Originally Posted by Joan
je hebt soorten deco's de oudere oto's hadden een stangenstelsel vanaf de carburateur naar boven toe, deed je het gas dicht ( carburateur met spaakbediening) dan drukte je via deze heveltjes de deco klep onder het luchtfilter open, geen compressie= motor uit bij starten idem, gas helemaal dicht deco open geen compressie pakt de koppeling goed. Bij de latere typen met carburateur met kabel bediening had je een apart hendeltje aan het stuur die ook via een spaak naar een hevel op de kop toe de deco open kon drukken onafhankelijk van het gasgeven de racekopjes met deco zijn eigenlijk alleen bedoeld voor de 3800 die ook een aparte deco bediening heeft maar is nog wel toepasbaar op de OTO met kabel bediende carburateur en aparte deco bediening
Bedankt voor het antwoord.
Ik heb inmiddels de cilinder gemonteerd en hij loopt eigenlijk wel prima. Het race petje laat ik dan ook maar voor wat het is.

Misschien kan iemand mij nog even helpen met het volgende:
De decompressie schroef in mijn originele petje zat erg scheef en heb deze er uit gehaald, de moer is hierbij kapot gegaan.
Daarom heb ik een nieuw decompressie setje besteld, maar dit is een andere dan welke ik had. Nu krijg ik het heveltje niet meer over de decompressieschroef.
Ik had er eentje waarvan de moer een stuk lager is en het schroefje dus wat hoger er uit stak. Deze zie ik nergens te koop, weet iemand misschien of hier een oplossing voor is of waar ik het decompressie setje kan bestellen welke ik nodig heb?