Heb mijn solex oto 3800 bijna klaar , alleen start hij slecht,en stopte naar paar minuten met lopen en bougie was droog. ik heb het volgende gedaan; nieuw tankje nieuwe bougie nieuwe brandstofpomp leidingen schoongemaakt en sproeier door geprikt
heb wel een vonk, maar denk toch aan de ontsteking omdat naar vanavond alles gemonteerd te hebben bougie nu NAT is.
als het de ontsteking is hoe stel ik die af ( voor mij is dit de eerste keer )
benzine loopt mooi terug, heb een tweetal foto bij geplaats foto 1 is zodra merktekens redelijk bij elkaar staan, foto twee is zodra ik vliegwiel doordraai dan gaat contactpuntjes verder open.
benzine loopt mooi terug, heb een tweetal foto bij geplaats foto 1 is zodra merktekens redelijk bij elkaar staan, foto twee is zodra ik vliegwiel doordraai dan gaat contactpuntjes verder open.
draai je linksom of rechtsom ? de foto suggereert linksom of foto 1 en 2 moeten door een ander gat genomen zijn . je hoort hem af te stellen met het vliegwiel rechtsom draaiend
Dat is gebeurd, denk dat het een ander gat was, maar is het normaal dat de opening foto 2 zo groot kan/ moet zijn ?
ja dat is de enige manier om hem op tijd te zetten maar soms staan ze te groot en dan is de "contacthoek"te klein ( tijd dat ze dicht staan EN er een magnetisch veld is) dan bouwen ze niet genoeg primaire spanning op om om te transformeren naar hoogspanning, ook zweven de punten makkelijker bij toerentallen . soms komt het omdat het armpje verbogen is dan klopt er geen drol van het lichten door de nok.
Dus Joan, kan het beste puntjes opnieuw afstellen , bij merk teken moeten ze iets open gaan en daarna weer direct dicht ? Dus niet zo als op foto twee.
Met het blote oog is dat niet goed genoeg zichtbaar. Zoals Johnnie zei: vloeitje ertussen steken, dat moet loskomen als je op het merkteken beland bent. En belangrijk: rechtsom draaien!