Originally Posted by theohendriks
Ja nu begrijp ik het dat zijn De nieuw model rem blokjes zit ook altijd aluminium ringetjes bij ik
gebruik dan de kleinste ring
ik heb bij mijn blokje juist grotere ringen. kans dat met de aluminium ring je de remblokjes ophangbeugel ( hoefijzervorm) ter plaatse van het draadeindje naar binnen buigt want dit blikachtige materiaal word vaak niet goed ondersteund.

Ik heb weer een serie foto's want heel vaak zie ik bij de remmen dat de onderdelen niet goed genoeg gemonteerd zijn.
Vroeger ging het fout monteren wat moeilijker want met name dat hoefijzer vormige ophangbeugeltje van de remblokken had omgezette randen en dan kwamen de platen/poten van de rem makkelijker op hun plek terecht. de huidige hoefijzer ( U vorm) beugels hebben 8 stuks doordrukkingen ( 4 aan elke kant) De platen van de rem MOETEN daarbinnen vallen, strak tegen het draadeind aan, zo niet is de overbrugging te groot en druk je het materiaal door overspanning in elkaar ( foto 2).

verder zie je vaak dat de remblokken zo erg NIET aan de maat zijn dat de korte poot van het hoefijzer ( De 'U") niet meer goed aanligt tegen de vorkpoot aan. Omdat dat nogal veel voorkwam hebben de poten van een 3800 zelfs een groter aanligvlak ( zie foto 3) gekregen dan OTO poten. Wat ik ook regelmatig tegenkom is dat de poten van de rem niet op de juiste manieren een paar vormen. Ze lijken veel op elkaar maar de bochten die in het materiaal gezet zijn, zijn elkaars spiegelbeeld en je hoort 1 setje spiegelbeelden bij elkaar te zetten. Doordat het materiaal nogal zacht is kun je ze makkelijk ook zo monteren dat gelijkvormigen een paar vormen, krijg je best gemonteerd en ik heb ze "af China" zo ook in elkaar gezien .


Attached Images
remblokje beugels 1.jpg (92.67 KB, 207 downloads)
remblokje beugels 2.jpg (70.63 KB, 208 downloads)
remblokje beugels aanlig vlak 1.jpg (100.88 KB, 212 downloads)
remblokje beugels aanlig vlak 2.jpg (99.83 KB, 217 downloads)
rremblokje ophangplaten.jpg (72.12 KB, 212 downloads)
Last edited by Joan; 07/01/19 07:18 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)