Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#106527 02/09/14 05:53 AM
Joined: Apr 2009
Posts: 202
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Apr 2009
Posts: 202
Ik ben het volgende probleem tegengekomen. Mijn Solex start en rijdt prima. Maar soms wil het beestje met geen mogelijkheid starten. Draai de bougie eruit, keurig droog, draai de sproeier eruit en blaas deze door. Spoel de carburateur door (duwen zonder sproeier), monteer deze weer en soms start hij meteen en soms niet. Dan moet je flink fietsen voordat hij ineens aanslaat en er als een speer vandoor gaat. Ook houdt hij na een stop heel af en toe flink in, minder vaart en pakt weer op. Tijdens zo'n 'inhoudactie' heb ik de retourleiding los gemaakt en er kwam geen benzine uit. Als hij niet wilde starten kwam er ook geen benzine uit het 'sproeiergat'. Mijn conclusie was het CNC pompje doet het soms niet. Na het monteren van een klassiek pompje zijn genoemde problemen volledig verdwenen.

Ik wil nieuwe ontwikkelingen niet direct afserveren, een CNC pompje ziet er er van binnen erg mooi en eenvoudig uit en daarom heb ik beide pompjes aan een simpele pomptest onderworpen. De onder- en over-druk van het carter heb ik gesimuleerd met een injectiespuit en een slangetje. Ik heb gekeken of er éénrichtingsverkeer door beide pompjes plaatsvindt. Ik heb het met en zonder membraan getest. Zonder membraan gaat alles heftiger maar met membraan lukt het met de injectiespuit ook prima om water de goede kant op te laten pompen. Wat me wel opviel was dat het bij het CNC pompje wat langer duurde voordat hij met membraan water begon te pompen. Het plastic membraan van het CNC pompje doet het trouwens prima in een klassiek pompje.

Mijn vraag is hoe goed kan een CNC pompje gasbellen verwerken, loopt het pompje leeg richting de tank als de motor gestopt is en kan een gasbel de werking van de plastic flappertjes verstoren?

Groet,

Huub Haaker

YouTube filmpje van een pompsimulatie

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Dit is reeds bekend bij de makers. Er is voor zover ik weet ook al een mogelijke oplossing. Later zullen we het horen.
Het is bekend dat bij bepaalde oliën en benzines, er wat probleempjes zijn.
Had er ook soms last van en inmiddels een gewoon pompje erop. Geen enkel probleem nu.
Het zijn goede pompjes met wat kinderziektes zeg maar. Het komt goed.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2011
Posts: 154
R
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
R
Joined: Sep 2011
Posts: 154
Op de mijn solex motor zit ook deze CNC pomp en als ik een rit rij houd hij in tot bijna stilstand, en rijd dan weer gewoon verder. Dit doet hij nog een aantal maal. Eerst dacht ik dat het de condensator was, maar dat was geen oplossing. Nu verdenk ik deze brandstof pomp, nadat ik de vorige berichten hierover las.

Met vriendelijke groet,

R Wiersma


Carpe Diem
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: Rene59
Op de mijn solex motor zit ook deze CNC pomp en als ik een rit rij houd hij in tot bijna stilstand, en rijd dan weer gewoon verder. Dit doet hij nog een aantal maal. Eerst dacht ik dat het de condensator was, maar dat was geen oplossing. Nu verdenk ik deze brandstof pomp, nadat ik de vorige berichten hierover las.

Met vriendelijke groet,

R Wiersma


Dit had ik ook, een gewoon pompje erop en geen enkel probleem meer. Ik wacht af wanneer de update er is. Op zich een mooi pompje maar dit wil ik niet.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
ik had het heel erg, heb eerst alle gaatjes opgeboord die GEEN relatie hadden met het kunst stof vlinderklepje, was het al een heel stuk minder, nu doet hij het af en toe niet, gaan ook de gaatjes onder de vlinderklepjes groter gemaakt worden. indruk is dat de klepjes verkleven door de olie , ik hoop door de verhouding gat/kleprondje iets te veranderen dat de druk ( =gatgrootte) het wint van de kleefkracht (= aanlegvlak ronndom gaatje)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Sep 2011
Posts: 154
R
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
R
Joined: Sep 2011
Posts: 154
Zelf denk ik er ook over om de originele brandstof pomp er weer op te zetten. Jammer gewoon, want het is een mooie pomp.
Het aanpassen lost misschien iets op, maar is niet de oplossing.
De makers konden beter eerst alles uit testen voor het op de markt te zetten.

Met vriendelijke groet,

R Wiersma


Carpe Diem
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
15000km gereden
**
Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Origineel bericht van: Rene59
Zelf denk ik er ook over om de originele brandstof pomp er weer op te zetten. Jammer gewoon, want het is een mooie pomp.
Het aanpassen lost misschien iets op, maar is niet de oplossing.
De makers konden beter eerst alles uit testen voor het op de markt te zetten.

Met vriendelijke groet,

R Wiersma

Ik denk dat de makers hun uiterste best hebben gedaan en ik vind het ook mooi als ze voor zo'n kleine markt toch innoverend bezig zijn, maar ik ben het wel met je eens. Ook ik had problemen met het cnc pompje en heb het inmiddels vervangen door een ouwetje met klassiek membraan.
Toch zonde van die slordige 50 euro. Wil best proefkonijn zijn, maar dan wel gratis de volgende keer.


Groet, Tim
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: zeezout
Origineel bericht van: Rene59
Zelf denk ik er ook over om de originele brandstof pomp er weer op te zetten. Jammer gewoon, want het is een mooie pomp.
Het aanpassen lost misschien iets op, maar is niet de oplossing.
De makers konden beter eerst alles uit testen voor het op de markt te zetten.

Met vriendelijke groet,

R Wiersma

Ik denk dat de makers hun uiterste best hebben gedaan en ik vind het ook mooi als ze voor zo'n kleine markt toch innoverend bezig zijn, maar ik ben het wel met je eens. Ook ik had problemen met het cnc pompje en heb het inmiddels vervangen door een ouwetje met klassiek membraan.
Toch zonde van die slordige 50 euro. Wil best proefkonijn zijn, maar dan wel gratis de volgende keer.


Ze hebben zeker de zaak getest. Maar het blijkt allemaal afhankelijk te zijn van welk merk benzine en welk merk olie. Als je dan als tester misschien toevallig een goede combinatie hebt genomen, dan blijkt alles goed te zijn. Maar ja de echte praktijk zal het echt uitwijzen en dat hebben we dan met zijn alle dan gedaan, en dan zie je soms toch kleine problemen.
Ik voel me geen proefkonijn hoor.
De oplossing is er waarschijnlijk al. We moeten effe geduld hebben, maar dan hebben we een geweldig pompje.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joan #107628 30/09/14 02:15 AM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: Joan
ik had het heel erg, heb eerst alle gaatjes opgeboord die GEEN relatie hadden met het kunst stof vlinderklepje, was het al een heel stuk minder, nu doet hij het af en toe niet, gaan ook de gaatjes onder de vlinderklepjes groter gemaakt worden. indruk is dat de klepjes verkleven door de olie , ik hoop door de verhouding gat/kleprondje iets te veranderen dat de druk ( =gatgrootte) het wint van de kleefkracht (= aanlegvlak ronndom gaatje)


Klopt Joan. Ik had met Jan en Joop erover gesproken en ze denken een kleine groef of sleuf (of hoe noem je zoiets) op het aanleggedeelte van het vlindertje te maken. Zover ik nu heb begrepen.
Dus idd, het plakken voorkomen. Daar was ik ook al achter gekomen. Zeker als je een keer lekker ruimt smeert heb je meer problemen. Ik ging een keer 1:25 en toen was het vaak. Toen 1:50 en nauwelijks een keer gehad. Mijn conclusie is dan dat de smeerolie de oorzaak is. Maar dat is maar mijn conclusie misschien blijkt later dat het iets anders kan zijn.
Ik heb geduld en weet zeker dat het goed komt. Zoals Zeezout zegt het is maar een kleine markt, en toch mooie innovaties. Ik ben erg blij dat er mensen zijn die voor ons hele mooie dingen maken en bedenken. Ik wil ze dan ook bedanken vanuit deze plek.
Ondertussen kan ik gewoon lekker rijden met mijn oude pompje.



Last edited by Alfons_Amuse; 30/09/14 02:17 AM.

Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
15000km gereden
**
Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Origineel bericht van: zeezout
Origineel bericht van: Rene59
Zelf denk ik er ook over om de originele brandstof pomp er weer op te zetten. Jammer gewoon, want het is een mooie pomp.
Het aanpassen lost misschien iets op, maar is niet de oplossing.
De makers konden beter eerst alles uit testen voor het op de markt te zetten.

Met vriendelijke groet,


R Wiersma

Ik denk dat de makers hun uiterste best hebben gedaan en ik vind het ook mooi als ze voor zo'n kleine markt toch innoverend bezig zijn, maar ik ben het wel met je eens. Ook ik had problemen met het cnc pompje en heb het inmiddels vervangen door een ouwetje met klassiek membraan.
Toch zonde van die slordige 50 euro. Wil best proefkonijn zijn, maar dan wel gratis de volgende keer.


Ze hebben zeker de zaak getest. Maar het blijkt allemaal afhankelijk te zijn van welk merk benzine en welk merk olie. Als je dan als tester misschien toevallig een goede combinatie hebt genomen, dan blijkt alles goed te zijn. Maar ja de echte praktijk zal het echt uitwijzen en dat hebben we dan met zijn alle dan gedaan, en dan zie je soms toch kleine problemen.
Ik voel me geen proefkonijn hoor.
De oplossing is er waarschijnlijk al. We moeten effe geduld hebben, maar dan hebben we een geweldig pompje.

Met je eens Alfons. Maar als de oplossing nabij is en er een echt goed oliebestendig pompje komt dan ben ik wel weer 50 euro armer als ik het koop. Ik wacht maar minstens een jaar om de ervaringen te lezen. Was iets te snel de vorige keer crazy


Groet, Tim
Joined: Sep 2011
Posts: 154
R
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
R
Joined: Sep 2011
Posts: 154
Beste Forum leden,

Het CNC btandstof pompje werkte wel in het beging gebruik.Maar na een aantal maanden kwamen de eerst probleempjes. Inhouden.
De brandstof die ik gebruik is Aspen2 deze is voldoende vet met olie, gezien mijn spatlap die ik vaak moet schoon maken.
De makers van deze pomp weten ook van deze brandstof neem ik aan.

Met vriendelijke groet,

R Wiersma


Carpe Diem
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jullie hebben gelijk, en hadden langer en met meer diverse olieen moeten testen. De oplossingen zijn hier al beschreven, het moet alleen nog gedaan worden.

Voor diegene die het niet lekker zit, Ad van Heerbeek doet niet moeilijk, je kan het terug sturen en krijg je je centjes terug.

Namens het CNC pompjes team, SORRY!!!!


[Linked Image from jandelaat.nl]
Jan #107635 30/09/14 04:52 AM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Nou voor mij hoeven jullie absoluut geen sorry te zeggen hoor. Ik ben juist heel blij dat we zulke mooie dingen kunnen proberen. Ik kan natuurlijk niet voor een ander praten maar die paar euro's maakt niet zoveel uit. Maar dat is puur persoonlijk.
Als er nieuwe dingen komen zal ik daar gewoon aan mee doen. Mooi toch om zo'n kans te krijgen. Je kan altijd terug naar het oude, maar ik wil juist nieuwe dingetjes proberen.
Dat CNC carter, geweldig. Dat CNC kopje, geweldig. Een mooi koppeling, geweldig. En misschien straks wel een betere carburateur. (laat maar komen)
Zelf heb ik ideeën zal en kan inschatten of iets gaat werken of niet. (ook een beetje mijn werk)


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Jan #107637 30/09/14 05:00 AM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Is een omruilaktie een oplossing ??

Met een aangepaste pomp is het probleem opgelost .

Wanneer je het aanlegvlak van het klepje verkleint is de kans op plakken hiervan nagenoeg weg.
De aanpassing is niets nieuws en wordt gebruikt bij oude typen koelcompressoren .

Als je, op de afbeelding, het rode gedeelte wat wegfreest heeft het klepje veel minder aanlegvlak om te plakken.
Rond het gaatje een ringvormig gedeelte laten staan voor de afdichting.



Dit is niet echt als handwerk te doen maar op een CNC machine is dat geen probleem.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Jan #107653 30/09/14 11:46 PM
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
15000km gereden
**
Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Origineel bericht van: Jan
Jullie hebben gelijk, en hadden langer en met meer diverse olieen moeten testen. De oplossingen zijn hier al beschreven, het moet alleen nog gedaan worden.

Voor diegene die het niet lekker zit, Ad van Heerbeek doet niet moeilijk, je kan het terug sturen en krijg je je centjes terug.

Namens het CNC pompjes team, SORRY!!!!

Ik ken Ad als een keurige verkoper van onderdelen. Zal het pompje ook echt niet terugsturen want mensen die voor de Solex nieuwe onderdelen ontwikkelen moet je koesteren!
Zal wel het verbeterde pompje niet direct aanschaffen. Was de vorige keer een van de eersten denk ik, maar wacht nu de ervaringen rustig af.


Groet, Tim
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Misschien beter om WEL je pompje in te leveren, lijkt me gek dat ze weggegooid worden, kunnen ze aangepast worden, zal Ad eens vragen dit weekend wat het beste is.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: Roelof
Misschien beter om WEL je pompje in te leveren, lijkt me gek dat ze weggegooid worden, kunnen ze aangepast worden, zal Ad eens vragen dit weekend wat het beste is.


Precies Roelof. En als er een aanpassing is wil ik het gewoon proberen hoor, geen enkel probleem.

Bij deze wil ik me ter beschikking stellen als proefrijder.

Alleen maar leuk om mee te mogen doen.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
Proefkonijnen zat. Ik heb er ook een, heeft goed gedraaid, dit seizoen begonnen de haperingen. Wil het graag aan laten passen en opnieuw proberen.

Zeker geen kritiek: nieuwe concepten hebben nu eenmaal hun kinderziektes. Blij dat er nog enthousiaste mensen werken aan verbeteringen van ons geliefde Solexje. Keep on doing the good work wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: Roelof
Misschien beter om WEL je pompje in te leveren, lijkt me gek dat ze weggegooid worden, kunnen ze aangepast worden, zal Ad eens vragen dit weekend wat het beste is.



Wacht even met inleveren, tot we het echt goed hebben.
Dan is het een kwestie van opsturen, aanpassen en terug sturen. Je krijgt dan je eigen pompje terug.
Ik heb bij Ad een teruggekomen pompje gezien, waarvan ik dacht dat het onder de trein had gelegen cry


[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Aug 2007
Posts: 48
A
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
A
Joined: Aug 2007
Posts: 48
de zetel rond het gaatje smaller maken waardoor kleven door olie voorkomen word
ik heb dit in de koeltechniek gezien met kleppen die brede zetels hadden hoe kouder de temperatuur werd hoe meer de klep bleef kleven met tot gevolg afbreken door plotseling snel openen.
later werden er kleppen platen met 1mm zetels gebruikt wat tot op de dag van vandaag geen problemen meer heeft opgeleverd.
dus smallere zetels rond het gaatje is de oplossing denk ik.

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Zo is dat Bert, zoals ik al schreef, niets nieuws.
De twee toe en afvoergaatjes vergroten helpt ook mee om het klepje te lichten.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: FFAnders
Zo is dat Bert, zoals ik al schreef, niets nieuws.
De twee toe en afvoergaatjes vergroten helpt ook mee om het klepje te lichten.


Dat gaan we ook doen, niet het hele gaatje maar een paar milimeter het gaatje groter maken, de druk op het membraamklepje word dan ook groter. en daaromheen wat materiaal weghalen om zo min mogelijk te laten kleven.
Je kan het bijna zelf whistle

Last edited by Jan; 01/10/14 04:55 AM.

[Linked Image from jandelaat.nl]
Jan #107670 01/10/14 02:13 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Origineel bericht van: Jan
Origineel bericht van: FFAnders
Zo is dat Bert, zoals ik al schreef, niets nieuws.
De twee toe en afvoergaatjes vergroten helpt ook mee om het klepje te lichten.


Dat gaan we ook doen, niet het hele gaatje maar een paar milimeter het gaatje groter maken, de druk op het membraamklepje word dan ook groter. en daaromheen wat materiaal weghalen om zo min mogelijk te laten kleven.
Je kan het bijna zelf whistle

zie rode tekts: inderdaad zoals ik in een eerdere posting al aangaf.

ik gebruik daar een tapse sproeier ruimer voor , werkt netjes, zonder bramen en slaat ook niet weg uit het gat zodat je mogelijk het asvlak beschadigd


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Sep 2011
Posts: 154
R
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
R
Joined: Sep 2011
Posts: 154
Dan komt het wel goed met mijn CNC Brandstof pomp bij Joan Majoor. Daar is mijn motor nu voor controle en onderhoud.

Met Vriendelijke groet,


R Wiersma


Carpe Diem
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Waarschuwing CNC pompje:
het pompje is symetrisch gemaakt, zo ook de bodem.
Echter het solex carter is niet symetrisch, het gat waar de lucht uitkomt zit lager dan het hart.
voor de oudere blokken geen probleem maar voor de 3800 wel want daat zit een rand die omhoog staat.
Het CNC pomp bodempje heeft dat ook om te voorkomen dat de O-ring die erin ligt naar binnen stuikt. Deze twee randjes staan precies op elkaar ( carter en pompbodem)
Frees dit randje weg en gebruik een origineel solex membraan als pakking afdichting door in het midden een gat te maken en dus dit aangepast membraan tussen carter en pompbodem te monteren.

Attached Images
CNC-pompbodem.jpg (82.34 KB, 248 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
J
10000km gereden
****
Offline
10000km gereden
****
J
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
Er is al een oplossing voor deze pompjes in de maak.
Ik zal nog eens proberen uit te leggen waarom de pompjes bij een bepaalt toerental en bij een bepaalde belasting er mee ophouden.
De bestaande pomp kan alleen goed werken als de orginele spanmembraan er in zit en die zijn er niet meer en daarom komen deze fouten aan het licht.
Er is voor deze pompmembranen een speciale veer ontworpen door mij en zal binnenkort leverbaar zijn.
Proeven zijn al klaar.
Ik zal nu even proberen duidelijk te maken waarom de pompen met deze membranen niet goed kunnen werken.
Als eerste punt ,je kan aan lucht niet zuigen.
Je kan lucht alleen verplaatsen door er op een andere plaats de druk lager te maken en dan zal de lucht hierheen gaan omdat daar de druk hoger is.
Om lucht door de motor te krijgen zal je de luchtdruk onder de zuiger lager moeten maken en zal de buitenlucht de lucht door de inlaat naar binnen drukken ( dus niet zuigen ).
Als de druk onder de zuiger laag is zal( als het goed is )het membraam naar binnen gaan doordat de buitenlucht op de brandstof drukt en de brandstof tegen het membraan zal drukken en zal het membraan verplaatsen naar de andere kant ( als het goed is ).
De buitenlucht heeft het heel moeilijk om in de korte tijd door een dun buisje de brandstof van de tank naar het membraan te drukken.
Als er al wat aan de inlaat is geklungeld is de onderdruk al veel minder en over een veel kortere tijd aanwezig.
Als de lucht gemakkelijker binnen kan zal er meer lucht onder het carter komen ( wat ook de bedoeling was ) en de druk onder het carter hoger zijn geworden en zal daarom gewoon tegen de andere kant van de pomp gaar zitten (brandstof kant ).
Nu kan het voorkomen dat de gemiddelde druk onder het carter te lange tijd veel te hoog is en de onderdruk een te korte tijd laag is.
Wij hebben hier al meer dan dertig jaar een oplossing voor die nu bij ons wekelijkse woensdag praat dag al weer in een nieuwe vorm een oplossing hebben uitgeprobeerd.
Deze werkt als volgt.
Tussen het pompje en het membraan is een speciaal gevormde veer
gemonteerd die het membraan altijd weg zal drukken van de pomp vandaan.
Dus de veer zorgt nu voor het verlagen van de onderdruk en zal net zo lang tot dat de hogere carterdruk in staat is om tegen de veerdruk in de brandstof weg te drukken.
Dus nu is de druk altijd laag om de brandstof naar de pomp te laten stromen en maar een korte tijd hoog om de brandstof weg te persen naar de carburateur.
De persdruk is altijd hoog genoeg.
En om het kleven van de klepjes is onze oplossing om de gaatjes waar de klepjes moeten afdichten groter te maken ( b.v. 2.5 m.m.)
Hierdoor is de oppervlakte om het kleven van de olie tegen te gaan wat groter ( dit hoeft maar een paar tiende m.m. diep te zijn ).
Ik hoop dat deze veren heel vlug leverbaar zullen zijn.
Ik hoop dat er weer heel wat pompjes beter hun best gaan doen
Meer weten meer vragen.


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
1 members (Siebe), 285 guests, and 3 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.070s Queries: 68 (0.024s) Memory: 1.1785 MB (Peak: 1.5018 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-09 15:53:01 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS