Originally Posted by Joan
Klopt "race cilinderkop " wordt niet echt sneller want dat komt uit de cilinder, wel kan hij beter trekken. en een deco heb je nodig als je met die fluttige originele koppeling blijft rijden, die slippen nogal makkelijk door met aanstarten zeker als je hem opvoert met andere spullen en zo de compressie ( meer tegendruk voor koppeling ) hoger maakt . ECHT investeren betekent overgaan op andere koppeling ( ben je al snel 180 euro verder) en een andere ontsteking ( ook al 100 euro plus)
Bedankt. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft mijn solex oto geen koppeling?
Werkt zo'n decompressie setje automatisch? Of moet je die dan met starten handmatig bedienen?

Originally Posted by Antoine
Alle onderdelen moeten ook afgestemd zijn op elkaar. Ga je alleen een race spruitsukje aanschaffen of ook de 9mm carburateur?.
Bij solexnederland bieden ze een complete set aan. Pas wel op dat je de motor niet te snel laat lopen met een origineel vliegwiel met vinnen, deze willen wel eens kapot gaan en een vliegwiel in je been kan zeer doen.
Ook bedankt voor je antwoord. Heb voor nu alleen een cilinder met 41mm zuiger en een spruitstuk besteld (bij solexmarkt). een uitlaatje met dikkere bocht zit er al wel op.
Even kijken of de snelheid dan voldoende is, hij moet ook niet overdreven snel gaan. 32/33 kmh is genoeg. ik kan de mede solexrijders nu niet goed bijhouden, daar gaat het eigenlijk om.
Mocht ik dat nog niet halen of toch iets sneller wil, dan over gaan naar een 9mm carberateur? of toch dat cilinderkopje met decompressiesetje?

Last edited by Stripfiguur; 28/03/22 07:51 PM.