Keurige brief, denk echter niet dat ze er serieus op in gaan. is allang beslist, was in 2019 al door de kerk en je krijgt een ''redelijke termijn'' van 1 jaar om naar wat anders uit te kijken. Waar was/is de FEHAC eigenlijk? te weinig belanghebbenden onder de leden?

Alternatieven zouden kunnen zijn:
1) snorhelmplicht alleen onder de 18 jaar. ID card op zak is toch al plicht dus dat is vrij vlot te controleren in t verkeer.
2) brommerleeftijd algemeen naar 18 jaar. de achterliggende problemen zitten niet bij verantwoordelijke volwassenen met een volgroeid brein maar bij eencellige puberjochies. Volgens mij biedt de europese wet afzonderlijke landen altijd de optie om strenger te zijn dan de minimum eisen. Mogelijk dat al die sjeessnaken de brommer dan maar overslaan, dat lijkt me ook geen slechte zaak voor de verkeersveiligheid. Tot 24 jr staan ze sowieso onder rijewijscuratele.
3) als er dan echt niks aan te doen is: efietshelm op snorfietsen toestaan, constructiesnelheid is beiden 25 km/u dus dat zou wettelijk verdedigbaar moeten zijn. overigens als je een beetje stevig meetrapt komt een efiets ook wel over de 25 km/u en op een reesfiets (40+ km/u) is een helm ook niet verplicht. in beide gevallen duidelijk meer letselrisico dan een keurig 25 km/u rijdende snorfietser.

dit is weer typisch nederlandse kind-badwater wetgeving wegens falende handhaving. ik verwacht dat het gewoon geruisloos in gaat, alle online petities ten spijt.

=======
[edit: foute opmerking geschrapt, excuses, account opheffen is niet hetzelfde als royeren, dit nav de overweging in het forumnieuws dat na 5 jaar niet inloggen de user zou worden gedeactiveerd en dat vind ik altijd jammer. volgens mij zei ik niets geks maar als dat zo is opgevat nogmaals sorry]

Last edited by gromsound; 16/06/21 06:33 PM.