echte snelheid haal je oa uit je poorten timing. D onderbouw moet ook heel goed zijn anders gaat hij al snel ergen uit je carter lekken vandaar dat CNC carters ook zeer gewild zijn.
verder is een ( veel ) grotere carburateur ook aan te bevelen.

Wat je aan trekkracht verliest door "wildere" poorten timing is enigszins weer terug te halen met een kop met meer compressie maar TE dat remt het toerental weer want dan drukt de zuiger zich er niet zo makkelijk doorheen. met een andere kop koop je je dus niet zonder meer snelheid bij maar vergroot je wel je mogelijkheden of breng je hem net door zijn "dode" punt heen , Heb je veel verschil wind mee/tegen heuvel op/af ? dan voel je vast wel of je ergens dat "dode" punt hebt . Met meer compressie dien je ook weer te gaan experimenteren met een ander ontstekingstijdstip veelal iets later. Met nauwelijks compressie ( zeg origineel) wil 2.4 voorontsteking wel eens het beste resultaat geven, met middelmatig 1.8 mm en met veel ca 1.2/1.4 Hoewel er ook weer zijn die zelfs omstandigheden creeéren waarbij ca 6 mm voor ontsteking wonderen doen . makkelijk en éénduidig is het allemaal niet


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)