Ik moest batterijen hebben, aaa, voor mn led achterlichten.
Kom ik daar binnen. Hij zag gelijk aan mn jack... Brandweer. Fuerwehr ha.... Hij zag t gelijk. Wilkommen bei die club. Hij was vrijwilliger dus.. Sjesus ijs was gebroken. 1 set batterijen afrekenen en gratis set van hem dr bij.
Du bist verruckt.. Man man man... Nach kreta.. Oh oh.. Heb ik wel 10 x gehoord.
Fotos maken, alles gelijk op zn Facebook en ik heb m het solexforum laten zien van de gps. Helemaal enthousiast was ie, Uitgezwaait en al door hem. Mooie vent, Foto Weber.. Haigerloch.
Toch had ik een mindere dag. Veel tegen wind. Morgens teveel koffie en gelijk veel berg op.. Resultaat.. Koffie dr uit gekost. Veel omleidingen ook. Mn gevoel dat ik heb omgereden, veel met mn TomTom bezig geweest.
Vanmiddag rond 4 dacht ik, rij nog even door omdat ik zo dichtbij mogelijk bij de fernnpass wilde komen.
Helaas kon ik niets te slapen vinden. Bijna bij een boer in t hooi maar dat ging niet door.
Weer verder gereden. Na veel gevraagd en gestopt bij adresjes wat gevonden.
Rond 18:00
Een nieuwe eigenaar van een hotel/restaurant. Alles sjiek joh... Vroeg of ze een bed hadden. Nee, want ze waren nog niet klaar. Supervriendelijke gasten hoor, ik zei.. Kein problem, macht mir kein flaus aus, ich habe slafsack. Unt essen und bier hier!!
Ik ga even kijken.. Zei hij.
Na 5 min kwam hij terug, kan wel hoor. Yesssss (www.dorfgasthof-hirsch.de) Alles ruikt naar verf en morgenochtend komen de schilders weer. Holleeeen ik kan pitten.
Vanavond ook mn band wisselen. Echt op na 923 km.
Hopelijk morgen de fernpass over.......
Vandaag:
Tripafst: 205.3 km Rijtijd : 6:30 Gem snelh: 31.5km/u Max snelh: 58.9
Gisteren had ik ze al in het vizier maar vandaag reed ik er tussendoor, de grote bergen met dikke sneeuw er op.
Vanmorgen vroeg wakker, gedouched en gaan rijden. Omdat het hotel nog niet klaar was geen ontbijt en geen gordijnen. Best fris smorgens, 8 graden en regenachtig tot aan de fernpass toe. Het begin was vals plat, veel kilometers omhoog zonder dat ik het in de gaten had. Ik dacht waarom gaat die Solex niet naar zn topsnelheid. Toen ik het riviertje aan de kant van de weg de tegengestelde richting op stroomde wist ik al genoeg, de berg op.
Na 20 kilometer maar eens de lokale bakker opgezocht voor een broodje en een koffie. Kom ik binnen, staat daar zo'n typische duitse vrouw achter de toonbank, in het vak al jaren lang en de uitstraling van een treurwilg. Ze zuchtte nog net niet toen ik een koffie en twee broodjes bestelde... pffff...
Met de bergen in het zicht gingen de kilometers goed, koud en nat maar alles ging rap. Een maal bij Reutte aangekomen nog maar eens een cafe opgezocht om mn voeten en knieen op te warmen.
Net over de grens in Oostenrijk was ik gestopt om een foto te maken van de bergen met de sneeuw en op dat moment kwamen er twee boeren een stal uit met een koe die voor het eerst van zn leven de wei in mocht... Best wel eng dat groene gras, hij had er duidelijk geen zin in. Ze zeggen wel eens "aan een dood paard trekken"... nou aan een levende koe die er geen zin in heeft is ook best lachen kan ik vertellen...
Ook nog de snelweg gekruist en als je dan de borden ziet waar Oostenrijk op staat... het ging steeds beter. En dan nog een leuke plaatsnaam... Je zal er maar wonen, Wank. Leuk als je Engelse vrienden hebt...
Net voordat ik de Fernpass over ging kwam ik door een klein plaatsje. De lokale inwoners hadden daar een bokkenshow, wat anders als een hondenshow. Langharige zwart wit bokken, geen zwart, geen wit, dan half om half, wie had de mooiste.. Super leuk, even gestopt voor een plaatje.
Fernpass is mooi, uitzicht en vooral de afdaling aan de andere kant van de berg. Met 60 km/u de berg af. Holleeeeeee als een raket naar beneden als een volleerd tour de frans wielrenner.
Eenmaal de berg over ging de zon schijnen, heerlijk mooi weer en Innsbruck was in zicht. Daar aangekomen het centrum ingereden en naar de brandweer gevraagd.
Na een wat aftastende houding van de brandweerlui aldaar heb ik verteld wie ik ben en wat ik aan het doen was. Na wat getelefoneer op en neer kon ik mn Solex stallen en kreeg ik een mooie kamer. (lijkt wel een hotel)
Geweldig mooi spulletje hier. Alles ziet er gelikt uit, de auto's het pand, superstrak, geordend en schoon! UIteraard veel gepraat over de brandweer over en weer. Leuk om dingen te zien bij anderen maar eigenlijk is het overal hetzelfde. De ploegen, humor, gewoon alles.
Sociale gasten, kon mee eten en morgen ontbijt.
Dat was het weer voor vandaag, rest mij alleen nog de details te melden:
Hallo allemaal. Er is goed nieuws en slecht nieuws...
Eerst maar slecht?
Vandaag ben ik werkelijk gesloopt. Door meneer Brenner wel te verstaan. Ongelofelijk steil en enorm lang die pass! 15 minuten nadat ik Innsbruck uitreed moest ik op de pedalen. Erger nog... Ik moest afstappen en lopen. Het motortje en mn benen trokken het niet meer. Dit is denk ik voor 60% van de dag zo gegaan.
Ik zag een huisje waar je goed kon zien hoe steil het was dus heb ik daar maar een foto van gemaakt.
Inmiddels staat mn rug staat zo vast als een eikenhouten voordeur... Ik kan echt niet meer op of neer.
De bergen hebben klaarblijkelijk van het motortje ook zn tol geëist. Er zijn rare bijgeluiden gekomen. Ik vrees dat de lagers ook erg heet zijn geworden vandaag. Net nog even aan de krukas gevoeld en er zit idd ruimte op. Morgen meer olie bij de benzine en rustig aan met het gas dr op. Voor zo veel mogelijk half vermogen rijden. Het enige wat ik kan doen.
Het goede nieuws:
Het was mooi weer!!! Zweten als een te werk gestelde neger (die nooit eerder gewerkt heeft.)
En... Ik ben in Italië!!!. Uiteraard weer een kodakmomentje.
Nu nog ongeveer 280 km naar Venetië om de boot te pakken. Hopelijk gaat het motortje het volhouden..... Ik ga er het beste van maken!
En John, super actie! Jullie gaan toch wel rijden in dat mooie limburg mensen?
Tripafst: 68,9 km Gem snelh: 22.9 km/u Max snelh: 57.8 km/u
Vanmorgen vroeg wakker, mn rug was niet over maar wel iets beter. Gisteravond bij de receptie gevraagd of er in t dorp iemand lagers verkocht. Het zat me toch niet lekker, kan ze maar op zak hebben. Er is geen betere raad dan voorraad zeg ik maar.
Idd. Vanmorgen gebeld naar het "adresje" en ja hoor. Bingo. Op voorraad. Echter 5 km terug rijden Uphill. Dus ik weer terug op mn route en de lagers gekocht. Omgekeerd en weer mn route opgepakt.
Onderweg zat t me niet lekker. Rouw geluid, ik dacht kan het beter er nu maar uithalen en vervangen. Ipv wachten tot t helemaal inelkaar draait.
Gestopt bij restaurantje langs de weg. Daar gevraagd naar een werkplaats. Zeer behulpzaam de jongeman en heeft me doorgestuurd naar een dorp verder naar beneden mn route... Ik dacht neem de gok.
Eenmaal aangekomen, berg af, moest ik ook terug weer omhoog. Gloeiende g... Als t niets word. Ja hoor... De beste man kon niets voor mij betekenen. Wel een motor/scooter zaak om de hoek zei hij. Ik daar heen en mn verhaal gedaan. In de werkplaats geen ruimte maar buiten was ok en gereedschap kon ik lenen als ik dat nodig had.
Gelukkig had ik alles bij me op een hamer en een drevel na.
Aan de klus. Zo gezegd zo gedaan. Ontsteking er af, koppeling er af... Cilinder er af en holleeeee.. Krukas er uit... Lager er uit getikt en nieuw er in. Was idd niet fris meer.
Blokje dicht en rijden weer. Geluid is minder maar ben bang dat het lager van de drijfstang ook "rauw" is. Rustig met het gas er op en vetter smeren met de olie maar.
Op naar Cortina.
Onderweg snorde het blokje weer ok. Toch voorzichtig ermee. Ik heb de tijd dus rustig aan.
De hele route omhoog. Van begin tot 15km voor Cortina. Soms steil en op de pedalen, helm af gedaan omdat het best op temperatuur kwam soms. Eenmaal over een hobbel... Stond daar de mafia.. Ja hoor of ik wilde stoppen. Meneer de wout vond het interessant wel geloof ik. " you must weare your helmet, isse better for youre healthe..." Yes yes no problem.. Is het nou een fiets of een brommert.. Snapte er geen snars van en ging bij zn collega in overleg. Alles gechecked en alle vragen beantwoord, weer verder. Hij was overigens wel ok en vriendelijk.
Ja en dan de omgeving van Cortina... Super mooi!!! Sneeuw aan alle kanten nog en de route omhoog over t fietspad was zooooo mooi.
Hoogste punt is ook gehaald. 1530mtr. Vanaf nu alleen naar beneden nog, borden Venetië staan al langs de weg.
En dan.. Cortina inrijdend direct al een "zimmer frei" .. Ik in de ankers en gelijk even peilen.. 50euro.. Ehhhh ik stap weer op.. Op laatste moment zei de vrouw.. Er is een hollandse vrouw stukje verder bij het restaurant.
Ik daar heen.. Restaurant gesloten, beetje eromheen gedraaid en.. Mevrouw kwam de trap af. Hollands. Ik vroeg haar na een kort gesprek naar een kamer in de buurt. Ik heb er wel één zegt ze, 25 euro.. Yesssss. En als ik binnen kom.. Erg huiselijk. Leuk mens en 77 jaar is ze!! Zo fit! Ze doet ook mn was nog, zo geweldig!
Vanaf hier volgens de TT nog 160 km naar Venetië. Twee dagen heb ik er voor, als het motortje het blijft doen dan moet dat lukken.
Kortom.. Een geslaagde dag.
Tripafst: 131.9 km Rijtijd: 4:45 Gem snelh:27.7 Max snelh: 44.9
Ik vind dat Rob niet mag stranden door een kapot motortje!! Daarvoor is het doel van de reis te belangrijk en is hij al te ver gekomen. Mocht hij echt niet meer verder kunnen door motorpech, dan kunnen we toch vanuit het forum hulp bieden? Ik bedoel, een andere motor opsturen per express koerier hoeft toch niet teveel te kosten? Laten nou 15 forumleden ieder 15 euro lappen. Dan zijn we er toch? Nou ja, beetje te hard van stapel gelopen misschien want wellicht en hopelijk redt hij het met vette smering met het huidige motortje, maar zo niet, dan vind ik dat we hem best kunnen helpen.
Ik vind dat Rob niet mag stranden door een kapot motortje!! Daarvoor is het doel van de reis te belangrijk en is hij al te ver gekomen. Mocht hij echt niet meer verder kunnen door motorpech, dan kunnen we toch vanuit het forum hulp bieden? Ik bedoel, een andere motor opsturen per express koerier hoeft toch niet teveel te kosten? Laten nou 15 forumleden ieder 15 euro lappen. Dan zijn we er toch? Nou ja, beetje te hard van stapel gelopen misschien want wellicht en hopelijk redt hij het met vette smering met het huidige motortje, maar zo niet, dan vind ik dat we hem best kunnen helpen.
Leuke welgemeende reactie Tim, denk dat ook veel mensen zouden willen helpen, komt denk ik wel goed en anders hebben de technische mensen achter dit project wel weer een oplossing.
Heel heel aardig van je Tim, maar John meisters (wie anders) heeft al een blokje ingepakt en in de startblokken staan voor als het echt fout gaat. Hooftlager had wat speling gekregen, is vervangen, ik weet ook niet wat hij allemaal getankt heeft en hoe gesmeerd. Zeker is wel dat hij het voor zijn kiezen heeft gehad, speling op een hoof lager komt niet zomaar, nu hopen dat het bigeind heel blijft.
Bedankt voor je aanbod!!! Altijd fijn als mensen willen helpen.
Daar ben ik het mee eens, dus als het nodig is betaal ik mee.
Mooi gebaar . Rob heeft 2 doelen te halen, beide zijn goed op dreef. Wij houden aanstaande donderdag een Solextocht, de opbrengst gaat in zijn geheel hier naar toe. Maar dan zijn we er nog niet. Dus alle ideeën om iets voor Rob te betekenen mogen uitgevoerd worden.
Mijn hoofdsponser van het dames solex 24 uurs team (uitzend beurau Euro power heeswijk-dinther) steld voor rob 50 euro beschikbaar voor transport voor eventeweel nieuw solex blokje . Is het daar niet voor nodig dan voor het goede doel van rob. Ik zelf zal dat af geven bij jan de laat zo snel mogelijk
Gr ike
Last edited by stoolex; 20/05/1406:41 AM.
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
Mijn hoofdsponser van het dames solex 24 uurs team (uitzend beurau Euro power) heeswijk_dinther steld voor rob 50 euro beschikbaar voor transport voor eventeweel nieuw solex blokje . Is het daar niet voor nodig dan voor het goede doel van rob. Ik zelf zal dat af geven bij jan de laat zo snel mogelijk.
Kijk ik uit het raam... Ligt Marja uit Heerenveen voor me... Ja jullie zien het goed ik ben op de boot!!!
Om bij het begin te beginnen, ik was om 6 uur vandaag al wakker. Keek uit het raam, stak blauwe lucht. 160 km.. Hmmmm.. Ik ga het proberen. Gedouched, mn schone was voor drie zoenen aan oma en in het zadel! 7 uur gaan rijden en volgens mn TT zou ik er rond 3 uur zijn. De boot omgeboekt naar vandaag en gas dr op.
Smerig koud was het wel vanmorgen in Cortina maar de temperatuur ging al snel als een raket omhoog naarmate ik als een duikboot omlaag ging!
Want naar beneden ging het, dat was niet alleen de route maar ook van plus 1300 mtr naar 2 mtr onder zeespiegel. Van Cortina tot Venetië alleen maar "downhill".
Onderweg nog fout in de navigatie gemaakt en reed ik tot twee keer toe door een tunnel van 1200 mtr.. Heb m aardig geknepen toen Henk Wijngaard voorbij ging met de claxon...
Hoe dichter bij Venetië hoe warmer en meer plezier ik had. Echter 5 km voordat ik er was klapte de koppakking ertussenuit. Door het uitzetten en krimpen van het kopje was er ruimte ontstaan. Natrekken dus die kopbouten.
Omdat ik eerder al eens met Minoan ferries gevaren had ging ik naar Venetië. Echter Anek lines vertrekt vanaf Mestre, kon weer 10km terug. Goed voor een foto wel.
Nu op de boot. Ingecheckt en aan t bier. Donderdagochtend kom ik in Patras aan. Dan nog 220 km ong naar Athene om daar de boot naar Kreta te pakken.
Twee dagen heb ik er voor, nu ik uit Italië een dag eerder vertrek.
Wat een super reacties allemaal op het forum. Geweldig hoe jullie meeleven!!
En allemaal gaan, solex rijden Roermond heeft iedereen uitgenodigd heb ik begrepen om te gaan solexrijden. Geweldige actie John & Mieke! Waar we het voor doen, Daniel den Hoed, Rotterdam.
Tot snel en mooie fotos uit Griekenland komen er aan de komende dagen.
Tsjaauw uit Italia...
Oh.. En die foto met de boot, rechts onder staan mn Solex..
Ziet er goed uit daar , mooi uitzicht heb je s'morgens . Maar Jan ,ook aan jou de komplimenten hoe jij iedereen op de hoogte houd van het wel en wee van Rob . Echt een hele opgave voor Rob als ik het zo lees en de foto's bekijk. Nog even volhouden en dan even luieren in Kreta . Wat is eigenlijk het eindstation op Kreta.
Na een dag in het zonnetje op de boot lekker gekleurd en is mn rug en zijn mn benen redelijk bijgetrokken. Na 9 dagen is dat best goed, even niets. Donderdag en vrijdag de één na laatste etappe, Patras -> Athene en zaterdagochtend de allerlaatste loodjes, van Heraklion -> Piskopiano.
Vanavond aangekomen bij Igoumenitsa, Noord/west Griekenland. Uit/inladen en direct door naar Patras waar ik van de boot kom morgenochtend rond 6 s'morgens. (nl tijd 5 uur, griekenland loopt uur voor)
Maar toch wel saai zo'n oversteek op een griekse doorsnee ferry.
Het is niet bepaald een cruisetripje langs de bananenrepublieken aan de andere kant van de wereld. Met glitter en glamour optredens en met een zwembad waar de fotomodellen langs liggen te zonnen...
Tijd zat om mensen te kijken op de dag.
Twee categorieën op de boot: #Vakantiegangers #Vrachtwagenchauffeurs.
Oa een buslading aan Friese (ik mocht geen Hollanders zeggen) fossielen aan board van Dalstra reizen uit Sneek.
Geweldig.
De één is nog vergeetachtiger dan de ander en de buschauffeur loopt met enige regelmaat als een schotse schapenhond om de kudde heen om ze bijelkaar te houden. Smorgens en savonds koppen tellen voor t geval er niet één over boord is gekieperd.. ;-) Whooohaaaaaaaa
Enkele van de groep leven in de'r eigen luchtbel, zo stonden er twee ouwertjes voor een dichte deur naar het buitendek.. En maar morrelen aan die deur. Door het ronde raampje zagen ze klaarblijkelijk mensen lopen buiten, maar waarom gaat die deur toch niet open??! Niet denkend dat dat misschien voor een reden is, terwijl er 15 mtr verderop een deur wagenwijd open stond. Hahahahaa.... Veeg mij maar op.
En dat sta je even aan de rand van het bovendek te kijken naar de kustlijn.. Komt er een ouwe dame naast me staan.. Fototoestel op haar buik. Je hebt het beeld al voor je? Nee? Zonnebril op, hoedje op tegen de zon en broek onder de oksels en borsten op dr navel ongeveer... Ja? Hou vast dat beeld...
En dan.. Ja hoor..
Niet even vragen mag ik er even bij.. Nee, schuifeld ze zich net zo lang dat ze tien centimeter voor me, precies op dat plekje van de hele fu##in boot, juist daar, voor mij tussen de railing en mij een foto moest maken... Halloooooooo..... Lukt het mevrouw? Sta ik in de weg misschien??!?
Verder zijn er bij die hebben echt wel humor. Heb een tijdje gepraat met ze maar het zijn echt niet allemaal mopperen ouwe treurwilgen die Friezen...;-)
Er loopt ook nog een Duitser rond. Alleen en met zn ziel onder zn armen. Duidelijk te zien dat hij zich eenzaam voelt.
Hij had zich waarschijnlijk bedacht om maar eens een fietsreis te maken op de Peleponesis, ofwel zuid Griekenland. (hij sprak mij aan, bij het wachten voor het inladen, omdat hij de solex wel interessant vond. Met dat ouwe ding uit Nederland naar Venetië gereden)
Hij heeft alles nieuw aangeschaft zo te zien. Werkelijk zn hele outfit!! Splinternieuwe fiets, hagelnieuwe waterdichte fietstassen (nodig in Griekenland ;-) ) en de bijbehorende kleding. Dat moet wel een aardige kostprijs zijn geweest, niet het minste spulletje.
Ik kreeg het beeld van een overspannen kantoor Duitsert, haar naar één kant gekamt. Zo'n beige kleur afritsbare tropenbroek met veel te korte broekspijpen en natuurlijk 200 broekzakken er op en opgehesen tot over zn navel. En niet te vergeten de sandalen met witte sokken en een hele foute zonnebril. Ja mensen, ze bestaan nog, de echte Duitsers.
Dan de vrachtwagenchauffers, veel onder hen Grieken. Geven geen cent uit aan eten en drinken, alleen maar koffie, en hangend onderuit gezakt voor de tv.
Kortom, geen beklag maar wel leuk om te zien. Iedereen lekker zn eigen ding! Gelukkig is iedereen anders, anders zou het maar een saaie wereld zijn.
Groetjes vanaf de boot.
(Bijgevoegd een foto van de chauffeurs en 700 jaar opdrogend in het zonnetje.)
Weer een geweldig verhaal, kan niet ontkennen dat ik tijdens het lezen de hele tijd heb zitten glimlachen. Ik denk dat Rob een super ontspannen dag heeft gehad.
Vroeg was het, toen jullie nog waarschijnlijk op één oor lagen rolde ik van de boot.
De zon zien opkomen en de warmte tegemoet. Heeeeeeeerlijk, gearriveerd in failliet Griekenland.
Een Solex hebben ze nog nooit eerder gezien in Griekenland. Iedereen kijkt me na alsof ik met een formule 1 auto het dorp door kom rijden. Één keer vandaag zelfs een "big fat greek" op zn scooter die me volgde en naast me kwam rijden. Ben maar even gestopt na een 800 mtr. Alsof ie water zag branden. Een motor, op een voorwiel??!? Hij begreep er niets van.
Echt werkelijk iedereen waar ik de weg vroeg moesten ze eerst 5 minuten om de solex lopen.
Mn TT werkt hier niet, geen kaart van Gr er in en een old skool papieren kaart heb ik ook niet bij me. Een paar keer moeten vragen maar gelukkig is het maar één weg naar Athene.
Even gestopt bij het Korinth kanaal. Een met de hand gegraven kanaal met aan het einde een brug die omlaag gaat ipv omhoog.
Fotos spreken voorzich.
Verder, kom ik langs een verlaten camping zie ik een bord, "firs aids". Snap wel waarom die camping niet meer bestaat. ;-)
60 km voor Athene een hotelletje aan het strand gevonden. Af kunnen dingen naar 30 euries. Er is geen toerist hier dus graag of niet. En ja hoor, gelukt. Holleeeee...
Uitzicht over zee en morgen echt een relaxed dagje met maar 60 km te gaan naar de boot van morgenavond.
Jasoe uit Griekenland.
Oh en een foto met bril en een foto ......... Ook met bril.. Hahahahaa. Beetje verknettert vandaag...
Wij hebben de sponsor-rit gereden vanavond: - 250 euro opgehaald - superleuke rit! Iedereen was dolenthousiast. - natuurlijk een beetje afterparty. Daarom nu pas in bed. - en nu slapen! 04.45 u. gaat de wekker
Wij hebben de sponsor-rit gereden vanavond: - 250 euro opgehaald - superleuke rit! Iedereen was dolenthousiast. - natuurlijk een beetje afterparty. Daarom nu pas in bed. - en nu slapen! 04.45 u. gaat de wekker
Ik wil vandaag eerst beginnen met het bedanken van John en Mieke Meisters van Solextochten Roermond. Wat een moeite hebben jullie gedaan, en wat een mooi bedrag hebben jullie met de hele groep bijelkaar gebracht met de solexrit gisteravond voor de Daniël den Hoed stichting!
En ja, vanmorgen een kort ritje. Nog geen 60 km.
Uitgeslapen tot 9 en langzaam aan gaan rijden. Ik had al kruipolie getankt om de rit wat langer te maken Qua tijd maar het mocht niet baten.. Ik was er in een zucht en een scheet.
Gisterenavond nadat ik de dag had geschreven voor jullie ben ik wat gaan eten.. Bij een club/restaurant met een wel bijzondere naam, gelukkig was het bier wel ijskoud..;-)
Niet de mooiste route vanmorgen, veel industrie (ben recht door de Griekse Shell raffinaderij Pernis gereden) en veel vuil langs de weg. Dan merk je toch wel dat het geen goed georganiseerd en opgeruimd land is dat Griekenland...
Boot gezonken? Laat je het toch liggen.. Vuil van de verbouwing? Dump je toch langs de weg.. Zo veel troep hier. Blijkbaar de normaalste zaak van de wereld.
Onderweg nog langs een dorpje gereden wat volgens mij het Ierseke van Athene was.. Zo veel kramen langs de weg met mosselen, wulken en al het andere gespuis wat onder water leeft in een huis.
En dan Athene/Pireaus aanrijdend, wat een georganiseerde chaos.. Druk, druk, druk, teveel autos, motoren en scooters... Allemaal claxoneren als het niet snel genoeg gaat, hoe bedoel je de mediterraanse mentaliteit? Maar o-wee als ze wat moeten doen, heb je een paar dagen? Rustig aan...met 30°..
Het lijkt wel dat alles wat rond de middelandse zee leeft van Marokko tot Griekenland toe een kort lontje heeft.
Rond 12 was ik al bij de haven. Ruim op tijd want het inschepen begint om 18:00 en de afvaart is om 21:00. Aankomst in Heraklion is morgen om 07:00 (nl tijd 06:00)
Restaurantje/koffiebar gevonden en daar maar wat gegeten en mn tijd versleten met wat koude biertjes, en het schrijven van de dag, wachtend op zes uur.
Morgenochtend de allerlaatste en de kortste etappe van deze geweldige rit van bijna twee weken. Dat wil niet zeggen dat het stopt met de fotos want ik ben nog niet terug in Nederland. En uiteraard laat ik jullie de totale rijtijd en kilometers weten wat ik gereden heb.
Voor vandaag was het iig:
Trip afstand: 57.5 km Rijtijd: 2:09 Gem snelh: 26.7 km/u Max snelh: 49.7 km/u
Ja dat is kenmerkend voor Griekenland. Overal langs de weg rotzooi. Heb ook een aantal foto's van auto die daar verongelukt zijn en dan lekker langs de kant van de weg laten staan. Koelkasten, bankstellen, oud ijzer en nog veel meer troep vind je daar. Ook bij mooie woonhuizen ineens een berg troep ernaast. Succes morgen voor het laatste ritje.
Lieve vrienden, familie, collegas en alle bekenden,
Vanmorgen vroeg wakker weer, de boot arriveerde om 7 uur vanmorgen met het opkomende zonnetje.
Heerlijk, aangename warmte zo in de vroege morgen op het eiland Kreta voor de laatste 30 km.
Ik moet toegeven dat ik een uur lang met een glimlach op de Solex heb gezeten vanmorgen. Eenmaal aangekomen mn maatje uit Australië verrast met mn komst en eerst maar eens een bak koffie gedronken. Dat is tenslotte wat ik twee maanden geleden zei tegen hem door de telefoon, "ik kom op de koffie met de Solex".
Nadat we bijgepraat hadden maar even een foto gemaakt voor het bewijs dat de Solex en ik heel zijn aangekomen.
En ja, de gemeentemuis was er ook...
De route vandaag:
Tripafst: 30.5 km Rijtijd: 1:04 Gem snelh: 28.5 km/u Max snelh: 51.6 km/u
De totale afstand............. Op 5 km na.......... 1750 km De totale rijtijd ..... 58 uur en 23 minuten.
Ik ben nog niet klaar want ik heb de smaak te pakken, mn werk gebeld voor extra verlof en besloten om via turkije, terug te komen.. ;-);-);-) nee, even helemaal niets doen.
Ik wil iedereen voor mijn vertrek terug naar NL alvast bedanken voor de technische en mentale ondersteuning van deze trip op welke wijze dan ook.
Met name mn maatje Jan de Laat voor het plaatsen van alle berichten, fotos, routes en motorische ondersteuning.
Arco de Bree voor de gps en Ad van Heerbeek voor de (reserve) onderdelen.
En natuurlijk de mooie reacties die ik heb gekregen.
Zonder jullie waren deze twee weken op deze manier niet mogelijk geweest.
Mijn drijfveer was natuurlijk de vreselijke ziekte waarvoor ik dit heb gedaan en doorgezet. Tot aan het einde van de maand hou ik mijn actie "open" en ik hoop dat we met zn allen ook dat streefbedrag van €2500 kunnen realiseren of zelfs er over heen, om zo met zn allen een steentje bij te dragen aan het onderzoek en bestrijden van [censored].
Bij het schrijven van dit bericht kan ik niet ontkennen dat ik best emotioneel ben. Ik hoop dat jullie net als ik genoten hebben van deze twee weken. Af en toe zal ik de komende dagen, tot mijn terugkomst, nog wat mooie fotos doorsturen.
Geweldige prestatie van Rob en natuurlijk zijn hele team, van te voren had ik de bergen als een bijna onneembare hindernis met een Solex ingeschat maar ook dat is gelukt. Ik heb in ieder geval genoten van het avontuur en het prachtige reisverslag.
Geweldige prestatie van Rob en natuurlijk zijn hele team, van te voren had ik de bergen als een bijna onneembare hindernis met een Solex ingeschat maar ook dat is gelukt. Ik heb in ieder geval genoten van het avontuur en het prachtige reisverslag.
Fantastische prestatie Rob! Ook van het technische team natuurlijk. Maar vooral voor jou mijn petje af! Iedere avond weer in een vreemd land een (goedkope) slaapplaats zoeken en die ook nog zien te vinden na een vermoeiende dag is op zich al een prestatie. Dan moet je echt gedreven zijn voor het doel waarvoor je het doet. Neem lekker je rust nu voor een paar dagen. Ik heb genoten van je verhalen en je foto's!!!
Geweldige prestatie Rob! Ik heb een echte vriend erbij die weet wat doorzetten is! Kanjer! Ook het hele team erachter die alles mogelijk hebben gemaakt: hulde aan iedereen!
Misschien niet moeilijk , maar wel de tijd en energie die je er in stopt , voor alles wat je voor de tourtocht van Rob hebt gedaan en niet vergeten de andere uit jullie organisatie . Dat is wel knap
Super prestatie Rob!!! En het team erachter. Mooie foto`s en verslagen om te lezen. Hopenlijk ga je het streef bedrag nog minimaal halen! Geniet nog van je welverdiende vakantie.
Na 4 dagen eten, drinken en rust in mn kont als een baviaan van t zadel weer thuis.
De Solex gedemonteerd en als resultaat twee dozen vol met onderdelen en wat (regen) kleding.
Bandjes, ketting, spatlap, remblokken resterende olie, jerrycan en het goedkope gereedschap achtergelaten.
Met 40.8 kg verdeeld over twee dozen, op naar het vliegveld.
Bij het inchecken en de bagagescan gingen er twee griekse medewerksters lichtelijk in de stress toen ze twee dozen vol met ijzer en twee wielen voorbij zagen komen.
Het scherm lichtte helblauw op en de ogen van de vrouw werden zo groot als stuiterballen die je normaal alleen in tekenfilms zie.
Een hoop grieks gepraat, gek stemmetje en gebaren naar de collega dat ze eens moest kijken op het scherm. Nadat ik ze eerst maar eens een halve minuut heb laten gissen naar de inhoud heb ik met een glimlach maar een paar fotos laten zien op mn telefoon van hoe het er uit zag voor het de dozen in ging.
Daarna nog 5 keer heen en weer door de scan, geen probleem verder en zonder een woord kon ik vertrekken richting de gate.
In Amsterdam geen problemen gehad en kon zo het vliegveld verlaten.
Dit was het dan. Het einde van een klein avontuur.
De twee weken dat ik me zo veel als mogelijk heb opengesteld en elke dag aan een ieder laten zien hoe mn dag was, van hoogtepunten en dieptepunten, tegenslag en voorspoedige dagen, mn slaapplaatsen en eten, de omgevingen en alles wat er bij kwam op mn pad.
Wie er interesse in had kon het lezen.
Het was mijn belofte aan het begin van dit avontuur als tegenprestatie voor de mooie bedragen die binnen zijn gekomen voor de Daniël den Hoed stichting.
Ik hoop dat jullie genoten hebben.
Op deze manier wilde ik laten zien dat we moeten genieten, met en van elkaar van het leven. Wat helaas niet zo vanzelfsprekend is.
Ik heb me gerealiseerd door veel mensen om mij heen, dat k anker het leven voor ons allen enorm kan veranderen.
Als er een strijd gestreden moet worden moet je er voor gaan, hoe moeilijk het kan zijn. Opgeven is geen optie. En hopelijk, door de inzet en energie, als resultaat dat het doel bereikt wordt.
Doel, voorbereiden, doorzetten, overwinnen en bereiken!!!
Hoe gaat het Rob?? Tenzij ik iets gemist heb weinig meer van je gehoord hier. Kan zijn dat je niets te melden hebt natuurlijk, maar wilde toch even weten of alles ok met je is na die geweldige (monster) reis.
Ik ben er nog Letterlijk en figuurlijk ga ik wat van mij laten horen.
Naar aanleiding van mijn ritje naar Kreta voor Daniel den Hoed ben ik gevraagd om vrijdag een interview te doen voor Radio Rijnmond.
Aanstaande vrijdag word er door de Daniel de Hoed/Erasmus MC de acties tegen k anker afgesloten. Radio Rijnmond gaat daar een hele middag aandacht aan besteden. Tussen 3 en 4 zal ik worden geinterviewd en de burgermeester zal aan het eind van de middag ook aanwezig zijn.
Mochten jullie mij willen horen dan kunnen jullie luisteren op het onderstaande linkje.