Originally Posted by John Meisters
Draai aan je vliegwiel en kijk naar de contactpuntjes.
Zodra de merktekens (rupture) tegenover elkaar staan moeten je puntjes juist beginnen te openen. EN haal je bougie eruit om te controleren of je zuiger bijna boven staat ( nog ca 2 mm te gaan) als de punten opengaan/de merktekens bij elkaar staan. ik heb het meegemaakt dat een solex spontaan met een "pets" stopte net genoeg om de spie van het vliegwiel weg te schuiven waarmee het vliegwiel NIET meer op de goede positie stond ten opzichte van de zuigerstand, dan kun je de puntjes stellen wat je wilt komt het niet meer goed


Wat je ook nog wel eens ziet is de moer op de bougie die er origineel op zit (dat hoge busje). Deze kan kortsluiting veroorzaken in je luchtfilterkap. Ook dan heb je met testen wél een vonk maar met rijden niet. (Probeer eens zonder luchtfilter).

Ook kan het schroefoogje in de bougiekabel slecht contact maken. Klein stukje kabel afknippen en opnieuw erin draaien. Of je spoel maakt slecht contact met de kabel.

Zo maar wat oorzaken waarvan je kunt zeggen dat hij het gisteren nog deed.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)