loont toch altijd de moeite eerst even minimaal de cilinder met alles erop en eraan van het carter te trekken om een inwendige inspectie op corrosie te doen want lopen willen ze vaak wel, net genoeg om een extreem slijtage proces op gang te brengen vanwege deeltjes die er niet hadden moeten zijn .
Deze week nog het bekende "chasing classic cars" gezien waar ze een FIAT Abarth aan het slopen waren. aanvankelijk liep hij wel, maar er liep iets droog/vast en toen waren alle tanden van het aandrijfasje van de verdeler vertrokken. dan plaatsen ze een andere ( maar waar zijn die oude tanden dan en het aandrijfwieltje van het aandrijfasje, hoe is die er aan toe . Als je zo iets vind tot de laatste bout en moer uit elkaar, alles schoonmaken en vooraf controleren op afwijkingen scheelt een hoop schade



veertje van carburateur ziet er wel heel sterk uit, hoort een soort van zwabber veertje aan dat het maar net doet . de scharnierpuntje van veertje, spaak en aanleunpunt zijn niet zo heel sterk om al dat geweld in te tomen

en als je het dekseltje van het pompje even losdraait, ( 1 boutje slechts) wat zie je achter da dekseltje ? ) schoonmaken van carburateur scheelde al maar wat zie je daar ?

Last edited by Joan; 02/12/21 10:42 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)