Beetje onduidelijke foto helaas. Zeker een overgangsmodel, maar wel met franse remgrepen. Klopt m.i. niet helemaal, al weet je het met overgangsmodellen natuurlijk nooit. Dit heb ik nog niet gezien.
Beetje onduidelijke foto helaas. Zeker een overgangsmodel, maar wel met franse remgrepen. Klopt m.i. niet helemaal, al weet je het met overgangsmodellen natuurlijk nooit. Dit heb ik nog niet gezien.
Tank aansluiting: M8 (voor) of M9 (onder)?
Ik heb ze ook zo staan, stalen remhevels en plastic gasgever ( nogal kwetsbaar ), Lucia 10 achterlicht en dat idiotige nederlandse voorspatbord met opgezet geel plaatje
Qua design valt het nog aardig mee bij een Solex, maar ik zou hem de kleur van het frame geven ofwel het frame de kleur van het voorspatbord.
Nou om aan de verplichte hoeveelheid vierkante centimeters geel te komen hebben ze hem verlengd en een hanekam gegeven. dat doet niets dan klapperen en die hanekam bijt in je valbeugel . Nu geel niet meer nodig is, weg met dat ding en een frans neusje erop .
ER zijn lui die dachten dat dit klapje oranje mocht zijn maar dat is nooit het geval geweest gelukkig maar, anders zou je om in jouw stijl mee te gaan ook het hele frame oranje moeten spuiten en dat is zeker de laatste tijd niet zo een heel beste keuze. (Hoewel rood ook niet meer zo goed in de markt ligt sinds Mercedes kampioen Formule 1 is)
Dan toch maar zwart, zie je ook minder van wat er mogelijk mis is
http://www.oudebromfiets.nl/progamma/b%20nummers.pdf In deze lijsten zie ik dat B 1121 genoteerd staat als een 3800 uit 1971. Gezien de gelijkenis met het frame kan ik me voorstellen dat vergissingen bij de schouwing niet onbestaande zijn geweest.
Last edited by AlienSolexfiend; 01/12/1412:08 PM.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule"
Ja dat zal best zijn voorgevallen... Vooral in de beginperiode van de schouwing... Ergens op deze site staan voorbeelden van wat er allemaal gekentekend is.
Om het nog spannende te maken heb ik nog een Frame nummer 8004188 Nl B1121 volgens mij is dit een 5000 frame of ook een oto overgangs model ? Zal ook ff foto proberen toe te voegen
Dus Roelof, kan dus onderdelen bestellen voor een oto overgangsmodel dovergangsmodel maar is het wel een 5000 of past hier alles van een 3800 op die ik aan het opknappen ben.
ik denk dat er eerder een oto motor op zit, inclusief stalen tank, wel met dikke overloop en M9 aansluiting. Ik heb er 2 van dit model, maar hoe nieuwer hoe franser, op een gegeven moment kwam idd die 3800 motor.
Als je op "antwoorden" klikt kom je op "Reaktieformulier" . Hieronder staat Bestands beheer , deze aanklikken en dan kan je foto's uploaden. Let wel op het formaat ,238Kb.
Als de foto te groot is , deze eerst verkleinen met b.v. Paint .
De foto is nèt te klein om de details goed te kunnen zien. Kun je er nog een paar maken, met iets meer zichtbare details zoals gereedschapbakje, bagagedrager, motorlift (heb je er geen motor bij trouwens? maak daar ook ff een foto van). Dan kunnen wij concrete antwoorden geven.
Zal vandaag nog paar foto's plaatsen John, ben wel benieuwd wat het nu is verder zit er geen motor bij dus heb veel onderdelen nodig maar denk leuk projectje. Vanmorgen even goed gekeken onder zadel zit een metalen bakje. En wat mij opvalt is bediening stuur ? Zie foto's
Die gasbediening is de decompressiehendel, hoort onder aan je stuur maar deze zit er bovenop. Verder is de motorhaak niet voor een Oto motor, dus waarschijnlijk zal hier een 3800 motor op hebben gezeten idd, met gasbediening via de remhendel.
Ook de bagagedrager is al echt Frans, geen U-vormige dwarsliggertjes die volgens mij bij de eerdere overgangsmodellen werden gebruikt.
Achterlicht is geen Lucia die er eigenlijk op hoort, maar ook geen Franse, dus mogelijk later vervangen. Het zadel komt van een 5000, deze hebben dat gereedschapsbakje aan de achterkant, verder hetzelfde als de 3800.
Aangezien er in het leven van deze Solex best een en ander gewisseld is, moet je je afvragen wat je wil: volledig origineel maken of gewoon een leuke rijdende Solex van bouwen. Het eerste vergt veel zoekwerk: wat hoort erop en waar is dat nog te krijgen, het tweede is goed te doen, veel is nieuw te koop en het meeste past gewoon.
Let op de gatafstanden voor je schetsplaten, meet die eens op, dat zegt ook al iets meer over het type motor dat erop hoort
Zit er een framenummer in ? Zou onder het balhoofd moeten staan. Wanneer er geen nummer instaat dan wordt de keuring nog €94 duurder, dus das wel belangrijk.
Heb nu het frame uit elkaar gehaald en vrijdag weg brengen voor stralen en coaten. Ben wel benieuwd welk frame het nu is dit omdat ik misschien alles in een originele staat wil terug brengen, maar hoor ook graag hoe jullie daar over denken.
En nog een paar foto's Wat mij wel opviel zie foto dat bagage drager vast zit met een soort bus tussen drager, dit is anders dan mijn ander model zie foto .
En nog een paar foto's Wat mij wel opviel zie foto dat bagage drager vast zit met een soort bus tussen drager, dit is anders dan mijn ander model zie foto .
Das hetzelfde type als ik heb, kun je zondag bekijken
Dus kan ik onderdelen bestellen voor een 3800 en welke wielen ?
welke wielen: voorasl het achterwiel is oppassen want daar hangen ook verschillende naven in , hoe ze met de kabel aangestuurd worden en hoe ze aan het frame verankerd zijn
Ga je voor origineel dan moet je de afstand weten van de gaten van de schetsplaten. Anders is het passend te maken. Ook de motorlifter kan verschillen, en je gasgeefsysteem.