OPGELOST :-)
bij nader bekijken bleek de trapasbus die met "lagermoeren " vast moet zitten helemaal losgelopen was dus de trap as bewoog , hele spul uit elkaar gehaald alle lagers losgehaald ontvet kogels schoongemaakt en eerst trapas bus ( zo noem ik hem maar even ) weer gemonteerd en moet met centerpons vergrendeld te loslopen
toen veel gezoek met pas ringen ( shims ) om cranks erop te krijgen en toch niet te veel speling axiaal op de lagers te krijgen is gelukt
toen bleek ook bij nader onderzoek dat het tandwiel een slag had ( waarschijnlijk keer gevallen ofzo ) met veel pijn in mijn hard de gemonteerde tandwiel ( voorste ) hoogste punt gemarkeerd en met kunststof hamer met belijd gecorrigeerd dat duurde even maar is nu goed alles weer in elkaar gezet en fiets als pietje pelle op zijn gazelle :-) helemaal goed ( natuurlijk ketting ook gereinigd en in geolied

nu heb ik hem aan lopen gekregen echter moet ik met shoke regelen dat hij "lekker " loopt echter na een 500 meter moet ik steeds meer choken tot maximaal en na een stop krijg ik hem niet meer aan de praat ik vermoed dat hij te "rijk " loopt wel moet ik zeggen toen ik hem daarna loshaalde bougie was knap nat en ,,,,,,,,,, brandstoffilter was afgebroken alleen bovenste 1.5 cm wou eruit gaas deel zit nog vast die zal ik er eerst proberen uit te peuteren en nieuw filter in zetten , ook reageerde voorrem niet op toeren tal dus afstelling met carburator is ook niet goed

ook wil ik timing controleren maar moet eerst een poelietrekkertje maken zoals ik gezien heb en dan eerst met vloeitje timing kijken anders kijken of ik een stroposcoop kan lenen
verhaal word vervolgd :-)

Last edited by bertusjan; 15/10/20 02:28 PM.