ja, uitsluitend de originele methode gebruiken: er hoort een moer te zijn waar een stevige rand ( borst) aan zit daaroverheen een plaat die met 3 boutjes vastzit aan het vliegwiel. draai je de moer los loopt hij na een paar slagen weer vast tegen deze plaat, draai je stevig door dan tilt de borst van de moer deze plaat op en aangezien het vliegwiel daar aan vast zit komt deze mee. Bij terug monteren van het vliegwiel graag deze plaat wel even demonteren zodat de moer los komt en je het vliegwiel goed in zijn positie kan plaatsen. Er zit namelijk een meegegoten ( hoe krijgen ze het voor elkaar) spie aan die van kwetsbaar materiaal is, bij fout plaatsen kan die misvormd raken .

andere manieren van trekken leiden veelal tot kromme of gescheurde vliegwielen, het zink materiaal is nogal zacht en broos .

Ook het daarna verwijderen van carterdelen vraagt om speciale aandacht geen schroevendraaiers ertussen oid en niet aan de dunne randen trekken. Spelenplaat met spoelenplaat trekker ( die trekt aan de spoelen of met 3 klauw poelitrekker en dan de stevige randen opzoeken waar staande verstevigingsribben zitten.
Carterdeel met koppeling trommel die daarna kom trek ik altijd los met draadeinden M7 in de doorvoergaten van de carterbouten ( na daar M7 in getapt te hebben) . Die heb ik door andere veelvuldig krom getrokken zien worden want daar is nauwelijks houvast aan het flinterdunne materiaal. solex zelf had daar een trekker voor die aan de trommel trok maar dat vind ik een onding


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)