Bij de fotos en filmpjes van de 24 uur race zie je dat de meeste teams met een lang darmpje op de benzinedop rijden. Ikzelf heb dit ook maar gemonteerd. Bedoeling is om het tankje volledig te kunnen vullen zonder dat je rechterknie een benzinedouche krijgt. Ik had daarvoor al dop met het extra kamertje aan de onderzijde geprobeerd maar dat gaf niet het gewenste resultaat. Het winnende team brandweer Stoolex had evenwel geen darmpje op de dop. Er moet dus wel een elegante oplossing bestaan om dit lelijke darmpje te kunnen weglaten. Maar hoe ???
Wij reden me een ietwat aangepast tankje waar een extra aansluiting aangemaakt is waar de retour op aangesloten is. De originele retouraansluiting blijft dan over en wordt gebruikt voor be- en ontluchting.
Het is wat moeilijk te zien op de foto maar het is mijn specialiteit om wazige foto's af te leveren. En dat is deze keer weer aardig gelukt.
Tja maar dat is een metalen tankje, daar kan je op solderen, brazeren, maar op kunstof niet. Maar het geeft wel de oplossing aan, de retour zit origineel te hoog.
Ik zie het probleem(als dat er is) niet . In bepaalde gevallen zou het nodig zijn om de tank tot de rand te vullen maar bij een normale rit is het geen probleem als de tank tot de retour is gevuld . Het scheelt 0,1/0,15 literbrandstof ??
Als je er vanuit gaat dat de retourslang voor be- en ontlichting is dan heb je geen gaatje of slangetje in de dop nodig. Waar moet er dan "uitgesputterd" worden ??
Ik vul nooit de tank tot aan de rand. Altijd tot onder de retour en dan heb ik nog benzinedouche zonder lang darmpje op de dop. De tank half vullen is geen oplossing want dat verkleint de actieradius te sterk.
Maar dan sputteren ze soms ook, ik denk dat dat verholpen moet worden. Han
Ja als de tank van plastic te vol is dan klotst de brandstof heen en weer, de lullige aansluiting van de retour vangt dan precies die klots op en lijdt hem naar boven naar de carburateur die dan even te rijk staat , voor 1 van de solexen die ik geprepareerd heb met plastic tank had ik daar een oplossing voor , heb ze niet horen klagen over dit geklots, oplossing hou ik liever voor mezelf want dat scheelt op 24 uur wel een paar keer tanken en dat is tijd.