Kortverslag van gisterenavond. Ben op bezoek geweest bij medeforum lid FFanders. Moet zeggen dat ik een hoop geleerd heb.

We zijn begonnen de ontsteking te controleren. Na een kleine sluiting bij de condensator er uit te hebben gehaald en de contactpunten nogmaals goed geschuurd te hebben was er een vonk! Daar mijn leidingen verstopt zaten hebben we gebruik gemaakt van enkele noodleidingen. Motor wilde nog niet gelijk starten. Nader onderzoek bleek Het pompvliesje echt te oud. Dus het pompje is helemaal na gekeken. Ook nog een vuil filter uit de carborateur schoongemaakt.

Hierna een lopende motor. Ontsteking gecontroleerd en deze is redelijk goed op tijd. Kortom top. Alleen de keerring tussen de carter en de rolunit is kapot waardoor hij lekt. Zojuist heb ik de motor weer gedemonteerd (stuk sneller als de eerste maal). Keerring heb ik gevonden alleen ik krijg hem er slecht uit.

Erg blij dat de motor gelopen heeft. Ik ga zometeen de missende onderdelen bestellen en misschien volgende week een klein rondje op de fiets!