Originally Posted by John Meisters

Een of twee cent muntjes laten zich makkelijk op het gat lijmen en dat scheelt al een stuk.

Ik heb inmiddels alle gaatjes van het gaatjesplaatje op de carburateur afgeplakt op eentje na. Dat is voor mij wel effectief, hij draait stationair ietsje langzamer en gaat soms viertakten maar hij slaat niet af. In elk geval trekt de motor niet meer zo aan het stuur (en wordt de koppeling hopelijk minder heet).
Ik rij altijd in de stad (ja iemand moet het doen, anders zien ze daar nooit een Solex) dus ik kom nogal eens een stoplichtje tegen.

Andere kwestie is dat dit motortje rijdend alleen lekker loopt met de remluchthendel op de helft. Dat is normaal lees ik op dit forum, maar bij mijn andere motortje kan-ie wel gewoon naar rechts. Ik heb alle valse lucht en andere lekkages inmiddels wel uitgesloten, de benzine stroomt goed, ontsteking staat op tijd, compressie is goed, uitlaat is nieuw etc. maar met de schuif naar rechts stort hij helemaal in. Met de hendel op de helft loopt hij uitstekend. Moet ik misschien maar een grotere sproeier monteren?


OTO koffertje (1961), 3800 (1971) en peperbus (1952)