Ik kon het niet meer afwachten tot ik een nieuwe koppakking had, en heb dan maar op hoop van zegen de motorlichter gemonteerd zonder reserve pakking bij de hand. En ja, het is me gelukt, tot zo ver de montage dan toch. Bleek dat het lipje, waar de decompressiehevel rondom moet, een beetje dikker te zijn dan dat van de originele lichter, zodat de heuvel niet in het gleufje van de decompressieklep kwam. Dan maar de moterlichter er weer af gehaald, en dankzij het zachte Chinese metaal van het decompressieheveltje paste het na een paar keer rondwrikken dan toch. So far, so good.

Starten was wat problematischer, ik kwam heel moeilijk doorheen de compressie. Uiteindelijk kreeg ik hem dan toch aan de gang. Hetzelfde probleem had ik om de motor weer uit te krijgen. Ik mocht dan zo hard dat ik kon aan het kabeltje knijpen, het baatte niet, ook aan de hevel zelf lukte niet. Gelukkig had ik hiervoor al het trucje bedacht om de remluchtregeling naar links te draaien, de solex schuin te hellen zodat het niveau in de carburateur onderbroken werd. Bij de tweede poging startte hij nog steeds heel moeizaam, om hem uit zetten moest ik de solex nu wel erg ver hellen.

Ik denk dat het decompressie probleem te vinden is bij de vorm van het ijzer waar de kabel door gaat.
Bij de motorlichter van mijn Blackenroll is deze hoger naar boven gebogen.
Echt goed in orde is het dus niet gekomen, graag beroep ik me weer eens op jullie deskundige inzicht en advies.



Oplossing: lees verder

Last edited by AlienSolexfiend; 29/04/13 04:31 AM.

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali