freewheel kun je laten zitten, met een pennensleutel kun je het dekseltje los schroeven, let op het is linkse draad. wel een bak klaarzetten want er donderen heel veel kogeltjes uit . pas op de veren van de palletjes dat je deze niet beschadigt, zijn heel kwetsbaar en als je die vernielt is het einde oefening.

Assen met een stukje geen draad zijn meestal assen voor een LeLeu achternaaf die niet voor solex is bedoeld maar oa voor peugeot . dat stukje "geen draad" past dan precies op de plek waar in de achterbrug de "U "zit waar je de as in steekt, je vernielt dan de draad niet met die "U" want het metaal rust dan op een plat vlak en niet op de draadtoppen. de afstand tussen deze uitsparink links en rechts komt precies overeen met de breedte van de achterbrug en je dient de contramoeren en vulringen/bussen/remtrommel zodanig op de as te stellen dat deze uitsparingen precies vrij komen zonder dat er draad nog uitsteekt en de combinatie zuigend tussen de twee liggers ( "U"tjes aan het uitende)van de achterbrug te monteren is anders werkt het systeem niet .
Voor peugeot hadden ze dit systeem ook voor het voorwiel, daar pastte de as op de plek waar draad zit niet eens in de "U" van de vorkpoten alleen de draadloze stukken passen, ook daar goed uitvullen met ringen en contramoeren om de juiste lengtemaat te maken


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)