aansturen van deze motoren is sowieso een probleem, ze zij oa "zelflerend" dus dienen ze zelf te leren wat de goede kant op draaien is, verder zijn de meesten afhankelijk van een "hall" sensor die voelt of je meetrapt als je dat niet doet mag hij het ook niet doen want er is bepaald dat het een "assistentie" motor moet zijn . ik heb voor mijn "flash" project ( ook electrificatie van een solex) speciaal een aansturings unit in china besteld die niet afhankelijk is van een hall sensor. en of het een 3 fase motor is zou ik niet weten, het is wel een meerfasemotor en die fases moeten aangemaakt worden door een stukje electronica, want je begint met een gelijkspanning uit een batterijenpakket en dat heeft geen frequentie afhankelijk van de snelheid die gevraagd wordt dient de frequentie dan aangepast te worden en die blokkeert dan weer als je een snelheid van 25 km bereikt ( wettelijk geregeld) er zijn voor ca 120 euro "mats" setjes in de handel die de terugkoppeling halveren en dan pas bij 50 km/hr denken dat je 25 rijdt

Last edited by Joan; 28/11/21 12:24 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)