Orgineel bericht geplaatst door: Peter
En wat verwacht je er eigenlijk van Jan ?
Dat ie harder loopt of zo ? en zo ja, ....hoe ga je dat vergelijken met een ander blok ?
Er zou met een keramische coating meer warmte moeten overblijven om op te rijden. Dus dat er niet zoveel warmte aan cilinderkop en zuigerbodem wordt afgegeven. Beetje zoals met een dun laagje koolaanslag wordt bereikt
Gewoon nieuwsgierig.



Peter,
Harder lopen zal wel meevallen, maar het blokje heeft een goede compressie, en daardoor loopt hij volgens mij gewoon lekker fris.
En die coating werkt inderdaad als een goede koollaag, verder niets.

Maar zoals jij weet, is het gietijzer van de cilinder niet al te hard, nu met het nikasil heb ik een erg slijtvaste laag, en hoop hier gewoon lekker lang mee te kunnen rijden.

Verder zit er natuurlijk ook een vrijloopkoppeling in, alle lagers vervangen, voelt gewoon weer lekker aan.

Mijn vrouw rijd op een ami, en dat ding heeft een compressie daar zegt de paus u tegen, als je die aanduwt (wel met vrijlooplager) dan komt het achterwiel omhoog, daar is alleen wat aan de spoelpoorten en zuiger gedaan, verder geen gekke dingen, maar dat ding loop tegen de 45 km/uur, en als een naaimachine zo mooi, geen gerammel of trillingen.

Zo hoort het, en zo zou ik ook graag dit blokje(s) willen zien.


[Linked Image from jandelaat.nl]