Origineel bericht van: Joan
ik gebruik een spaak, heb een stukje pijp in het midden een gat door en door geboord, gat aan 1 kant met diameter spaak aan andere kant met diameter nippel, spaak door dunnen gaatje nippel door dikke gaatje en op spaak schroeven, je kunt dan het haakje aan de andere kant gebruiken >< dat aan de naaf komt) om aan je veer te haken.
voor de veren adviseer ik om een nieuw gat in de motor schetsplaten te boren ca 2,5 cm van de originele en daar de veer in te haken, loopt je solex tot zo maar 5 km harder

Het is nog niet zo gemakkelijk om de motorveer aan het spatbord te krijgen. Om er beter aan te kunnen heb ik de band afgelaten, en na lang klungelen en sukkelen ben ik er uiteindelijk in geslaagd om de linkerveer er in te steken.
Om de veer te kunnen aanspannen bedacht ik hiervoor de sleutel van mijn wasmachine te gebruiken. Het lukt me echter niet om ze dan nog eens in het gaatje van de motor schetsplaat te steken. Ik heb geen werkbank waar ik de Solex aan vast kan hangen. Ik zal dus moeten wachten op iemand die me bij deze handeling kan helpen.

Voorlopig stel ik het even uit om extra gaten in de motor schetsplaten te boren en ga ik het resultaat afwachten.


Attached Images
Last edited by AlienSolexfiend; 07/07/12 09:59 AM.

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali