die bus moet blijven zitten, je hoort de moer er zo overheen los te kunnen draaien, achter die bus hoort dus nooit een ringetje anders heb je kans dat de moer er niet overheen komt . onder de moer hoort WEL een ring, die meestal toch maar ACHTER de trommel geplaatst wordt om de trommel vrij te laten lopen van het carter ( veel trommels zitten er te dicht op en vreten dan het carter weg )

achter de (achterste) moer hoort wel een ring die zweeft, deze dient als weerstand om het lagerbusje niet aan de moer te laten vreten deze ring blijft vaak in het afdichtkapje vast zitten omdat de verende rubber ring van het afdichtkapje deze ring grijpt met als gevolg dat opdrukken van afdichtkapje goed gaat maar verwijderen is door dat grijpen moeilijk sommigen laten daarom die ring weg maar dan kan de rol weer te veel naar voren en achteren tussen krukas carter en achterste moer ( je mag de rol dus NOOIT vastdraaien met de achterste moer, de rol moet blijven zweven , de achterste moer dus los op de krukas laten, NIET aandraaien. hij komt pas vast als je de buitenste moer aanbrengt door ze dan tegen elkaar klem te draaien ( wel met dat afdichtkapje ertussen )

Last edited by Joan; 05/05/21 09:48 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)