Mijn oto loopt normaal vrij goed, maar nu slaat hij voortdurend af wanneer hij op toeren is. een secondje later slaat hij terug aan, trekt hij weer op tot wanneer hij weer op toeren is, slaat hij weer af en zo gaat het maar door. Ook bij het afgaan van een helling slaat de motor af (wanneer hij dus veel toeren maakt).
Als ik gas inhoudt, en hem heel traag laat rijden, dus de motor weinig toeren laat maken, dan houdt hij het vol, traag weliswaar.
Wanneer ik de gas terug helemaal open zet begint het spelletje weer zoals hierboven.
Heeft er iemand een idee wat dat zoal kan zijn? Alvast bedankt.
Ik neem aan dat je de standaard oorzaken al hebt gecontroleerd? -Opbrengst benzinepomp voldoende? Loopt er nog benzine door de retour als hij is afgeslagen?
Het zou ook nog kunnen zijn; -Vervuild luchtfilter? -De verbrandingsgassenafvoer, ofwel verstopte uitlaat of spruitstuk.
Solex OTO 1965 Motnr:591xxx Framenr: 857xxx Koffertje 1957 Motnr:331xxx Framenr: 336xxx Koga op spierkracht. Spartamet voor erbij
Ik heb niet zo veel gecontroleerd, ik was onderweg naar het werk in een helse rit van 20km in de regen en was al te laat Bedankt voor je antwoord, ik had gehoopt dat het misschien iets kleins zou zijn dat jullie herkenden en dat ik het tijdens mijn middagpauze opgelost kon krijgen.
Ik ben nog een beginner op sleutelvlak, maar ik ga er straks thuis (na een 2e helse rit :)) mee aan de slag.
Als het op de terugweg droog blijft dan doet de motor het misschien wel goed. Als dat zo is dan moet je de bougiekabel en de electrode afstand van de bougie eens nakijken en eventueel op 0,4mm afstellen. Het lijkt erop dat er op een verkeerde plaats vonkoverslag is , zeker met regen. Met een hoger toerental is er een hogere spanning op de bougie maar ook een hogere compressie en dan wil de hoogspanning nog wel eens een andere weg zoeken b.v. via een beschadigde bougiekabel naar het carter of onder de luchtfilterkap.
Goede tip van Ronald. Denk inderdaad dat daar het probleem ligt omdat de motor niet inhoudt maar afslaat. Om de terugrit nog helser te maken zou je je hand eens op het luchtfilter kunnen leggen als je op snelheid bent. Als je dan sterretjes ziet weet je zeker dat daar het probleem zit.
Ontsteking: zie boven opm. FF. Brandstof: denk aan verstopt tankfilter, leiding, carb.filter. Doordat je met minder toeren de Solex aan de praat kunt houden, lijkt het dat hij dan nog nèt genoeg benzine krijgt. Daarom moet ik vooral aan het brandstofprobleem denken.
heb ik ook eens gehad bleek dat de bougie stuk was het gedeelte waar het schroefje zit op de bougie zat los in de bougie met als gevolg dat hij dus wel niet deed
heb ik ook eens gehad bleek dat de bougie stuk was het gedeelte waar het schroefje zit op de bougie zat los in de bougie met als gevolg dat hij dus wel niet deed
Dat zal een Champion bougie geweest zijn, daar komt dat regelmatig bij voor. Om die reden ben ik overgestapt naar Bosch bougies.
Hebt u wel eens een moertje op( een gekochte bougie) gezien die je met een sleutel moet vastdraaien . Dat draadeinde zit er altijd met een beetje kit vast ge maakt.
Hebt u wel eens een moertje op( een gekochte bougie) gezien die je met een sleutel moet vastdraaien . Dat draadeinde zit er altijd met een beetje kit vast ge maakt.
Klopt, je moet daar geen sleutel voor gebruiken. Ik heb een schroevendraaier met dop 7, gaat prima.