ze in het ziekenhuis in Vegel/uden?? de goede man niet wouden helpen, verzekerings gedoe. Zijn ze maar naar hun moederland Belgie gereden. Tjonge jonje
Schande. Niet normaal. Wat een raar iets, verzekeringskwestie.
Zo het dat zijn??? Cilinder is wel net geboord en gehoond, en had pas een km of 80 gelopen voor de race.
Originally Posted By Jan
Maar Ronald rijd volgens mij ook met een "net" geboorde en gehoonde cilinder. Dacht ik.
Ik heb de cilinder ingereden bij toerritten en ook daarbij viel de motor in een keer dood. Na enkele startpogingen sloeg de motor weer aan. De cilinder was toen al ruim 200km ingelopen en heb na boren en honen niets meer aan de poorten veranderd, dus geen vers slijpsel.
Tijdens de race is het ook een keer gebeurd, niet bij mezelf maar mederijder Jos vertelde het me. Ook hij kreeg de motor weer aan de praat en we hebben gewoon doorgereden.
Er is weer veel laswerk verricht, maar in totaal zijn er 7 solexen doormidden, helaas ook die van ons.de 14
Bij Girlpower 37 ging er weer regelmatig een bougie moeilijk doen. Toen onze monteur Rob de solex ging halen omdat de meiden helemaal op waren, is hij ergens gefietst waar dat niet mocht en zijn ze een aantal ronde's terug gezet, en vielen ze buiten de top 10. Dat was echt balen. Zo heb ik er inmiddels 4 liggen, wat kan dat zijn????
De bekende parel zo te zien.
Ik denk 3 dingen.
Of je bougie kan toch een graadje kouder.
Of te arm en daardoor te heet.
Of, en nu komt het. Je hebt een bosch ontsteking toch. Die is krachtiger. Nu kan het zijn dat de vonk te rap is zeg maar. Wat je kan proberen is met een weerstands (R) te gaan rijden of een bougiekabel met 2000 Ohm. Het klinkt misschien gek, maar de snelheid van de vonk moet afgeremd worden. Ik zou zeggen gewoon proberen.
Ik heb de cilinder ingereden met een weerstand bougie en toen viel de motor ook een keer stil. tijdens de race zat er een in zonder weerstand en toen is hij ook 1x stilgevallen.
Vorig jaar met n R bougie gereden en geen problemen gehad, dit jaar met dezelfde bougies als Jan en ook 3 keer kunnen wisselen. De laatste keer weer de bougie van vorig jaar gemonteerd maar 3 ronden daarna een enorme klap(luchtfiltervoet in stukken gebroken) en de resultaten staan op de foto van Jan. Ik denk wel dat het in de bougie zit maar kan het helaas niet bevestigen.
Ja gewoon proberen hoor die R en eventueel ook een R kabel. Verschillende keren dit advies gegeven aan leerlingen en geen problemen meer. 100 procent zekerheid heb je niet maar je kan het altijd proberen.
Wij team 48 & 50 hebben met allebei de race uitgereden maar vraag niet hoe. Nog nooit zoveel schade, mechanisch en lichamelijk, gereden door het stuiteren rammelen en vallen.
Een van de dames van girlpower ging recht voor onze pits (tussen feesttent en brug) hard onderuit. Verging van de pijn en schreewde enkel dat iemand naar hun team moest gaan om een andere rijder te halen. Duurde blijkbaar te lang en wilde zelf verder. Ik heb stuur en zadel rechtgezeten haar erop gezet en weg was ze.
Uurtje later kwam ze nog langs om te bedanken dat we haar geholpen hadden. Pittige meid!
Hoi iedereen. Ik heb samen met Joop, Ad en Allerd aan de stand gestaan van Solexservice Ad v Heerbeek. De meeste kwamen om voorvorken te lassen. Bij de teams die voor het eerst mee reden was het vaak onstekings problemen en benzinepompjes problemen. Veel hadden ook last van dichte uitlaten waardoor ze geen vermogen meer hadden.
de squish rand lijkt veel te breed dan kun je daar nog dood gas hebben dat niet op tijd weg kan, dat kan gaan detoneren vooral aan de uitlaat kant zie je potentiele detonatie plekken, als het kool gloeit word het van zwart grijs en dat zijn kwaaie pieren
Ik schat pistonpen ruim in de zuiger.......mooi filmpje, komt 14 ook nog ff voorbij en je rijd al 46
Ik heb nog geen idee wat het geluid veroorzaakt, motor is nog niet open geweest. Er zit een JRT zuiger in en die doen het doorgaans toch goed ??
Ik heb het zelfde geluid in de motor, gas terug en het is over, al de derde jrt zuiger er in en na een tijdje weer het zelfde je kan de pen er zo doorheen gooien......ben benieuwd.
Wij van team 90 hebben goed gereden. Helaas toen we op plaats 6 lagen op zondagmorgen rond 10 uur is er een zuigerveer gehapt in de uitlaatpoort. Grote kras omhoog en schade aan zuiger en hrt petje. Stukje zat in de kop geklemt. Helaas hadden we verkeerde o ringen voor in de jdl kop. Dus naar Rob gerend en daar een oring van gekregen. Bedankt daarvoor nog! Daarna in de cilinder de grootste bramen er uit gevijld en toch maar door gereden. Liep op het begin nog rond de 30/35 met flink op gang trappen. Zakte helaas op het einde ver terug en hebben flink moeten trappen om toch nog rondes te kunnen maken. Nu aachteraf twijfel ik of het een zuigerveer was of een naaldlagertje wat omhoog geschoten is. Daarvoor moeten we het blokje weer open maken. Verder hebben we alleen 1 boutje van het tandblad verloren. Verder geen problemen gehad. Ook geen bougie problemen wat vele gemeld hebben. Bosch ontsteking, ngk bougie, competition 102 bezine met putolin mx7 olie. 1 op 50 gemengd. En geen weerstand er tussen. Hopenlijk lukt het om het bougie probleem te vinden! Ik zag wel dat vele een dunnere bougiekabel dan wij. (Wij hebben er 1 van jouke)
Wij hebben er ook voor gekozen om voorzichtig door de pit te rijden ivm de baan. En de vele gebroken frames. Ondanks dat we daar tijd moeten proberen te pakken tenopzichte van de snellere solexen.
Update.
Hoor net van mijn mederijder dat het pinnetje dat de pistonpen tegen houd eruit is geklapt en overal tussen heeft gezeten.
Schitterend filmpje! Maar zat er wel met klamme handjes naar te kijken Met 1 hand sturen bij 45 km/h en in je andere hand een camera... Je was toch niet levensmoe Ronald? Wordt tijd voor een helmcamera jongen!
Valt mee, de Solex rijdt behoorlijk stabiel door het verstevigde frame. En daarbij ben ik het wel gewend om te rijden en te filmen. Is overigens geen garantie dat het altijd goed blijft gaan.
Hoor net van mijn mederijder dat het pinnetje dat de pistonpen tegen houd eruit is geklapt en overal tussen heeft gezeten.
mijn ervaring uit de 50cc cross tijd ( 12.000 toeren en meer) is dat je de pennetjes van de borgveer eraf moet knippen en net als de japanners een "wip"gleufje in het zuigerpengat moet maken (op ca 11 of 2 uur) en ALTIJD de opening van de borgring onder of boven om door massatraagheid dit veertje niet de kans te geven in te veren onder zijn eigen gewicht
Toch de vrouw overgehaald om tijdens onze vakantie even naar Weeswijk te rijden Gefeliciteerd FF was makkelijk je te volgen (als enige met je lichten aan)
gr Aussie
Jack of all trades master of none Not Dutch not Much Oto 1965, 2x AMI 1965, 2x Goudhaan 1974/71
Hoor net van mijn mederijder dat het pinnetje dat de pistonpen tegen houd eruit is geklapt en overal tussen heeft gezeten.
mijn ervaring uit de 50cc cross tijd ( 12.000 toeren en meer) is dat je de pennetjes van de borgveer eraf moet knippen en net als de japanners een "wip"gleufje in het zuigerpengat moet maken (op ca 11 of 2 uur) en ALTIJD de opening van de borgring onder of boven om door massatraagheid dit veertje niet de kans te geven in te veren onder zijn eigen gewicht
Pinnetjes hebben we er niet afgeknipt, wel de opening naar boven gezet. (nog geleerd uit een montage video van jouw op youtube )Er zaten nieuwe in maar misschien te los ofzo. Word moeilijk achterhalen helaas.
Hoor net van mijn mederijder dat het pinnetje dat de pistonpen tegen houd eruit is geklapt en overal tussen heeft gezeten.
mijn ervaring uit de 50cc cross tijd ( 12.000 toeren en meer) is dat je de pennetjes van de borgveer eraf moet knippen en net als de japanners een "wip"gleufje in het zuigerpengat moet maken (op ca 11 of 2 uur) en ALTIJD de opening van de borgring onder of boven om door massatraagheid dit veertje niet de kans te geven in te veren onder zijn eigen gewicht
Pinnetjes hebben we er niet afgeknipt, wel de opening naar boven gezet. (nog geleerd uit een montage video van jouw op youtube )Er zaten nieuwe in maar misschien te los ofzo. Word moeilijk achterhalen helaas.
meestal knijp ik even met een niet te brede platbektang (GEEN combinatietang) recht tegenover de opening een heel ietsje........ hij vouwt dan iets uit en heb je een betere spanning
Ik dacht dat de volgorde 2ronden, 5ronden en daarna diskwalificatie was. We hadden daar nog een briefje van gehad, niet bewaard natuurlijk. 20 ronden terugzetten komt wel in het reglement voor maar dan gaat het over het vervangen van Verzegelde onderdelen zoals : wielen, carburateur, carter en cilinder.
Ik dacht dat de volgorde 2ronden, 5ronden en daarna diskwalificatie was. We hadden daar nog een briefje van gehad, niet bewaard natuurlijk. 20 ronden terugzetten komt wel in het reglement voor maar dan gaat het over het vervangen van Verzegelde onderdelen zoals : wielen, carburateur, carter en cilinder.
Te koop LED schijnwerper, nog geen 24 branduren, opknapper...
Misschien nog wel iets voor dreke2? Ik kwam overigens je broer nog tegen op de parkeerplaats toen wij onze Solex daar wegzetten, hij ging kijken naar zijn zoon!
Groeten, Geert
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
Na die filmpjes te hebben gezien vind ik het nog steeds knap dat die Solexen het 24 uur vol houden. Oke niet allemaal. Leuke filmpjes hoor en je ziet dat de mensen er veel tijd hebben ingestoken.
Ik dacht dat de volgorde 2ronden, 5ronden en daarna diskwalificatie was. We hadden daar nog een briefje van gehad, niet bewaard natuurlijk. 20 ronden terugzetten komt wel in het reglement voor maar dan gaat het over het vervangen van Verzegelde onderdelen zoals : wielen, carburateur, carter en cilinder.
Ik dacht dat de volgorde 2ronden, 5ronden en daarna diskwalificatie was. We hadden daar nog een briefje van gehad, niet bewaard natuurlijk. 20 ronden terugzetten komt wel in het reglement voor maar dan gaat het over het vervangen van Verzegelde onderdelen zoals : wielen, carburateur, carter en cilinder.
Prachtige (f)oto's Jan. Die man heb ik nog een tijdje kunnen volgen maar bij de bochten was hij me net iets te snel. Jammer dat ze door pech uitgevallen zijn.
Nou, daar moeten we nog even over denken. Nu heeft hij vering op de buis, dan niet meer, en gaan er meer klappen vallen op de voorvork. Waar ze gebroken zijn is bij dat gaatje waar je kabeltje van je achterlicht uitkomt. Dat gaan we eerst maar eens goed verstevige daar.
Als ik me goed herinner is er verschil in wanddikte van deze buis tov een Franse 2200 en een vd Heem oto/koffertje, vd Heem is een stuk dikker, het is maar een tip.
Als ik me goed herinner is er verschil in wanddikte van deze buis tov een Franse 2200 en een vd Heem oto/koffertje, vd Heem is een stuk dikker, het is maar een tip.
Nu kunnen we meten
Die meiden rijden met een oto, maar Christ met de 14 weet ik niet.
Mooi plaatje hè, dat is Roel onze snelheidsduivel. Hier is de fiets nog heel,3 uur s' nachts waren allebei de poten bijna afgescheurd. Maar ons frame is wel heel. Het klopt wel wat Jan zegt, de klappen moeten ergens opgevangen worden. Ik denk dat de baan volgend jaar toch echt beter moet want dit is niet vol te houden voor het frame op full race tempo.
Misschien dat onze voorzichtigheid op de "springschans" en andere gedeelten de Solex heel gehouden. Als je richting stierenstal van de rijplaten afkomt dan komen de wielen ook van de grond en het stukje vanaf daar naar de bestrating is ook een stukje crossterrein, al stuiterend over de hobbels mooi.
Bij mij is de versteviging tot voorbij dat gat gelast wat overigens ook een 2200 frame is. Maakt niet uit, de volgende keer breekt er ergens anders weer wat af
Ons damesteam(22) heeft dezelfde voorvork als de heren(23) maar ze wegen veel minder dan de heren en rammen minder op de trappers. Dat scheelt denk ik ook veel, kijk ook naar de meiden van Jan(37) ook van die lichte dingen.
Beter zou zijn een materiaal te zoeken wat daar geschikt voor zou zijn. Dus wel veren, maar nooit opgeven. Ook veel beter voor je voorvork Joan HELP!!!
Beeld en filmmateriaal gaat nog komen. Veel teams gevraagd om hier op het forum te komen, en ervaringen delen.
Klopt het regent nieuwe leden!
Gelukkig, reden is ook dat het circuit niet geweldig was, en we willen graag proberen te helpen met ideeën om dit in de toekomst te verbeteren. Misschien ook een zaterdag morgen daar gaan te helpen. Dus gevraagd aan veel teams hier te verzamelen.
Nou Jan !ik denk dat ik volgend jaar allebei de fietsen maar 1 dag van te voren in elkaar zet met veel haast en 2 teams met 16 jarige meiden eropzet die nog nooit n solex van dichtbij hebben gezien, dat leverd me tenminste prijzen op. Dus een tip voor alle andere racers: zet er blonde meiden op die absoluut niet weten waar ze mee bezig zijn en het komt goed.
Beter zou zijn een materiaal te zoeken wat daar geschikt voor zou zijn. Dus wel veren, maar nooit opgeven. Ook veel beter voor je voorvork Joan HELP!!!
reynolds CrMo pijp en ander CrMo materiaal en lassen met altijd voorwarmen !! Geen aluminium dat vermoeit altijd , sterkte is niet altijd beter als het om vermoeiing gaat
Nou, daar moeten we nog even over denken. Nu heeft hij vering op de buis, dan niet meer, en gaan er meer klappen vallen op de voorvork. Waar ze gebroken zijn is bij dat gaatje waar je kabeltje van je achterlicht uitkomt. Dat gaan we eerst maar eens goed verstevige daar.
helemaal mee eens, te stijf is ook niet goed dan breng je alle krachten naar 1 punt ( het zwakste) je moet verdelen( zeiden de Romeinen meen ik ook al "divide et Impera")
Wij hebben een buis maar niet vastgelast maar geklemd. Met rubber er tussen zodat die op het rubber iets kan veren. Dit jaar ook voor het eerst de voorvork verlengt zoals jullie de jaren hiervoor al hadden.
Onze voorvork zag er nog recht uit zoals die begon. 2 andere teams (zussen van ons) Reden zonder buis maar op hun gemak en toch is de voorvork duidelijk verbogen. Dus tijd voor nieuwe ivm aankomend jaar.
Zo te lezen heeft een ieder wel een oplossing tegen breken van oa voorvorken of framebuis. Het is de zwakste schakel die het begeeft. Versterk het ene deel gaat het ander, versterk het ander breekt er het volgende. We kunnen ook met een dikke KTM gaan rijden maar dat mag dan weer niet. Het is aan de teams om de Solexen klaar te maken zoals we willen binnen de regelementen. Maar het is vooral aan de organisatie om de baan volgend jaar op orde te hebben zodat er meer heel blijft. Met name de bochten op het feestterrein en de steile hoek van op/af van het podiumverhoging. Als dat al opgelost kan worden blijven er meer in de race, is het veiliger voor de rijders en toeschouwers en vooral spannender tot het einde.
Die springschans van een podium mag inderdaad wat minder steil. Als je daarop naar rechts valt blijf je hangen aan een van de vele ronde opstaande pijpjes, (soort van strijdwapen van de Romeinen die waren daar goed in) vreemd dat die niet afgeschermd zijn. Is tot nu toe altijd goed gegaan, voor zover ik weet. Een aantal bochten waren wel verbeterd zolang er geen rotsblokken overheen kwamen, zo ook de toerit van de brug, daar lagen keien waar je spoorbielzen op kunt leggen, de NS wil ze wel hebben. Verder moet het ook niet teveel opgepoetst worden maar wat verbeteringen/veranderingen kan geen kwaad voor de veiligheid.
Helemaal mee eens, dat podium is iedere ronde weer een dreun voor mens en machine. Gewoon vloeiend op en af, zonder die hoeken, leen iets van de skatebordbaan, moet kunnen.
Die springschans van een podium mag inderdaad wat minder steil. Als je daarop naar rechts valt blijf je hangen aan een van de vele ronde opstaande pijpjes, (soort van strijdwapen van de Romeinen die waren daar goed in) vreemd dat die niet afgeschermd zijn. Is tot nu toe altijd goed gegaan, voor zover ik weet. Een aantal bochten waren wel verbeterd zolang er geen rotsblokken overheen kwamen, zo ook de toerit van de brug, daar lagen keien waar je spoorbielzen op kunt leggen, de NS wil ze wel hebben. Verder moet het ook niet teveel opgepoetst worden maar wat verbeteringen/veranderingen kan geen kwaad voor de veiligheid.
De 37 stonden daar in het hoekje, en heb daar wat tijd doorgebracht, en inderdaad Ronald, onbegrijpelijk dat de MON dat goedkeurt.
de knelpunten van de baan kan ik ook bevestigen,maar een paar verbeteringen wil ik ook wel noemen. De laatste bocht op het onverharde naar het rechte stuk was een verbetering.De haakse bocht voor de kroeg en na de kroeg was beter.Al hadden ze bij de drempel van de ingang van de kroeg ook wel een plankje neer mogen leggen. De haakse bocht naar het podium toe was ook stukken beter. Nu aan de organisatie om dit op te pakken. Misschien ook wel een aantal leden van Teams die van het begin mee rijden in een soort van rijderscommissie die samen met een vertegenwoordiger van MON de baan een aantal dagen vantevoren keuren
de knelpunten van de baan kan ik ook bevestigen,maar een paar verbeteringen wil ik ook wel noemen. De laatste bocht op het onverharde naar het rechte stuk was een verbetering.De haakse bocht voor de kroeg en na de kroeg was beter.Al hadden ze bij de drempel van de ingang van de kroeg ook wel een plankje neer mogen leggen. De haakse bocht naar het podium toe was ook stukken beter. Nu aan de organisatie om dit op te pakken. Misschien ook wel een aantal leden van Teams die van het begin mee rijden in een soort van rijderscommissie die samen met een vertegenwoordiger van MON de baan een aantal dagen vantevoren keuren
Die drempel was ik vergeten te vermelden daar was het iedere keer het voorwiel optrekken om de voorvork en band te sparen. Die 5cm waren net te veel om voluit door te rijden, remmen doe je binnen wel. Die andere bochten vond ik persoonlijk wel verbeterd. En zeker die bij de bus, daar vlogen ze afgelopen jaar regelmatig in het hek door de bulten en kuilen/sporen. Wij stonden daar, vorig jaar, vlak voor en konden het goed zien , ik zelf ben er toen ook een keer uitgevlogen.
`Gewoon verkeerd materiaal brekerpuin kun je in alle maten krijgen van 10 cm tot 0,5 mm zelfs brekerzand dus gewoon eruit lepelen en fijn spul terug Bij de bus was het helemaal waardeloos ze slepten daar bakken puin mee de weg op ,maar daar stonden 3 man met bezems continu te vegen tussen de coureurs door om de schade te beperken