Ik zal even vertellen waarom ik met een ander pompje aan de gang ben gegaan. Er zat al zo'n jaar of 3 zo'n cnc pompje op van Ad v H, en ik rijd ermee op Aspen. Maar ik vind deze Oto moeilijk starten, niet veel pit erin, snelheid houd bepaald niet over en tegen de wind in flink terugzakken. Ik ben er al eens mee bij Joan geweest om toch wat meer snelheid te krijgen. Hij had er wat aan gedaan, maar met proefrijden merkte ik geen verschil in snelheid.
Toch maar door blijven rijden om een later tijdstip nog wat te proberen, want ik was toen ook bezig met een Motobecane BG, en die is nu af. Tja, geen Solex, maar wel een rolaandrijver, en een mooi ding geworden. Kerel bij de RDW had zoiets nog nooit gezien.
Toen maar weer met de Oto aan de gang. Tijdens het rijden zag ik geen stroompje meer door de retour en dacht dat na een paar jaar het cnc pompje misschien wat minder opbrengst gaf. Zodoende een ander pompje.
Dat zit erop, en nu wel weer een stroompje door de retour dus de opbrengst voldoende.
Ik was dus bezig met die stift bovenop. Wat Joan zei gedaan. De zuig/blaas test en steeds wat versteld d.m.v. zo'n koppelmoer met borgmoertje, tot ik de goede diepte had van het draadeind in de pomp.
Nu heb ik wat belletjes in de persleiding. Dat kan ik zien omdat ik een stukje slang heb tussen die leiding. Het was wat nat achter de pompbodem en daar nog een extra membraam met gat achter gezet, maar nog niet droog daar. Ik heb als ringetje onder de stift een carterdeksel ringetje, is dat ok?
Verder ook nog de vraag of er kleine revetjes onder de pompboutjes horen, zodat de zeskant boutjes niet meteen in het pomphuis graven. Maar ik heb die boutjes zeker niet te strak, want ik had wel begrepen dat dat niet ok is.
En de Oto loop ook niks harder, en daar was het eigenlijk om begonnen. Uitlaat met kabel in boormachine schoongemaakt, daar kwam alleen wat poeder uit.
Dus eigenlijk e volgende vragen om het wat overzichtelijk te houden.
De belletjes in de persleiding, kan dat komen van een lek achter de pompbodem of het ringetje onder de stift.
Horen er revetjes onder de pompboutjes.
En oorzaken van te lage snelheid. Starte gaat nu wel heel vlot trouwens.
Groet Henk.