Een goeie avond
Mijn koffertje loopt niet zo prettig. Onregelmatige toeren & geen trekkracht (Rijdend gaat deze +-16km/h)
Nu na even door het forum te gaan en gelijkaardige problemen te lezen dacht ik dat de condensator slecht was (Vonkende contactpunten ook), dus een nieuwe besteld bij Solexdeal.
Nieuwe condensator erop, en de solex loopt even slecht als ervoor. Dus nu is mijn vraag: waar zou mijn probleem kunnen liggen? Heb mijn spoel getest mbv een 9V batterij & contactpunten onderbreken en de bougie vonkte goed. Heb de spoel ook even van de ontstekingsplaat gehaald en het contactpunt met de bougiekabel mooi proper gemaakt.
Wat ik ook raar vind, de motor loopt beter zonder luchtfilter, maar nog altijd onregelmatig en weinig trekkracht, maar net iets beter. (Bougie zit niet onder de luchtfilterkap dus kan hier geen kortsluiting maken denk ik..?)
Ontsteking staat ook perfect op het streepje afgesteld & geconteroleerd met TDC.
Nieuwe zuigerringen gestoken, compressie genoeg.
Benzine loop ook volop langs de retourleiding.
Ik laat een foto van mijn ontsteking hier achter, als jullie iets onregelmatig spotten, laat het mij gerust weten. (Foto is nog met de oude condensator).
[img]https://postimg.cc/q6wf08tH[/img]