zoek nu echt wel ff hulp, mijn oto krijg ik niet aan de praat, sproeier is goed, bougie vervangen, ontsteking vervangen door een elektronische ontsteking, goede vonk, benzine loopt mooi terug, nieuwe tankje met filter, heb goede compressie maar bougie is naar starten niet echt nat ? verder weet ik het niet, weet wel dat als ik schroefje decompressie indraai het gevoel heb dat deze bij te ver indraaien naar beneden valt. verder vraag ik me af hoe ik kan zien of decompressieklep sluit ?.
Als je goede compressie hebt dan zal het klepje voldoende afsluiten om te kunnen starten. Bougie niet echt nat... Geen benzine dus...?
Giet eens een kleine hoeveelheid benzine rechtstreeks in de carburateur (1a2cc). Dan zou hij toch moeten starten. (Of minstens zijn goede wil moeten tonen).
Ik wist niet dat de elektronische ontsteking ook op een OTO toepasbaar was, ben het nog niet tegengekomen.
Als je een stroboscooplamp kan gebruiken kan je controleren of het ontsteek tijdstip klopt
Onlang was er ook iemand (Johnnie) die een verstopt venturie buisje (tussen sproeier en venturie, rechts-onder No 2) had ontdekt na lang zoeken. Na schoonmaken was het probleem over.
Inderdaad, verstopte carburator! Met boormachine de motor laten tollen en dan met andere hand ff met remmenreiniger in de carburator mikken. Toen wist ik het zeker
Heb een beetje benzine in de carburateur gedaan helaas hij start niet zie wel dat benzine mooi terugloop in de tank en bougie heeft een goede vonk en bougie is niet echt nat beetje vochtig ?
Ja heb originele vliegwiel er nog op, deze elektronische ontsteken gekocht bij Ad en natuurlijk gevraagd of dit wel op een oto kon maar dat kon. Dus snap het ff niet meer. Zit er trouwens een Carburateurfilter in en zo ja waar zit dat dan??
Ja heb originele vliegwiel er nog op, deze elektronische ontsteken gekocht bij Ad en natuurlijk gevraagd of dit wel op een oto kon maar dat kon. Dus snap het ff niet meer. Zit er trouwens een Carburateurfilter in en zo ja waar zit dat dan??
Als je een complete ontsteking hebt gekocht dan zit die al op een 3800 grondplaat gemonteerd. Origineel vliegwiel, dus goed, moet lopen zou je zeggen, zeker als je benzine boven in de carburateur giet.
Benzinefilter zit niet in de oto carburateur.
Of je hebt teveel benzine erin gegooid dan is ie verzopen of hij is zo lek bij het krukaslager dat hij niets omhoog drukt.
Als je een tankje hebt zonder aftapplug en een carburateur met dikke uitloop dan zit er, daar waar de benzineleiding in de carburateur geschroefd is , een filtertje onderin gestoken. (lange zin ) Dat filter kan je , met behulp van een gipsplaatschroef, onderuit trekken. Het filter zal niet erg verstopt kunnen zijn als er goed zichtbaar benzine retour komt.
Geeft NIX, als je het snel uitspreekt hoort niemand het . Dit is een carburateur met dikke uitloop. Verder niet zo interessant want hij heeft de zelfde werking als die met de kleine uitloop. Als de motor ook geen klap geeft als je wat benzine in de carb. giet dan twijfel ik toch aan het ontsteektijdstip.
Ik zou zoals ik via whatsapp ook al zei de decompressieklep eens helemaal dichtdraaien. Veertje eraf, 9mm op de koperen moer en met de schroevendraaier op de plek daar waar het veertje overheen loopt dichtdraaien.
Ik zou zoals ik via whatsapp ook al zei de decompressieklep eens helemaal dichtdraaien. Veertje eraf, 9mm op de koperen moer en met de schroevendraaier op de plek daar waar het veertje overheen loopt dichtdraaien.
Han
Ik controleer de afdichting door de cilinderkop te demonteren en dan een beetje benzine aan de binnenkant bij het klepje te gieten, remmenreiniger kan ook. Dit mag niet weglopen.
Ik zou zoals ik via whatsapp ook al zei de decompressieklep eens helemaal dichtdraaien. Veertje eraf, 9mm op de koperen moer en met de schroevendraaier op de plek daar waar het veertje overheen loopt dichtdraaien.
Han
Als de klep of zitting beschadigd/ingebrand is dan helpt strak dichtdraaien vaak ook niet.
Dat zal bij dit blokje niet het geval zijn. Fred is met het blokje bij mij geweest en ik heb toen alle pakkingen vervangen en alles schoongemaakt, ook de decompressieklep. Ondertussen kon Fred mooi toekijken en zien hoe een Solexblokje uit- en inelkaar ging.
Het blokje heeft hier op de werkbank gelopen, toen nog met de oude contactpunten. Ik denk gezien het verhaal wat Fred allemaal vervangen heeft, of een lek in de decompressie of de electronische ontsteking niet goed.
De decompressieschroef is nu linksom gedraaid ipv rechtsom en dat hielp !
Han
Klepje stond dus min of meer open ?? In feite moet je altijd wat vrije slag op de hevel hebben en na volledig indrukken van het deco-hendeltje hoeft het klepje maar een halve mm ingedrukt te worden,dat is voldoende.
Klepje slijpen doe ik met poetsmiddel zoals Belgom of Commandant. Brasso of tandpasta werkt ook