Beste solexvrienden! Wie weet ,hoe ik aan een extra gasschuif met plaatje kan komen voor een solex oto 1967?(overgangsmodel). Is nieuw niet aan te komen!
@ HAGRO, Ad heeft de Oto gasschuif die je zoekt vrijwel altijd (gebruikt) op voorraad. Ik heb er ook eens eentje bij hem gekocht toen ik zelf nog niet voldoende spare parts op voorraad had.
Groeten, Geert
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
Ik heb even de afmetingen voor je genomen van zo'n 3800 busje. Ik weet niet hoe de achterkant er uit ziet als het plastic plaatje er van af is gehaald.
Diameter: 10,95 mm Lengte incl. dikte van plaatje: 20,65 mm Dikte van plaatje: +/- 2,70 mm cilinder: 6,95 mm Afstand kop - cilinder: 4,35 mm
NB: de juiste waarde kan iets afwijken van wat mijn digi-meter aangeeft.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule"
@ HAGRO, Ad heeft de Oto gasschuif die je zoekt vrijwel altijd (gebruikt) op voorraad. Ik heb er ook eens eentje bij hem gekocht toen ik zelf nog niet voldoende spare parts op voorraad had.
Ik denk dat dit idd de makkelikste weg is, of anders op forum en of marktplaats vragen
Kan wel maar dan moet je in het "busje" een gaatje boren en tappen met b.v. M4 of M5 en het plaatje er tegenaan schroeven. Solderen gaat niet, het "busje" is van ZAMAK of Aluminium.
IK maak ze zelf van messing staf op de draaibank en dan meestal ook nog als vlinderklep in plaats van als tonnetje met een gat erin. vlinderklep regelt beter .
Ziet er mooi uit,echter ik heb oto carburateur! Is natuurlijk ook wel zoiets voor te maken,maar ik snap niet ,dat je een vlinderklep(plat vlak) op een draaibank kan maken!!???
Ziet er mooi uit,echter ik heb oto carburateur! Is natuurlijk ook wel zoiets voor te maken,maar ik snap niet ,dat je een vlinderklep(plat vlak) op een draaibank kan maken!!???
groetjes,hans
vlak op een draaibank daar zijn diverse truuks voor. het simpelste is vijlen en dan gebruik je de blokkering van de kop om hem in positie te houden. dan volgt vijlen en steken, vijlen om het meeste vooraf aan materiaal weg te werken en dan met een steekbeitel in het supprt het support heen en weer halen. en het moeilijkste is al je een draaibank hebt met een frees opzet stuk dan gebruik je ook de blokkering van de kop als vasthouder . simpeler is als je een aparte fraisbank hebt ( in mijn geval) naar dan moet je wel goed uitmikken hoe je hem opspant, zeker voor kant 2 want anders wordt het plat niet vlak of duw je het dunnen stuk krom als je er bijna bent
of stukje bandmateriaal tussen twee ringetjes solderen band materiaal is van de verpakking banden die men gebruikt om pallets te binden = 0,6 mm dik en opmaat te maken groet ANdre
of stukje bandmateriaal tussen twee ringetjes solderen band materiaal is van de verpakking banden die men gebruikt om pallets te binden = 0,6 mm dik en opmaat te maken groet ANdre
of stukje bandmateriaal tussen twee ringetjes solderen band materiaal is van de verpakking banden die men gebruikt om pallets te binden = 0,6 mm dik en opmaat te maken groet ANdre
Klopt zo ben ik ooit voor de race begonnen, maar dan met standaard blik. Heel voorzichtig want dat is niet zo sterk als dat bandstaal (want dat is net veren staal) was lastig om de tonnetjes in lijn te krijgen, maar uiteindelijk werkt het wel. Als hulpstukje een stukje alu buis, daar hecht soldeer niet aan
het blik hoeft maar net sterk genoeg te zijn om het vrij dragende tonnetje rond te krijgen .