Originally Posted by Joan
mijn advies is om gezien de erg strakke passing van de krukas in het lager voor een 3800 uitsluitend 6203 lager te nemen in de uitvoering C3 of C4 deze hebben extra speling op de loopbanen ( voor hoge toeren) maar bij oprekken van de binnenring door het persen van de krukas loopt in ieder geval je lager niet vast.


Helemaal mee eens.
Verder wil ik hier ook nog eens benadrukken dat het spoelenplaat-lager bij een 3800 vaak los in zijn huisje zit. Hierdoor heeft de krukas aan de vliegwielzijde enige bewegingsvrijheid, en deze zal het lager aan krukaszijde helpen loswrikken. Loctite helpt niet, en ook het borgen op de manier van Jan Vennix is niet bestand tegen deze enorme krachten. Ik heb er al een paar gehad die toch loskwamen.

Het enige dat helpt is je spoelenplaat-lager kei- en keivast zo diep mogelijk in zijn huisje zetten (Loctite), met behulp van de spoelenplaat-trekker de krukas goed over de spoelenplaat trekken, en de 3 boutjes goed aandraaien zodat de krukas zo weinig mogelijk kan bewegen. Dan heeft je blokje goede kans om nog een tijdje door te gaan wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.