Bedankt Joan voor je (alweer) zeer bondige uitleg. Je neemt me al een eind mee, maar om het mezelf wat duidelijker te maken wil ik even reciteren . Wat bedoel ik: Dat hoedje, kapje met afdichtingsring speelt me parten. De plaats waar de eerste moer staat is in heel deze constructie dan toch kritisch? Zowel naar de rol toe als naar de koppeling. Staat de moer te ver (binnen) dan druk je met de tweede moer de koppeling via het kapje toch vast tegen de trommel en (hiermee verbonden door de grote moer) de aandrijfrol. Zoals je zegt, en zoals ik het vermoedde moet het kapje tegen de eerste moer drukken (vanbinnen) en volgens mij een weinig vrij blijven van de trommel. (of er lichtjes tegen wrijven) Maar die zelfde eerste moer met ring moet eigenlijk ook de rol positioneren? Of ben ik verkeerd en de weg kwijt. Sorry, maar ik ben een sleutelleek en deze constructie blijft me verbazen. Nogmaals mijn dank. Vriendelijke Solexgroet.