|
Joined: Nov 2014
Posts: 11
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Nov 2014
Posts: 11 |
Beste Allemaal, Ik heb net een Solex 3800 gekocht, origineel uit Frankrijk, maar stond al 15 jaar in de schuur van de eigenaar in Utrecht. Deze heeft hem meegenomen vanuit Frankrijk 15 jaar geleden. De Solex start direct en heeft een aantal puntjes om op te knappen. Daarna wil ik er zo snel mogelijk een kenteken op krijgen. Ik kan alleen een motornummer vinden en heb niet helemaal door waar ik een framenummer kan vinden? (Ik dacht ergens bij de standaard toch?). Er staat wel een verzekeringsplaatje op en daar staan twee nummers op: - 4339160 (motornummer, deze vond ik ook op de motor) en - 05194169L (Framenummer?) Verder staat er op het verzekeringsplaatje dat deze voor het laatst in 95 heeft rondgereden in Frankrijk. Ik ben erg benieuwd. De eigenaar zei dat het bouwjaar 1966 was, maar ik vermoed, op basis van de lijsten hier, dat het 1969 is? GRoet, Rizo
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Welkom op het forum Rizo. Helaas staat er waarschijnlijk geen framenr. in. Hooguit bij het balhoofd of de zadelbalk. Bij de standaard niet, daar staat het nr van de 2200 types. Als er geen andere motor op is gekomen dan klopt het bouwjaar volgens de lijst. In de velgen staan vaak Wybertjes met een bouwjaar.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Nov 2014
Posts: 11
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Nov 2014
Posts: 11 |
Ha John,
Dank je wel voor je snelle antwoord. In het voorwiel staan wel wiebertjes, maar ik kan geen bouwjaar ontdekken. De vorige eigenaar had het over een bouwjaar, ergens bij de motor?
Eerst ga ik maar eens de Solex schoonmaken en oppoetsen. De verlichting moet nog worden gecheckt en de achterrem werkt helemaal niet...
Genoeg te doen dus!
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Er staat 14-3-1966 in het blok (meegegoten). Dit is een patentdatum en heeft niets met het bouwjaar te maken.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Nov 2014
Posts: 11
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Nov 2014
Posts: 11 |
Ah dat verklaart een hoop! Is het motornummer met een koopverklaring van de oude eigenaar genoeg om een kenteken op de Solex te krijgen? Als er verder niet zo veel op staat, is er niet veel aan te tonen?
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Ja, maar RDW gaat er een nummer inzetten en dat gaat ca 94 euro kosten Komt een kenteken dus op ca 156 euro, blauw plaatje erbij = 176 euro. Niets aan te doen
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Naar mijn weten werd bij de Franse 3800, als er überhaupt sprake was van een framenummer, enkel gebruik gemaakt van cijfers. Misschien is het een registratienummer meegeleverd bij het gelijkvormigheidsattest?? Wel een interessant gegeven, hoe ziet dat verzekeringsplaatje eruit?
Last edited by AlienSolexfiend; 07/11/14 08:38 AM. Reason: 3800
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Je ziet het op de zadelbalk zitten, Alien. Het is een soort polisnr of zo, ik heb er ook zo een. De vorige eigenaar is inderdaad van de patentdatum uitgegaan, veel gemaakte vergissing. De handvaten zitten vast met schroefjes aan de buitenkant... Meestal zitten die aan de binnenkant. Ik kan moeilijk zien of deze handgas heeft of een gecombineerd gas-voorrem systeem?
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Is het geen 3300 ? Met gecombineerd rem/gassysteem? Lijkt op 2200 stuur.
Han
|
|
|
|
Joined: Nov 2014
Posts: 11
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Nov 2014
Posts: 11 |
Het gashendeltje is een beetje kansloos als gashendeltje. Je kunt er in elk geval de motor mee uitzetten, maar meer of minder gas geven is geen optie.
De polis zit idd onder het zadel en daar staan twee nummers op. Ik had eigenlijk gehoopt het nummer ook ergens op het frame te kunnen vinden, maar tot dusver nog niet gevonden. Ook helaas geen jaartal op de velgen.
Wat houd precies een gas-voorremsysteem in? (Rem=minder gas geven? :D)
|
|
|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
Rizo
gashendel is waarschijnlijk hendel van de decompressieklep. zo te zien heb je een solex met draaigas! hier komen twee kabeltjes binnen op het remhandvat, een voor remmen en een voor de gas. handvat en remhendel zijn zo geconstrueerd dat bij remmen gas wordt teruggenomen als het goed is afgesteld, best vernuftig, goed kijken dan wordt het duidelijk.
groet ANdre
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Nov 2014
Posts: 11
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Nov 2014
Posts: 11 |
Rizo
gashendel is waarschijnlijk hendel van de decompressieklep. zo te zien heb je een solex met draaigas! hier komen twee kabeltjes binnen op het remhandvat, een voor remmen en een voor de gas. handvat en remhendel zijn zo geconstrueerd dat bij remmen gas wordt teruggenomen als het goed is afgesteld, best vernuftig, goed kijken dan wordt het duidelijk.
groet ANdre Cool! Dat had ik idd nog niet ontdekt! De decompressieklep klopt idd, ik vond het al vreemd dat het een kansloos 'gashendeltje' was. Zo ontdek je nog wat aan een solex!
|
|
|
|
Joined: May 2008
Posts: 878
5000km gereden
|
5000km gereden
Joined: May 2008
Posts: 878 |
Ja, maar RDW gaat er een nummer inzetten en dat gaat ca 94 euro kosten Komt een kenteken dus op ca 156 euro, blauw plaatje erbij = 176 euro. Niets aan te doen John die €94 komt toch extra op die €156 dus een totaal van €250
Recht is iets kroms wat verbogen is
1x Oto'1963 en 1966 ,koffertje'61
|
|
|
|
Joined: Oct 2014
Posts: 126
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2014
Posts: 126 |
Jij zegt het, ik dacht het vanochtend.
If you break it, you own both halves!
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Dat is altijd de pest en nadeel als je een kompleet frame hebt zonder nummer: de GIGA kosten om er een kenteken op te "Kopen". Zo heb ik nog een, redelijk, nette 3800 staan , zonder nummer. Heb er een kaal frame bij moeten aanschaffen, met nummer, om na overbouwen van alle onderdelen weer een ter keuring aan te kunnen bieden. Het voordeel is wel dat ik er weer wat 3800 reserve framedelen aan overhoud. Ieder nadeel heb z'n voordeel
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2014
Posts: 126
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2014
Posts: 126 |
Dat is altijd de pest en nadeel als je een kompleet frame hebt zonder nummer: .... .... Heb er een kaal frame bij moeten aanschaffen, met nummer, om na overbouwen van alle onderdelen weer een ter keuring aan te kunnen bieden. Betekent dit dat er handel zou zitten in alleen het framegedeelte van een 3800 waar het nummer in is geslagen? (ware het niet dat je dan flink onder die 94,- Euro moet uitkomen met je verkoopprijs)
If you break it, you own both halves!
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Ja, maar RDW gaat er een nummer inzetten en dat gaat ca 94 euro kosten Komt een kenteken dus op ca 156 euro, blauw plaatje erbij = 176 euro. Niets aan te doen John die €94 komt toch extra op die €156 dus een totaal van €250 Foutje bedankt, 250 euro totaal inderdaad
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Dan denk je een goedkope Solex te kopen, wordt hij op deze manier toch duur. Of je moet natuurlijk dit speciale model willen. Dan is niets te duur toch.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Goede tip vóór aankoop: check of er een framenummer in zit! Zo niet, houd rekening met deze hoge kosten. Dus een flink stuk van de prijs af, of verder kijken
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2014
Posts: 126
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2014
Posts: 126 |
If you break it, you own both halves!
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Oh geweldig. Dit heb ik een keer iemand horen spelen op een grote piano live. Bij kennissen. Echt fantastisch van dichtbij.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Dus ik heb hier €94 kapot geslepen ??? Als er een nummer in staat wel
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Yep een origineel B NL nummer....
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Gewoon van de muur afrukken en opbouwen Han, het licht doet het al
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Nov 2014
Posts: 11
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Nov 2014
Posts: 11 |
Dat is idd wel een beetje jammer, ... 94 euro voor een framenummer wat er niet in staat.... Een frame met een nummer (en kenteken) op de kop tikken is dus snel veel goedkoper. Wat belachelijk dat een kenteken op deze manier veel meer kost dan de hele Solex heeft gekost. Nu maar eens een totale restauratie overwegen, als het dan toch een dure Solex wordt, dan maar helemaal goed!
Last edited by Rizo82; 10/11/14 05:10 AM.
|
|
|
|
Joined: Nov 2014
Posts: 11
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Nov 2014
Posts: 11 |
Inmiddels heb ik in de velgen inderdaad een bouwjaar gevonden. In het wiebertje, verrekte klein, vandaar dat ik de eerst keer over heen keek, staat 68, in zowel het voor- als het achterwiel. Ik heb de Solex voor een vriend gekocht die deze mogelijk compleet wil laten poedercoaten en verchromen. Nergens is de Solex te roestig om niet meer opgeknapt te kunnen worden, dus het lijkt de Solex waard! Jammer van het framenummer, maar LB. 84 euro is niet genoeg om de Solex geen tweede leven te geven! Ik zal tzt wel een restauratietopic gaan openen.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Dat is idd wel een beetje jammer, ... 94 euro voor een framenummer wat er niet in staat.... Een frame met een nummer (en kenteken) op de kop tikken is dus snel veel goedkoper. Wat belachelijk dat een kenteken op deze manier veel meer kost dan de hele Solex heeft gekost.Nu maar eens een totale restauratie overwegen, als het dan toch een dure Solex wordt, dan maar helemaal goed! Voor een rijdende Solex mét kenteken ben je tegenwoordig toch al zo'n €500,- kwijt . Je kunt ze wel voor minder aanschaffen maar dan moet je er vaak nog voor een aanzienlijk bedrag aan onderdelen aan vervangen dat je het geld toch weer uit moet geven. Als ik de foto van jou Solex bekijk dan ziet hij er niet verkeerd uit en met een poetsbeurt (Kroon poetsolie) heb je een mooie oldtimer.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Nov 2014
Posts: 11
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Nov 2014
Posts: 11 |
Voor een rijdende Solex mét kenteken ben je tegenwoordig toch al zo'n €500,- kwijt .
Je kunt ze wel voor minder aanschaffen maar dan moet je er vaak nog voor een aanzienlijk bedrag aan onderdelen aan vervangen dat je het geld toch weer uit moet geven.
Als ik de foto van jou Solex bekijk dan ziet hij er niet verkeerd uit en met een poetsbeurt (Kroon poetsolie) heb je een mooie oldtimer.
Zo redeneer ik inderdaad ook maar. Het is een leuk en goed rijdend exemplaar en volgens mij waard om het een tweede leven te geven.
|
|
|
|
Joined: Oct 2014
Posts: 126
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2014
Posts: 126 |
Zo redeneer ik inderdaad ook maar. Het is een leuk en goed rijdend exemplaar en volgens mij waard om het een tweede leven te geven. Dat zo wie zo. Er vanuit gegaan dat je 94 Euro kwijt bent aan het in laten slaan van een framenummer, een slordige 176 Euro voor de schouwing en kentekenplaat, kom ik op een bedrag van 270 Euro. Dan is het maar helemaal afhankelijk van wat je er nog aan moet verspijkeren voordat je kunt spreken van een rijklare Solex EN wat jij ervoor hebt betaald. Als dat de 550 niet overschrijd heb je het prima gedaan. Maar ik hoorde dat de Solex ge-powdercoat en verchroomd gaat worden, dan ga je volgens mij zo wie zo over de grens heen waarbij er meer geld ingestoken wordt dan je er ooit weer uit zult krijgen bij een eventuele verkoop. En bij welke liefhebber van Solexen is dit nou NIET het geval, dus je bent in goed gezelschap.
If you break it, you own both halves!
|
|
|
|
Joined: Oct 2014
Posts: 126
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2014
Posts: 126 |
Dit gezegd hebbende, realiseer ik me (in zijn algemeenheid) ook dat "kennis van zaken" bij de aanschaf van een Solex wel gaat bepalen of je een goede deal kunt maken of volledig het schip in zult gaan. Voorbeeld: Je loopt tegen een knappe Solex aan die op het oog er prima uitziet, maar later blijkt dat je koffertje een lastdrager heeft van een 3800 en/of niet het originele stuur. Vaak zie je op Marktplaats en aanverwante sites allegaartjes staan die opgebouwd zijn uit misschien wel 10 Solex-uitvoeringen/modellen, welke op het eerste gezicht er "normaal" uit zien. Mijn advies is dan ook aan eenieder (inclusief aan mijzelf); kies van tevoren een Solex-model uit die je wilt bezitten. Leer hier alles over wat er te leren valt zodat je zelf kunt vaststellen of de diverse onderdelen origineel zijn of niet. Over het algemeen wordt er gestreefd naar een originele Solex en vervangen van veel onderdelen kost ook veel geld, om over de tijd en moeite maar te zwijgen. Domweg de foto's van Marktplaats hier op het forum zetten gaat ook niet helpen, aangezien je wel eens waar meteen weet waar je aan toe bent doordat meerdere mensen met voldoende kennis aan boord de Solex bekritiseren, een deel hiervan (misschien meelezers) waarschijnlijk wakker gemaakt worden en zelf een bod via de mail op Marktplaats uit gaan brengen, omdat dit toch wel een erg goede deal blijkt te zijn, of dat het hier een Solex betrof die men zelf allang zocht. Het is met Solexen niet anders dan met om het even ieder ander artikel die men wil aanschaffen. Je dient er zelf alles op voorhand over te weten, anders ben je overgeleverd aan verkoperspraatjes of toeval.
If you break it, you own both halves!
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Als je voor origineel wilt gaan is het belangrijk dat het juiste motortje op het juiste frame zit. Dan heb je een goede basis. De rest is er altijd later nog wel bij te vinden. Zo stond er laatst een allegaartje op MP met een OTO bagagedrager die er niet op hoorde. Ik ben de eerste in de rij die graag wil ruilen voor een 3800 drager. Zo zijn er wel vaker dingetjes die niet kloppen maar waar je niet meteen van wakker hoeft te liggen
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2014
Posts: 126
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2014
Posts: 126 |
Als je voor origineel wilt gaan is het belangrijk dat het juiste motortje op het juiste frame zit. Dan heb je een goede basis. De rest is er altijd later nog wel bij te vinden. Zo stond er laatst een allegaartje op MP met een OTO bagagedrager die er niet op hoorde. Ik ben de eerste in de rij die graag wil ruilen voor een 3800 drager. Zo zijn er wel vaker dingetjes die niet kloppen maar waar je niet meteen van wakker hoeft te liggen "Erbij vinden", dat zou leuk zijn, maar het is mijn ervaring dat ik er altijd voor moet betalen, ik "vind" namelijk bitter weinig. Dat allegaartje had ik toen aangedragen of jullie daar eens naar wilde kijken en inderdaad bijna niets klopte. (=gigantische kostenpost ) Van wakker liggen zou inderdaad ietwat ver gaan, maar het vooruitzicht dat je nog zeker 10 items te pakken moet zien te krijgen (lees: kopen) is geen prettig vooruitzicht. Dan is geduld toch weer die schone zaak denk ik. Daarbij houdt het nog in bezit moeten krijgen van onderdelen een restauratie ook behoorlijk tegen aangezien je niet iedere keer met een klein pruppie naar de spuiterij wilt om het te laten spuiten/powder-coaten. Ik besef heel goed dat er maar weinig totaal originele Solexen aangeboden worden, maar je kan wel proberen de schade zoveel mogelijk te beperken.
If you break it, you own both halves!
|
|
|
|
Joined: Nov 2014
Posts: 11
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Nov 2014
Posts: 11 |
De betreffende Solex lijkt behoorlijk origineel. De (toekomstig) eigenaar vind het helemaal geweldig en ligt al helemaal niet wakker van wellicht niet bouwjaar correcte onderdelen. Mocht het een restauratie worden, is het duidelijk dat je zoiets onderneemt omdat je zelf graag op een perfecte Solex wil rijden. Persoonlijk vind ik origineel met een roestplekje ook erg mooi en dat is nooit meer terug te krijgen natuurlijk. De Solex loopt als een tierelier en ik verwacht niet veel werk (en kosten) om door de keuring te komen. Daarmee kom ik absoluut op een totaal bedrag waarvoor ik ook de Solex nog voor zou kunnen verkopen. Zaterdag komt de eigenaar 'klussen' aan zijn Solex (lees oppoetsen e.d.) en dan zullen we beslissen wat we gaan doen. Dank voor het meedenken allen!
|
|
|
|
Joined: Apr 2014
Posts: 177
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Apr 2014
Posts: 177 |
Ook een goede tip, voor de koop definitief is vraag eerst of je langs mag komen om alleen te kijken en natuurlijk een proefritje als het niet te ver rijden is. Als de verkoper echt een liefhebber of verzamelaar is is dat echt geen probleem en ik vind het best normaal vooral als het om grote bedragen gaat om het eerst effe in real te zien. zelfs dan kan je nog onderhandelen en een lekker koppie koffie.
Nu ik hier toch iets lees over bagagedragers, ik zie 2soorten voorbij komen met de koker eronder en ertussen, kan iemand bevestigen wat er eerst was?? Bij de de stokvis fietsen zit hij ertussen en dit was al eind jaren 50
OTO '66 - 3800 '68
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Nu ik hier toch iets lees over bagagedragers, ik zie 2soorten voorbij komen met de koker eronder en ertussen, kan iemand bevestigen wat er eerst was?? Bij de de stokvis fietsen zit hij ertussen en dit was al eind jaren 50
De koker zat eerst tussen de buisjes in, daarna (1965) kwam hij onder de drager.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
van de bagagedragers met de koker erin zijn er ook 2 soorten, gladde uiteinden en uiteinde met ribbel
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Apr 2014
Posts: 177
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Apr 2014
Posts: 177 |
Heel erg bedankt dat is duidelijk!!
Ja Joan, gladde uiteinde met rode stip, met ribbel zonder rode stip, als ik het goed heb.
OTO '66 - 3800 '68
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
Heel erg bedankt dat is duidelijk!!
Ja Joan, gladde uiteinde met rode stip, met ribbel zonder rode stip, als ik het goed heb.
klopt , de eerste is een lekker stevig deksel de tweede een soort van posterkokerafsluitdop
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Misschien nog een meevallertje? 3800 framebuis met nr
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Eenmaal-andermaal, niet twijffelen maar bellen Een framedeel ,mét nummer bespaart je een hoop geregel!!
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
0 members (),
299
guests, and
1
robot. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|