|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
gisteren een 3800 binnen gekregen die af en toe wel aanslaat en soms eventjes draaide na grondig nazicht bleek dat er een vliegwiel op zat van een oto ik heb er dan maar eentje van een 3800 opgezet en de condensater die stuk was ook maar vervangen en hij start nu met de hand en draait prima maar ik heb vandaag weer eentje binnen gekregen waar ik de fout nog niet gevonden heb na een niewe condensater geplaatst te hebben omdat de oude ook stuk was kan ik hem niet aan het draaien houden hij stat wel heel goed maar als hij een paar mimuutjes draaid valt hij telkens weer uit weet iemand van hier iets van aan wat dat zou kunnen liggen de onsteking is heel goed en de condensater is nieuw en ook getest en bezinnen krijt hij ook in overvloed iemand hier dit probleem ook al eens gehad ik hoor het graag gr pierre
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Al een andere bougie geprobeerd ?
Han
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
dat doe ik altijd han zo dat ik daar zeker van ben gr pierre
|
|
|
|
Joined: Sep 2011
Posts: 154
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Sep 2011
Posts: 154 |
Benzinleiding goed gecontroleerd. Want dat was de oplossing voor mijn Solex 3800.
Gr R Wiersma
Carpe Diem
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Pierre, ik neem aan de je de primaire punten gecontroleerd hebt. Leiding niet tegen uitlaatspruitstuk, lekkages, filters, aftapplug schoon enz....
Zet er eens een andere spoel op. (je weet wel, vocht)
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Een probleempje met de beluchting??
Is het gaatje van de tankdop vrij? Hoe doet hij het zonder de luchtfilter?
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
luchtfilter heel vuil dat hij staat te "verzuipen" ?
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Jul 2008
Posts: 154
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jul 2008
Posts: 154 |
|
|
|
|
Joined: May 2011
Posts: 239
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: May 2011
Posts: 239 |
gr Aussie
Jack of all trades master of none Not Dutch not Much Oto 1965, 2x AMI 1965, 2x Goudhaan 1974/71
|
|
|
|
Joined: Oct 2014
Posts: 126
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2014
Posts: 126 |
Probeer het eens zonder tankdop. Dit klinkt heel erg als het vacuüm zuigen van het tankje. (tankdopgaatje verstopt, zoals Ali reeds opmerkte)
If you break it, you own both halves!
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
luchtfilter heel vuil dat hij staat te "verzuipen" ? hallo joan ik heb de luchtfilter er helemaal af genomen en dan doet hij nog steeds hetzelfde maar ik denk wel dat hij teveel benzinnen krijgt wand als hij draait en ik draai dan de benzinnen dop eraf dan spuit de bezinnen er flink uit en hoewel er maar een beetje inzit in het tankje dit vind ik niet normaal maar aan wat zou dat kunnen liggen de rest van het motortje werkt prima kwa onsteking en zo verder wand met een handomdraai slaat hij al aan groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
komt vaker voor: het advies is dan om ca 5 cm schone binnenkabel (van gasgeefkabel oid) te steken in de leiding die UIT de pomp komt en naar de carburateur gaat, je beinvloed dan niet de aanzuig capaciteit maar geeft iets tegendruk, door de lengte te "tunen" bepaal je hoeveel druk, gebruik niet een al te dikke of erg gerafelde kabel want mogelijk moet hij er ooit eens uit
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
ok joan maar is dit ook niet op te lossen door een ander carbu en leidinkje te plaatsen gr pierre
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
ligt de oorzaak dan bij het pompje dat te goed werkt, of wordt er te veel druk vanuit het carter opgebouwd?
Last edited by AlienSolexfiend; 24/10/14 07:05 AM.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
ligt de oorzaak dan bij het pompje dat te goed werkt, of wordt er te veel druk vanuit het carter opgebouwd? ik zou het zeff niet weten maar de solex dokters onder ons nischien wel gr pierre
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Pierre, had je het membraan ook nagekeken ? Als deze poreus is verzuipt hij ook. Ik kom het zo nu en dan tegen, niet vaak.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2014
Posts: 126
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2014
Posts: 126 |
Als een membraan poreus is, komt er toch benzine in het carter? en dan wordt de pomp minder efficiënt en mijns inziens niet efficiënter. toch?
If you break it, you own both halves!
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Er zijn pompjes die uitstekend hun werk doen maar dat hoeft geen probleem te zijn als de brandstof goed , retour, afgevoerd wordt. De benzine door de venturie aangezogen, komt ook in het carter voordat het in de cilinder gepompt wordt.
Best mogelijk dat de pomp minder efficiënt werkt maar dat verschil merk je niet zo bij een overijverige pomp. Je merkt het wel als het mengsel te rijk is.
Nog FF voor Pierre, hoe ziet de bougie eruit als de Solex stopt??
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
volgens mij heel normaal ronald niks adnormaals aan te zien gr pierre
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Pierre, kan je omschrijven hoe hij juist uitvalt, valt hij stil bij volgas of als de motor stationair draait?
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
hij valt stil bij vol als normaal gas ik heb nog geen tijd gehad om er verder na te kijken mischien morgen gr pierre
|
|
|
|
Joined: Oct 2014
Posts: 126
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2014
Posts: 126 |
Lijkt me ook zinnig om even de retour naar het tankje te checken. Als dat niet lekker doorloopt, verzuip je hem ook. En het gaatje van de benzinedop was open?
If you break it, you own both halves!
|
|
|
|
Joined: May 2011
Posts: 239
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: May 2011
Posts: 239 |
membraan vervangen als deze poreus is verzuipt hij ook heb ik ook gehad nog bedankt FF (Ronald)voor de tip!!!!
gr Aussie
Jack of all trades master of none Not Dutch not Much Oto 1965, 2x AMI 1965, 2x Goudhaan 1974/71
|
|
|
0 members (),
49
guests, and
3
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|