Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#104927 03/08/14 07:57 AM
Joined: Jul 2014
Posts: 4
GPSolex Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2014
Posts: 4
Hallo solex fan's,

zal mij even voorstellen mijn naam is G.p. ( Giannpiero )
G.p.schrijft wat makkelijker.
Heb afgelopen dinsdag een Solex oto uit '67 gekocht
vrijdag op rdw keuring en met vlag en wimpel geslaagd.

Nu ben de koppeling aan het proberen te maken en heb
geconstateerd dat deze vet is geslagen en de trommel draait los
van de krukas hoordt dit zo bij dit type of niet? ?

De vorige eigenaar had nieuwe banden gemonteerd maar twijfel voor
wel de goede is. Daar moet toch een band op die vlak is? Nu zit er
1op met profiel en half rond is zeg maar.

Ben al een paar dagen aan het lezen en aan het zoeken op het forum
maar kan niet het juiste antwoord vinden.
Hoop dat mij iemand hier kan helpen.


Altijd wel wat.
Joined: May 2008
Posts: 878
F
5000km gereden
**
Offline
5000km gereden
**
F
Joined: May 2008
Posts: 878
Hallo G.P
Welkom,
Plaats eens een foto van je solex op het forum en je krijgt snel antwoord.
Bij de sponsoren hier op site kan je zien welke banden er zijn,
Er hoort i.i.g. een band op met "rolprofiel" en een andere profiel.
Zoek maar eens bij de foto's op deze site.


Recht is iets kroms wat verbogen is

1x Oto'1963 en 1966 ,koffertje'61
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
Welkom G.P,

De koppelingstrommel is los van de krukas, en wordt door de koppeling meegenomen.

De achterband heeft wel vaker profiel, maar tegenwoordig zetten de meesten voor én achter rolprofiel (ik ook).
Voor hoort een band met rolprofiel, maar een ramp is het niet als daar een andere band op ligt, alleen is deze iets eerder versleten.

Veel rijplezier gewenst!


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jul 2014
Posts: 4
GPSolex Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2014
Posts: 4
O.k. Bedankt voor de snelle reactie.
Maar hoe komt het dan dat de trommel zo vet is van binnen ?
Heb gelezen dat dan een lager kapot is maar hoe weet ik nu welk
lager dan ?

Andere vraag is hoe horen de gashendels op het stuur te werken
heb van die plastic ronde om het stuur een is voor compressie
toch? De andere voor gas geven moet deze nu zo stroef gaan dat hij op ingestelde positie blijft staan of moet deze losjes bewegen.

G.p.


Altijd wel wat.
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
Een Oto van '67 is een overgangsmodel. Eigenlijk stuk voor stuk unieke Solexen, met soms kenmerken van de Oto, maar bijna volgens de evolutietheorie van Darwin langzaam overgaand in 3800.

De "gaslepeltjes" die jij hebt, daarvan is de rechtse voor het gasgeven, en als je helemaal doordrukt ook voor compressie. Deze gaat soepel.
De linker gaat stroef en is bedoeld om de rechter te kunnen "blokkeren", bij een korte stop kun je de Solex dan stationair laten lopen zonder de hendel vast te moeten houden.

Vettige koppelingstrommel: lekkage bij de rol? Kom gerust eens langs, Melick is vlakbij wink

Last edited by john meisters; 03/08/14 04:57 PM. Reason: Koppelingstrommel

Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jul 2014
Posts: 4
GPSolex Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2014
Posts: 4
John heb je deze week nog tijd ?

kom ik wel even langs.

G.p.


Altijd wel wat.

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 216 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.031s Queries: 27 (0.008s) Memory: 0.9664 MB (Peak: 1.1148 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-05 11:30:26 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS