Ik denk dat ik hier maar een aparte draad voor maak... Heb dus sinds enkele dagen een Black n Roll 4800 gekocht, en vanochtend ermee naar het werk gereden. Ik heb ten eerste is gespeeld met de remlucht/choke hendel, deze stond normaal naar rechts (met de klok mee dus) en ik heb deze dus naar links gezet tijdens de koude start, maar hij vond dat helemaal niet lekker... dus heb m toen weer helemaal naar rechts gezet, en hij liep prima. Tijdens het rijden (warm) wilde hij ook niet dat ik 'm naar links zette, hij begon dan gelijk vaart te minderen, dus helemaal naar rechts is de enige positie waar hij lekker op rijdt... Is dit niet heel contra met de 3800 bijvoorbeeld?

Ten tweede, denk ik dat het motortje aan het pingelen is. Ik ben geen 2-takt expert, maar ik heb periodes tijdens het rijden dat ik echt een soort hoogfrequent getik hoor, alsof er een bout tegen het frame aan het trillen is, dit geluid gaat soms weg. Ik heb toen gelijk het motortje op de hanger gezet om is goed te kijken. Ik zie best weinig brandstof retour komen, maar ik heb ook totaal geen idee hoeveel ik hoor te zien, het lijkt alsof er een super klein stroompje is van misschien 0.5 - 1mm hoog. Ook hoorde ik soms tijdens het stationair lopen een tik geluid, alsof je een muntje op metaal laat vallen. Ik dacht eerst dat dit het geluid was van het metaal wat aan het uitzetten was, maar dit getik gebeurde vaker als ik de remlucht hendel naar links draaide, dus volgens mij is dit definitief gepingel.

Ik wilde niet verder naar werk rijden, maar ik was al over de helft, dus ben maar naar werk gereden. Ik kan hier helaas ook niks controleren, maar morgen heb ik een vrije dag, en ik heb de volgende ideeën:

- Brandstof filter controleren (heb zondag toevallig een nieuwe besteld)
- Bougie controleren (heb zondag nieuwe besteld)
- Nieuwe brandstof in de tank (98 octaan en 1:35 mengen met Kroon 2-takt scootsynth)
- Timing controleren

Wat zijn jullie gedachtes? Ik kom meer van de 4-takt autowereld, en pingelen is niet bepaald iets waar ik blij van wordt, maar hij lijkt gewoon prima door te kunnen rijden, ik denk dat dit ook gebeurd is tijdens mijn ritje op zaterdag van ~1 uur lang. Ook ben ik in de war van die remlucht hendel... die lijkt alleen helemaal naar rechts te willen staan, en ik zie weinig brandstof retour komen denk ik.

Groeten,

Nick