Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rating: 2
Hop To
#1131 18/06/03 01:30 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,176
Likes: 82
Joan Offline OP
Solex meester monteur
***
OP Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,176
Likes: 82
Aangezien ik op dit ogenblik hard bezig ben het frame gedeelte voor mijn nieuwe special op te bouwen
het volgende:
Ik ga puch maxi gietwielen gebruiken.
Uit een kavel van de domeinen die ik heb vond ik een
Hutchinson GP1 band (17*2.25) een ssort van slick met een beetje profiel.
Dit lijkt me een aardige en stevige band (4 ply's)om te gebruiken.
Heeft er iemand een betere suggestie ??


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
#1132 24/06/03 11:45 AM
Joined: May 2001
Posts: 303
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2001
Posts: 303
heey hallo Joan hebje de orginele sterwielen voor puch want dan hebje veel keuze in soorten slick banden.wilje in je voorvork ook z n wiel + band past dat wel tussen het carter?
of ga jij een orginele solex band voor monteren?


Mvg. Jouke Rottiné
#1133 25/06/03 07:39 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,176
Likes: 82
Joan Offline OP
Solex meester monteur
***
OP Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,176
Likes: 82
Ik heb het buisje van het balhoofd ingekort en
voor 2/3 over de lengte weggezaagd, daartegenaan heb ik
een balhoofd buis van een piaggio gelast en heb daar nu een
piaggio voorvork in zitten waarvan ik de veerweg heb ingekort van 7 naar 4 cm plus dat ik er oliedemping in gebouwd heb.
Ik gebruik 17" wielen daar zijn geen solexbanden voor, maar een 17*2.25 past wel tussen het solexcarter als je de motortrekveren maar weglaat.
Aangezien ik voor de special het blok toch maar vast ga zetten om stuiteren te voorkomen heb ik die veren niet nodig.
Overigens gaat het bouwen van het blok met wat tegenslagen.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
#1134 26/06/03 12:54 PM
Joined: May 2001
Posts: 303
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2001
Posts: 303
een voorvork van een vespa cia bedoelje of van het scooter merk piaggio?????. die van het eerste genoemde zijn nie erg best kwa veren waarom neem je niet een verchroomde voor vork van een puch maxi z n verstevigde??? .op mijn special heb ik ook geen motor veren meer op dat werkt ook niet teveel vermogen en zoals jij zegt het stuiter verhaal.en nog even over het voorwiel er zijn veel hebben een puch wiel achterin zitte en een solex velg voor met een andere naaf van daar m n vraag of dat er wel tussen paste.en wat voor probs hebje precies metje motor [color:"blue"] [/color] blok ?


Mvg. Jouke Rottiné
#1135 27/06/03 07:54 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,176
Likes: 82
Joan Offline OP
Solex meester monteur
***
OP Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,176
Likes: 82
Ik meen dat het een vespa "boxer" was.
In ieder geval verchroomde binnenpoten en aluminium buitenpoten met een paar flinke oren eraan waar een 3 mm dikke stalen spatbordbeugel aan vast zit ( wordt mijn motorophangplaat)
Een maxi vork ( nieuwe type niet die oude met plastic bussen) is niet oliegedempt te maken).

Ik krijg mijn verstevigingsstuk niet op tijd klaar
en kan maar niet kiezen welke krukas ik zal gaan gebruiken
meest waarschijnlijk wordt het een peugeot 103 krukas
die heeft een lekker lang tapeind om een rol aan vast te maken. en een slag 40, want zundapp heeft een poorten timing voor een slag 42 en daar krijg je dus voor niets
extra openingstijd mee ( wel ten koste van je compressie)
Dan moet ik ook nog een waterpomp hebben/vinden/maken en nog een deksel voor de waterkamer van de Zundapp buitenboordmotorcylinder.
Ook een uitlaat nog pas maken.
feitelijk liggen er dus een stapel losse onderdelen die elkaar nog niet kennen.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
#1136 30/06/03 10:08 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Bedoel je met die mindere compressie dat je zuiger maar tot 2 mm onder de bovenkant van de cilinder komt? Dit is wel op te lossen: of je draait 2 mm van de bovenkant van de cilinder af; of je kunt de cilinderkop zo afdraaien dat deze 1-1,5 mm in de cilinder valt en je dus een squish-hoogte hebt van 0,5-1 mm.

Voor die waterpomp kun je denk ik het beste kiezen voor een elekrische die je met een accu-tje van stroom voorziet.

Van die stapel losse onderdelen tot een special is altijd nog heel wat werk; het zal dus nog wel even duren voordat deze af is. Maar veel succes ermee.

Roel

#1137 01/07/03 07:35 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,176
Likes: 82
Joan Offline OP
Solex meester monteur
***
OP Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,176
Likes: 82
Inderdaad, dat van die kop ken ik al jaren.
Helaas heeft de door mij gekozen cylinder een vast mee gegoten kop, ik moet dus een beetje sjoemelen met de hoogte
maar een mm compressie kan ik zeker wel missen.
Dan start hij makkelijker want er zit ook geen decompressie op.

Van die electrische pomp weet ik wel het bestaan maar waar zijn deze te koop of te vinden.

En inderdaad ik wordt al gek van al het werk en dan moet ik ook nog eens op vakantie.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
#1138 02/07/03 01:08 AM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
hoi joan en jouke hebben jullie nog een lopend gangbaar blokje wat jullie verkopen willen ik hoef geen 60 70 of 80 te gaan maar momenteel ligt alles op en hoop door prive omstandigheden of is het mogelijk dat als ik spullen lever dat het wat sneller gemaakt kan worden.gereedschap heb ik niet om dit te realiseren.ik hoor van jullie.

#1139 02/07/03 07:44 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,176
Likes: 82
Joan Offline OP
Solex meester monteur
***
OP Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,176
Likes: 82
Dirk, je hebt je gewicht niet echt mee, maar ik zal eens kijken wat ik nog rond heb liggen aan "bovenbouw"
De "onderbouw" kan ik je niet aan helpen.
Ik neem aan dat het binnen de reglementen voor Joure moet vallen ?


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
#1140 02/07/03 12:06 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
mijn gewicht joan 87 kg??? of bedoel je mijn lengte hahahah.maar ik bel je hierover wel,onderbouw heb ik wel.en sja joure ook orgineel is het een topdag om mee te maken,maar beetje sneller is wel leuk.groeten dirk.

#1141 28/09/03 08:49 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Hoi,

Een voor dat elektrische pompje kan je een koelvloeistof recirculatie pompje van een vw transporter t4 gebruiken, gebruiken ze bij heel veel brommers oa kreidler.
En werkt heel goed en blijft het op een kleine accu heel lang doen.

Groeten Caspar

#1142 29/09/03 12:57 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,176
Likes: 82
Joan Offline OP
Solex meester monteur
***
OP Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,176
Likes: 82
IK heb nu inderdaad zo'n pompje.
Schijnt gebruikt te worden om de cylinderkop van auto's na te koelen als de motor uitgezet wordt om scheuren van de ( "4 kleps" ) kop te voorkomen.
is dus niet uniek voor VW T4


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 23 guests, and 2 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
June
M T W T F S S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.029s Queries: 38 (0.009s) Memory: 1.0154 MB (Peak: 1.2049 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-06-19 02:07:38 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS